2013-01-21, 00:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag anser att ljud kan skapa komplexa designer och vatten kan spara dom i sina kristaller..

Jag skall vara snäll och hjälpa dig lite på travet. Med hjälp av Kirlian-fotografing påstås det, att även tanke-mönstra kan påverka vatten.

Citat:
Ord med hat bakom orden förstör vattenkristaller medans ord med kärlek bakom skapar vattenkristaller.

Är det något vattenkristallerna (vad är det?) VET; är det 'gud' som i sin omnipotens detalj-designar varenda 'vattenskristal'; eller är det form av vanlig ... men okänd .... kausalitet?

Citat:
Har inte en aning om vad filmen heter som dom gjorde alla dom där testerna på vatten, men jag tror på det och jag "uttrycker min kärlek" för allt som jag ska dricka innan jag dricker..

Man kan aldrig vara för försiktig, vatten med dårliga 'vibber' kan leda till kunskap och social anpassning.

Citat:
Och dessutom så bryr jag mig inte vad folk tycker och tänker om mig.

Uppenbarligen. Någon som brydde sig om konsekvenserna av fiaskon efter d. 21s misslyckade profeti hade inte fortsatt så monomant på samma spår.

Citat:
Så den vetenskapen får ni nog passa er för att ta reda på om ni är rädda för att bli mobbade av idioterna runt om er..

Egentligen är det inget märkvärdigt med att lätta eller fragile ämnen kan påverkas av externa stimuli som magnetfält eller ljud.

Har du iövrigt tänkt på, att om du i din a -->o presentation av anomalier skulle lyckas med att hitta étt enda exempel med lite substans, då skulle detta ändå inte vara ett 'guds-bevis'.
Citera
2013-01-21, 01:04
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag skall vara snäll och hjälpa dig lite på travet. Med hjälp av Kirlian-fotografing påstås det, att även tanke-mönstra kan påverka vatten.

Är det något vattenkristallerna (vad är det?) VET; är det 'gud' som i sin omnipotens detalj-designar varenda 'vattenskristal'; eller är det form av vanlig ... men okänd .... kausalitet?

Man kan aldrig vara för försiktig, vatten med dårliga 'vibber' kan leda till kunskap och social anpassning.

Uppenbarligen. Någon som brydde sig om konsekvenserna av fiaskon efter d. 21s misslyckade profeti hade inte fortsatt så monomant på samma spår.

Egentligen är det inget märkvärdigt med att lätta eller fragile ämnen kan påverkas av externa stimuli som magnetfält eller ljud.

Har du iövrigt tänkt på, att om du i din a -->o presentation av anomalier skulle lyckas med att hitta étt enda exempel med lite substans, då skulle detta ändå inte vara ett 'guds-bevis'.

Ooh wow vilken extremt dravel du körde med nu..
Du har fått din chans att se intelligens i allt från vattenkristaller och atomer till galaxer och solsystem.
Men samhället och religionerna gjorde för bra dressyr på dig, det var nog folket runt om dig som dresserade dig så bra för det är så vi människor gör, håller varandra inom ramarna genom att skratta och peka finger åt dom som går utanför ramarna..

Så tillbaka inom ramarna ditt lilla husdjur innan jag ringer dina ägare och säger att du tänkt i flera timmar på om en intelligent design finns i naturen, nu riskerar du utskrattning, buuuhuhuhuhuhu!!
Citera
2013-01-21, 01:37
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ooh wow vilken extremt dravel du körde med nu..

Min ursäkt är, att jag har båda utbildning och kunskap ..... vilket självklart är Luciferiansk och därför kan dömas ut dogmatisk enligt dina vanliga värde-kriterier.

Citat:
Du har fått din chans att se intelligens i allt från vattenkristaller och atomer till galaxer och solsystem.

Jag har "fått min chans" för att anamma ett överflöd av självutnämnde och bisarre internät guruns 'läror'. Det är inget att bry sig om, att jag förkastar din också.

Citat:
Men samhället och religionerna gjorde för bra dressyr på dig, det var nog folket runt om dig som dresserade dig så bra för det är så vi människor gör, håller varandra inom ramarna genom att skratta och peka finger åt dom som går utanför ramarna..

Visst, det är en konspiration.

Citat:
Så tillbaka inom ramarna ditt lilla husdjur ....

Jag tror jag föredrar att stanna i den riktiga verkligheten, istället för att delta i din konspirations-version av den.

Citat:
innan jag ringer dina ägare

Som är? Det förhatliga kunskaps- och utbildnings-systemet, som är emot 'gud'.

Citat:
och säger att du tänkt i flera timmar på om en intelligent design finns i naturen,

Snarare i ett par decennier, men låt inte såna detaljer störa din argumentation.

Citat:
nu riskerar du utskrattning, buuuhuhuhuhuhu!!

Det finns uppenbarligen ingen gräns för vad man kan hotas med, om man inte blir blind troende. Men hot är endast effektiva om mottagaren anser dom vara realistiska, och det skulle i vilket fall som helst krävas mycket stora hot för att få mig till att acceptera foliehatts-metodologi som 'bevis' för 'gud'.

Hur blir det med 'bevis'-konceptet? Kommer det något om det?
Citera
2013-01-21, 01:46
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Hur blir det med 'bevis'-konceptet? Kommer det något om det?

Dom är inte emot gud, för satan är ju deras gud..
Men dom är emot intelligens som du skulle förstått om du visste vad en design är och vad som krävs för att skapa den..
Citera
2013-01-21, 02:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Dom är inte emot gud, för satan är ju deras gud..

Det skulle underlätta trådens allmäna kommunikations-nivå, om du lärde dig skillnaden mellan Satan och Lucifer (och/eller 'ormen').

Citat:
Men dom är emot intelligens som du skulle förstått om du visste vad en design är och vad som krävs för att skapa den..

Du refererar sannoliken till DITT ID-koncept. Men du har ju ännu inte förklarat varför det öht skulle existera något sånt, och före du kommer så långt måste du förklara vad ett 'bevis' är.

Du förväntar dig väl inte, att någon passivt accepterar din "det är bara så" pseudo-argumentation.
Citera
2013-01-21, 02:29
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Det skulle underlätta trådens allmäna kommunikations-nivå, om du lärde dig skillnaden mellan Satan och Lucifer (och/eller 'ormen').

Du refererar sannoliken till DITT ID-koncept. Men du har ju ännu inte förklarat varför det öht skulle existera något sånt, och före du kommer så långt måste du förklara vad ett 'bevis' är.

Du förväntar dig väl inte, att någon passivt accepterar din "det är bara så" pseudo-argumentation.

Nej men lyssna, du vet ju att vi lärt oss olika designer genom att titta på hur naturen löst problem som tex. att flyga,.

Så fråga dig själv varför det är så viktigt för forskarna och religionerna att aldrig nånsin erkänna att intelligens existerar i naturen och som har löst vissa problem med fantastiska designer som vi människor nu kan lära oss ifrån..

När det är det mest logiska att kunna erkänna, att naturen har nån form av intelligens..
Det är inte logiskt för satan att erkänna eftersom satan vill blii avgudad och pengar och teknologi är hjälpmedlen som han kommer använda för att du ska avguda han, inom snar framtid antar jag..

Så fortsätt ignorera intelligensen i designerna. Dom flesta kommer inte förstå bluffen.
Citera
2013-01-21, 02:35
Bannlyst
Citat:
Nej men lyssna, du vet ju att vi lärt oss olika designer genom att titta på hur naturen löst problem som tex. att flyga,.

Så fråga dig själv varför det är så viktigt för forskarna och religionerna att aldrig nånsin erkänna att intelligens existerar i naturen och som har löst vissa problem med fantastiska designer som vi människor nu kan lära oss ifrån..

När det är det mest logiska att kunna erkänna, att naturen har nån form av intelligens..
Det är inte logiskt för satan att erkänna eftersom satan vill blii avgudad och pengar och teknologi är hjälpmedlen som han kommer använda för att du ska avguda han, inom snar framtid antar jag..

Så fortsätt ignorera intelligensen i designerna. Dom flesta kommer inte förstå bluffen.

Kollektiv intelligens är inte samma sak som intelligent design.
I de fall mänskligheten lever i mindre kollektiv så utvecklas sällan det kollektivet längre än till stenåldersnivå, men .. När man expanderar kollektivet så händer det grejer.

Jag kan lova dig att en cell i din stortå inte kan designa ett vätgaskit till en bil, men, en kombination av ALLA celler i din kropp, KAN göra det. I alla fall så länge de samarbetar kollektivt.

Naturen bör funka likadant. OM delarna jobbar var för sig så blir det kaos, men samlas de i en singulär biotop, så evolverar de kollektivt, och fort går det.
Citera
2013-01-21, 03:05
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Kollektiv intelligens är inte samma sak som intelligent design.
I de fall mänskligheten lever i mindre kollektiv så utvecklas sällan det kollektivet längre än till stenåldersnivå, men .. När man expanderar kollektivet så händer det grejer.

Jag kan lova dig att en cell i din stortå inte kan designa ett vätgaskit till en bil, men, en kombination av ALLA celler i din kropp, KAN göra det. I alla fall så länge de samarbetar kollektivt.

Naturen bör funka likadant. OM delarna jobbar var för sig så blir det kaos, men samlas de i en singulär biotop, så evolverar de kollektivt, och fort går det.

Så om en fågel utvecklar en vinge eller en bläckfisk utvecklar förmågan att kamoflera sig genom att ändra hudpigment, är det kollektiv intelligens eller intelligenta designer?
Och vem kom på vingen, var det fågeln själv? Kollektivt möte och deisgndiskution, fåglar emellan?

Ellr var det naturens kollektiva intelligens som kom fram till den bästa lösningen för att flyga?

Fråga Bogomil istället för han vet att det inte finns nån intelligens i naturen, skolan lärde han det ..
zzzzzz
Citera
2013-01-21, 03:24
Bannlyst
Citat:
Så om en fågel utvecklar en vinge eller en bläckfisk utvecklar förmågan att kamoflera sig genom att ändra hudpigment, är det kollektiv intelligens eller intelligenta designer?

kollektiv intelligens, anpassad genom evolution. Man anpassar sig till den miljö man lever i och gör man inte det, så får man helt enkelt inte leva mer, enligt naturen.

Citat:
Och vem kom på vingen, var det fågeln själv? Kollektivt möte och deisgndiskution, fåglar emellan?
Ellr var det naturens kollektiva intelligens som kom fram till den bästa lösningen för att flyga?

Alla fåglar kan ju inte flyga. Men, alla fåglar är anpassade till den miljö de lever i oavsett om deras mat finns enbart under vattnet eller om den finns i luften. Vi har ju allt från pingviner till strutsar på jorden och skulle du placera en struts i arktis och en pingvin i öknen så skulle ingen av de två överleva en dag ens.

Lever du i 13 generationer i afrika kommer du få mörkare pigment, och lever en afrikan 13 generationer i sverige så kommer denne att få ljusare pigment.
cellkollektiv anpassningsförmåga. Kroppens gener skapr den kombination som bäst lämpar sig för den aktuella miljö man befinner sig i.

(det går även att beskriva på psykologisk männsiko-nivå också. Jag blev inte en våldsam mördare förrän omständigheterna krävde att jag blev en för att kunna överleva)

Citat:
Fråga Bogomil istället för han vet att det inte finns nån intelligens i naturen, skolan lärde han det ..
zzzzzz

Det faktum att du skiter i inlägget jag skrev om vad jag gjorde med min skola (samt VARFÖR jag gjorde det), gör att jag är SÄKER på att du inte är här för att göra något annat än att bråka.
Gå hem till hamsterpaj för fan, this forum is for ADULTS!
Senast redigerad av Ippskiff 2013-01-21 kl. 03:27.
Citera
2013-01-21, 03:30
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Det faktum att du skiter i inlägget jag skrev om vad jag gjorde med min skola (samt VARFÖR jag gjorde det), gör att jag är SÄKER på att du inte är här för att göra något annat än att bråka.
Gå hem till hamsterpaj för fan, this forum is for ADULTS!

Och när blev du vuxen menar du?

Är du full?

Eller vad har hänt med dig?

Du har ju varit en av dom värsta motståndarna till allt jag skriver..

Erkänner du intelligens i naturen alltså?
Hur ser denna kollektiva intelligens ut?
Är det fågelmöta runt ett bord där dom diskuterar nya designer och hur en vinga skulle passa bra för att flyga och fånga , eller vad har kommit på dessa deisgnlösningar på problem menar du?

Gud?
Senast redigerad av KungPungPat 2013-01-21 kl. 03:33.
Citera
2013-01-21, 03:49
Bannlyst
Citat:
*personangrepp*

/ignore

Citat:
Erkänner du intelligens i naturen alltså?

Jag tror på cellkollektiv intelligens.

Citat:
Hur ser denna kollektiva intelligens ut?

Detta är ett textbaserat forum. Det svar du eftersöker kräver grafisk representation. Det kan vi inte ge här.

Citat:
Är det fågelmöta runt ett bord där dom diskuterar nya designer och hur en vinga skulle passa bra för att flyga och fånga , eller vad har kommit på dessa deisgnlösningar på problem menar du?

Cellkollektiv intelligens.
Citera
2013-01-21, 04:05
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Cellkollektiv intelligens.

Okej, men vad skapade då den första cellen?
satt den ihop sig själv genom cellskapande intelligens?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in