2013-01-05, 16:54
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Jag ber om ursäkt, jag har uppenbarligen fört en arrogant ton.

När jag läste ditt inlägg, så tänkte jag just skriva: "men föregås av något" innefattar begreppet 'något', men sen läste jag

Jag har då tidigare samtalat med ateister, men ditt antagande är förvisso besynnerlig. Det finns inte rum för diskussion här. Det skulle vara intressant vad andra ateister anser om frågan

Nu har jag inget på tanken men jag vågar ändå påstå att du bryter mot någon axiom med ditt - ursäkta mig - absurda påstående.
Vad säger att axiomet är rätt då? Och även om det föregås av 'något', behöver inte detta något vara en medveten skapare, vilket du implicerar. Som sagt, det hela är just en trosfråga.

Citat:
Btw Spelar du schack?
Du tänker på avataren? Jodå, jag spelar en del (på amatörnivå).
Citera
2013-01-05, 17:06
Medlem
ningudos avatar
Nej jag gav detta "något" inga som helst engenskaper eller attribut, inte ens någon form av medvetenhet, jag gave detta något det enda självklara egenskap - skapande.

Men låt ett shackparti lösa vår lilla meningsdispyt . Jag nickar "konfucius" på chess.com

Det var länge sen sist jag spealde schack.
Citera
2013-01-05, 17:06
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tradolanaren
Moder jord är nåt helt annat än själva Gud alla har en liv lina ha ha Gud förlåter allt haleluja
Nä du de är vi simpla människor som skrev bibeln och jag tror att vem de nu va så tog han LSD

Hahahahaha du får hålla tumamrna för att gud förlåter .. Sen får du fortsätta synda i dommedagstider

Vi får bevis för gud nu, 13e budbäraren är här för att förklara (genom youtube såklart) för dom som vill till himmlriket..

Och för er andra så kommer ni få reda på att ni egentligen är i helvetet medans det byggs sakta med säkert, och det var erat arbete att se vad som händer och öppna öronen, lyssna på budbärarna för att ta er ur helvetet..

Valet är enkelt för er som inte tror på gud eller att helvetet på Jorden är under konstruktion just nu..
Ni kommer inte se slutet komma antar jag för ni blundade hela väägen..

Ni blundade för bevisen på både guds godhet och satans ondska .. Mitt framför ögonen på er, i allt levande och i allt som regeringar, religioner och media gör..

KRam
Citera
2013-01-05, 17:08
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mewmik
orkade inte läsa hela tråden så vet inte om den är postad men men

Om Gud existerar så är Gud allsmäktig, allvetande och allgod.
Om Gud är allsmäktig så kan Gud eliminera all ondska.
Om Gud är allvetande så vet Gud att ondska existerar.
Om Gud är allgod så vill Gud eliminera all ondska.
Ondska existerar.
Alltså existerar inte Gud.

Din intelligens är det enda som saknas..

Menar du att din fria vilja INTE är en gåva från gud?

Jag tror du kommer få veta att det var en gåva från gud som du ignorerade och satan intog makten över dig, kanske han redan gjort..
Citera
2013-01-05, 17:11
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Din intelligens är det enda som saknas..

Menar du att din fria vilja INTE är en gåva från gud?

Jag tror du kommer få veta att det var en gåva från gud som du ignorerade och satan intog makten över dig, kanske han redan gjort..
Vad är det som hindrar den fria viljan att uppstå naturligt, förklara det och varför intelligens inte kan uppstå naturligt.

Edit: Sedan kan man fråga sig om fri vilja verkligen existerar.
Senast redigerad av koffski 2013-01-05 kl. 17:23.
Citera
2013-01-05, 17:27
Medlem
tradolanarens avatar
Citat:
Hahahahaha du får hålla tumamrna för att gud förlåter .. Sen får du fortsätta synda i dommedagstider

Vi får bevis för gud nu, 13e budbäraren är här för att förklara (genom youtube såklart) för dom som vill till himmlriket..

Och för er andra så kommer ni få reda på att ni egentligen är i helvetet medans det byggs sakta med säkert, och det var erat arbete att se vad som händer och öppna öronen, lyssna på budbärarna för att ta er ur helvetet..

Valet är enkelt för er som inte tror på gud eller att helvetet på Jorden är under konstruktion just nu..
Ni kommer inte se slutet komma antar jag för ni blundade hela väägen..

Ni blundade för bevisen på både guds godhet och satans ondska .. Mitt framför ögonen på er, i allt levande och i allt som regeringar, religioner och media gör..

KRam
Man hitta på de här för att ha makt i forntiden thats all
Citera
2013-01-05, 18:17
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Vad är det som hindrar den fria viljan att uppstå naturligt, förklara det och varför intelligens inte kan uppstå naturligt.

Edit: Sedan kan man fråga sig om fri vilja verkligen existerar.

Menar du att intelligent designade designer kan uppstå utan intelligens?
Tror du på magi helt enkelt?
Så du tror på gud trots allt?

Citat:
Ursprungligen postat av tradolanaren
Man hitta på de här för att ha makt i forntiden thats all

Hahaaaha ja eller så använder dom lögner för att kunna fortsätta ha makt över dig genom att göra dig blind till vad du , planeten och gud är..

en människa som VET att döden existerar, blir en kontrollerbar människa.. Och detta vet religionerna och dom som äger dig.

Du är ännu en människa som ska gå in och peka finger och skratta åt "hönsen" som tror på gud,.
Och det sorgliga är att ni alla som gör det är lurade av religioner och samhället att gud inte existerar.. Så ni är fruktansvärt ignoranta tillåmed i dommedagstider så är ni ute för att peka finger och skratta åt dom som såg behovet av intelligens för att skapa intelligenta designer som solsystem, ekylogiska system, kretslopp, galaxer osv osv..

slumpar ritar inge perfekta ringar..
slumpen kan inte designa några DNA-koder eller ens den första levande cellen som behövs för att liv ska kunna starta sin evolution..

Men slumpen kan göra allt om man lyssnat noga i skolan, för då är livet och er själva en ren slump som kommer från massa tur och livet är helt obetydligt och sen kan ditt självförtroende spolas nenr i toaletten..

Tack skolan, tack religioner.. Men nejtack.

Min religion är sanningen..
Citera
2013-01-05, 18:49
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Menar du att intelligent designade designer kan uppstå utan intelligens?
Tror du på magi helt enkelt?
Så du tror på gud trots allt?

Min religion är sanningen..
Nej, jag frågar dig vad fan det är som hindrar det från att uppstå naturligt. Hur kan du misstolka det som att jag tror på magi och en gud?
Svara på min fråga.

Storslaget sagt där på slutet. Du är så jävla bäst liksom, ödmjuk....
Shit, vem säger att de har sanningen?
Det är ju fan det högsta av högmod...
Citera
2013-01-05, 19:00
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Nej, jag frågar dig vad fan det är som hindrar det från att uppstå naturligt. Hur kan du misstolka det som att jag tror på magi och en gud?
Svara på min fråga.

Storslaget sagt där på slutet. Du är så jävla bäst liksom, ödmjuk....
Shit, vem säger att de har sanningen?
Det är ju fan det högsta av högmod...

att nånting skulle kunna göra en intelligent design utan att ha ett intelligent system som skapar intelligenta designer.. det fungerar inte som du KANSKE förstår.. hahahah antgaligen inte.
Ja det är att tro på magi/fantsigud om du tror att alla dessa intelligenta designer härstammar från slump och massa tur..

Jo jag har fått lov att bestämma mig för väldigt många år sedan att bara lita på det bevisbara..

Och du är den idioten som springer runt och skriker BEVISA!!!
SÅFORT det är nånting som vi inte kan se eller göra beräkningar på, då anser du att du kan skrika bevis och sen existerara ingenting längre..

Kvantumfysik är väl fortfarande lögn för dig, intelligent design är defenetivt en lögn enligt dig för du vet att magi fungerar och intelligenta designer behöver ingen intelligens, för så mycket logiskt tänkande är du kapabel till så du vet att magi fungerar för att skapa dessa intelligenta designer i celler, galaxer och i djur överallt i naturen..

Du är fortfarande clown enligt mig..

Men det är väl jag enligt dig också så jag antar att vi är kvitt.

Kram
Citera
2013-01-05, 20:55
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
1 Nej...
2 Nej.

Jag måste applådera för "banna..." Du kunde åtminstone nyansera föregående inlägg med en smiley, Skål för den

Och nej, men ja ni har rätt ordvalet "löjligt" var inte alls adekvat, jag antar att det var det ni var ute efter?

Efter att två användare kommenterar nästan exakt likadant, med ett enda "nej". Ja då måste jag kommentera era dumma kommentarer. Av någon annledning så känns som ni två är insnöade i den magiska boxen.

Idioti eftersom er nekade sats är idiotiskt osaklig. Även om jag misstänker att det är förhållandet mellan orsak och verkan som ni inte förstår. Men inte fan vet jag, jag tänker inte kommentera om inte inte det synliggörs.

Du tror på gud, du är sne i huvet. Ja
Citera
2013-01-05, 21:04
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bannaintekalasfilm
Du tror på gud, du är sne i huvet. Ja
Konstruktivt.

Snälla någon, det är väl knappast en nyhet att ateister är överlägsna teisternas intellekt. Tack för du påminde alla om det.
Citera
2013-01-05, 21:07
Medlem
koffskis avatar
Citat:
att nånting skulle kunna göra en intelligent design utan att ha ett intelligent system som skapar intelligenta designer.. det fungerar inte som du KANSKE förstår.. hahahah antgaligen inte.
Ja det är att tro på magi/fantsigud om du tror att alla dessa intelligenta designer härstammar från slump och massa tur..

Jo jag har fått lov att bestämma mig för väldigt många år sedan att bara lita på det bevisbara..

Och du är den idioten som springer runt och skriker BEVISA!!!
SÅFORT det är nånting som vi inte kan se eller göra beräkningar på, då anser du att du kan skrika bevis och sen existerara ingenting längre..

Kvantumfysik är väl fortfarande lögn för dig, intelligent design är defenetivt en lögn enligt dig för du vet att magi fungerar och intelligenta designer behöver ingen intelligens, för så mycket logiskt tänkande är du kapabel till så du vet att magi fungerar för att skapa dessa intelligenta designer i celler, galaxer och i djur överallt i naturen..

Du är fortfarande clown enligt mig..

Men det är väl jag enligt dig också så jag antar att vi är kvitt.

Kram

Nej för fan, det är bara du som säger att det inte fungerar. Varför ska jag tro på dig när du inte kan förklara varför eller ge några belägg för att det du säger är sant?
Allt du skriver är bara en massa påståenden utan uppbackning förutom youtube-klipp utan någon som helst bärbarhet.

Det heter kvantfysik eller kvantmekanik på svenska, inte kvantumfysik.

Nej jag snackar inte om magi. Jag tror dock att naturen är kapabel till allt som finns här utan att något annat är här och pillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in