Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Hur vet du detta bortom vilt önsketänkande och spekulationer? Hur förklarar du personlighetsförändringar och minnesförlust då hjärnan antingen skadas eller åldras för vissa?
universum och medvetandet är inte separerade från varandra, därför blir det förändringar i medvetandet om saker i universum förändras, exempelvis om en persons hjärna förändras.
om universum däremot vore utanför medvetandet, hur skulle förändringar i exempelvis hjärnan (en del av universum) påverka medvetandet?
Citat:
Jag tror ju personligen att våran verklighet har funnits oberoende av vårat medvetande, då all vetenskaplig data tyder på detta.
det stämmer inte. materialism är inte vetenskapligt, för att det går inte att falsifiera eller bevisa. det är bara en tro, för allt vi gör och upplever sker i vårt medvetande, så det går aldrig att veta om det finns något utanför medvetandet, för att medvetandet är det enda sättet att få information.
Citat:
Tror du på var enda historia angående kidnappning av utomjordingar också?
inte på var enda. sen så kidnappas de ju inte av utomjordingar, utan de är i astrala världar, där världen formas lite av deras egna tankar, så att de kan exempelvis se varelser som ser ut som utomjordingar.
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Ju mer forskning vi gör på hjärnan, desto mer osannolikt blir efterlivet. Men tro mig, jag skulle bli glatt överaskad ifall jag har fel då jag dör. Men tills dess vägrar jag bygga upp mitt liv på vad jag önskar vore sant.
jag önskar att du hade rätt, att allt bara skulle försvinna när man dör, och vi kan vila för evigt, men livet är inte så enkelt.
du kommer troligtvis inte ändra din åsikt när din kropp dör och du lever vidare till andevärlden, för att vi förlorar vanligtvis våra minnen när vi återföds på jorden. jag minns dig från mitt tidigare liv, och då sa du också att det finns inget liv efter döden, men här är du nu igen, medveten om universum, i nuets evighet, även om du är lite annorlunda som person. men det är en del av universum, att allting förändras hela tiden, förutom medvetandet, som finns för evigt.