2012-11-29, 00:15
Medlem
KungPungPats avatar
sluta tramsa nu, evolution är beviset för gud för evolutionens lagar kan inte uppstå genom evolution och slump utan dom lagarna eller reglerna som evolutionen arbetar efter måste nån bestämmt och antagligen i en annan dimension..

Ganska förbryllande att vissa människor kan tro att det inte existerar nån som kommer på en lag eller en regel, ett datorprogram eller biologik-evolutionsprogram..

Ungefär som att säga att en orkan blåste igenom en lagerlokal och satte ihop en jumbojet som fungerar och har alla sladdar rättkopplade..

Omöjligt..
Citera
2012-11-29, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
sluta tramsa nu, evolution är beviset för gud för evolutionens lagar kan inte uppstå genom evolution och slump utan dom lagarna eller reglerna som evolutionen arbetar efter måste nån bestämmt och antagligen i en annan dimension..

Ganska förbryllande att vissa människor kan tro att det inte existerar nån som kommer på en lag eller en regel, ett datorprogram eller biologik-evolutionsprogram..

Ungefär som att säga att en orkan blåste igenom en lagerlokal och satte ihop en jumbojet som fungerar och har alla sladdar rättkopplade..

Omöjligt..

Men du kan inte utgå ifrån att alla människor har en lika bristfällig förståelse för våran omvärld och hur den fungerar som du faktiskt har.

Evolutionen är bekräftad, analyserad, förd i bevis, iakttagen, observerad, dissekerad med mera.
Alla dessa frågor som uppstår i din felkopplade hjärna finns det fullt godtagbara svar på några musklick bort, om du bara orkar leta.
Citera
2012-11-29, 00:59
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Men du kan inte utgå ifrån att alla människor har en lika bristfällig förståelse för våran omvärld och hur den fungerar som du faktiskt har.

Evolutionen är bekräftad, analyserad, förd i bevis, iakttagen, observerad, dissekerad med mera.
Alla dessa frågor som uppstår i din felkopplade hjärna finns det fullt godtagbara svar på några musklick bort, om du bara orkar leta.

Och varken evolutionens "program" för att kunna utveckla diverse djur och biologik-system behöver nån som helst intelligens för att ? uppstå ur tomma luften?

Den första cellen, hur menar du att den skulle kunna sätta ihop sig själv genom slump?

Kom ner på jorden istället för att antyda att jag ska läsa mer, jag har läst och lyssnat konstant sen jag föddes men den stora skilllnaden är att jag aldrig brytt mig om vad folk tycker eller tänker om mig..
Och då kan man tillåmed lyssna på folk som pratar om kvantumfysik och evolution av medvetanden trots att det är saker som vi inte kan se med ögat..

Har du läst vad som står på väggarna i pyramiderna och bland gammla tempel från flera tusentals år sedan?
För dom har väl minst sagt beskrivit saker som kan vara bra att veta om tex. Gud, 12 december 2012 och att det verkar som att mänsklighetens gener blivit utsatta för manipulering som resulterat i visdomständer och diverse trams som antagligen inte skulle vara där..

För dom har ganska tydligt hittat mycket gamla kulturer som pratar om människans hemliga historia..
Och att människor haft besök från andra planeter som var ganska viktiga för dom att rista in i sten och lämna kvar till oss..
Men jag antar att ni ser dom som lite galna i huvudet och lite outvecklade så dom trodde på gudar och hokus pokus..

Jag ska leta på filmen som jag såg om mänsklighetens hemliga historia som den tolkats av ett antal människor som försökt tolka ett par stenar dom hitttade i nån grav , stenarna berätta om tiden före Atlantis och alla dom som försökt sig på att tyde stenarna kommer fram till ungefär samma sak..

Och såklart kommer ni nog antagligen inte lyssna på dom heller för det finns inga bevis för att det är sannt det som står så varför bry sig.. Och ja då är det väl så..

Jag tycker det är fruktansvärt intrressant hur som helst och jag litar på den magkänslan istället för vad huvudet säger med all inprogramerad rädsla..

Kollade på Doloren Cannon som pratade om hur man rensar bort rädsla och karma, det var den tanten som hypnotiserat tusentals människor på ett extre djupt sätt så hon fått kontakt med medvetandet som varit skyldig till att överintelligenta människor har existerat utan att dom ens förstod varför dom visste svaren utan att tänka..

Bevis för gud överallt enligt mig..

Tillåmed i tråden.. För nån sorts intelligent evolution händer i den här tråden utan att vi ens uppfattar det , antar jag..

Kram
Citera
2012-11-29, 01:21
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:

Omöjligt..

Hur kan du ens påstå att "evolution" är bevis för Gud?

Varför skulle Gud (som är allsmäktig och som kan skapa ALLT genom att endast uttala Ordet) använda sig utav en så idiotisk grej som "evolution"? Varför skulle Gud behöva flera miljarder år på sig för att skapa universum?

Det vore inte någon mäktig Gud öht. Mer en riktigt pantad Gud.

Den "guden" som du tror på är definitivt inte Bibelns (Den SANNA) Guden..
Citera
2012-11-29, 01:35
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
@KungPungPat

Claude Shannon kanske är sista pusselbiten?
http://www.youtube.com/watch?v=GZKmyMaG40o
Citera
2012-11-29, 01:37
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Hur kan du ens påstå att "evolution" är bevis för Gud?

Varför skulle Gud (som är allsmäktig och som kan skapa ALLT genom att endast uttala Ordet) använda sig utav en så idiotisk grej som "evolution"? Varför skulle Gud behöva flera miljarder år på sig för att skapa universum?

Det vore inte någon mäktig Gud öht. Mer en riktigt pantad Gud.

Den "guden" som du tror på är definitivt inte Bibelns (Den SANNA) Guden..

Menar du att dom regler och lagar som evolutionen arbetat efter när alla arter utvecklats, dom reglerna har uppstått genom slump eller kanske genom evolution?
Jag säger för att evolution ska fungera måste väl för i logikens namn nån ha tagit det valet hur evolutionen ska fungera..

Antingen tror man att allt uppstått av slump och sen har regler och lagar för evolution utvecklats genom evolution som utvecklades från slump och misstag och bla bla inget att bry sig om sa skolsystemet.. Inge fysiska bevis ingen diskution sa skolsystemet..

Näj jag tror inte på nån bibelns gud för religioner är inget annat än "jag känner gud och han sa att du ska ge mig 10-20% av din lön varje månad och du vill väl in i himmlen efter livet väl?"-typ av tal för att kontrolera människor..
Finns nog anledningar till att religioner är emot vissa naturligt växande droger tex. och onani och att tjejer har för mycket sex som skulel resultera i att killar inte går och arbetar och världen skulle falla samman.. Homosexualitet är sjukdom osv..
Så religioner har väl lurat tjejer att vara sparsamma med sex i evigheter och homosexuella ska helst gömma sig, trots att dom borde egentligen förespråka motsatsen eftersom det skulle bli ett mycket positivare samhälle om tjejer var lika lös-släppta som killar och alla hade lika rättigheter trots att man är homosexuell eller knarkare eller prostituerad.. nån av alla dom folkgrupper som religioner inte gillar av nån konstig anledning..

Klart det skulle vara bevis för gud om vi genomgår en evolution 21 December i år och får komma till en ny planet.. Som Dolores Cannon pratar om..

Jag såg på den här filmen nyss om det här och det verkar finnas mängder av dom som försöker uppmärksamma oss på att det kommer en evolutionsvåg som antagligen kommer göra så vi får bevis för gud inom 1 månad..

Kolla om ni vågar: Are you ready to go home to 5D Earth http://www.youtube.com/watch?v=gnuOM1Jy6qQ&feature=related

KRam
Citera
2012-11-29, 01:38
Medlem
mickepickepös avatar
Citat:

Omöjligt..

Inte helt omöjligt om orkanen får oändligt med tid på sig och har oändligt med galaxer att testa i samtidigt.. Du glömmer bort att universum är rätt stort och de senaste rönen tyder på att vårt universum är en del av ett helt bubbelskumshav med universum där varje bubbla är ett eget universum med kvantiljoner stjärnor.

Vi är helt enkelt på rätt plats och i rätt tid...
Citera
2012-11-29, 02:17
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickepickepö
Inte helt omöjligt om orkanen får oändligt med tid på sig och har oändligt med galaxer att testa i samtidigt.. Du glömmer bort att universum är rätt stort och de senaste rönen tyder på att vårt universum är en del av ett helt bubbelskumshav med universum där varje bubbla är ett eget universum med kvantiljoner stjärnor.

Vi är helt enkelt på rätt plats och i rätt tid...

En jumbojet har miljontals sladdar som måste kopplas exakt rätt för att det ska fungera..

Så komlicerade designer kan inte bara uppstå ur ingenting och finns det ett system som kan skapa inteligent designade arter.. Då måste det systemet vara skapat av nån väldigt intelligent för att ens kunna fungera..

Så antingen använder man sin intelligens och inser vad som är intelligent designat och man kan börja kolla på sin egen kropp och på djur för attt se smarta lösningar på problem.. vilket tyder på intelligens..

chansen för att en orkan kan sätta ihop en jumbojet existerar inte för det finns absolut ingen intelligens som kopplar sladdarna rätt..

Men visst har du en fantastisk fantasi om du kan visualisera dig en orkan koppla miljonntals sladdar perfekt för att skapa en jumbojet av en slump..

Intelligenta designer kan inte hända av en slump och dt är vad vi männskor lär ut till ingenjörer tex. på deras utbildningar så får folk lära sig va designer är och vad skillnaden mellan en inteligent design och en design skapad av vinder som tex. i sanden i öknen, det är ungefär det mesta vinden kan skapa i strukktur, en sand-dyn eller en våg på vattnet..

Men tyvär inga jumbojets.. än..

KRam
Citera
2012-11-29, 02:43
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Menar du att dom regler och lagar som evolutionen arbetat efter när alla arter utvecklats, dom reglerna har uppstått genom slump eller kanske genom evolution?
Jag säger för att evolution ska fungera måste väl för i logikens namn nån ha tagit det valet hur evolutionen ska fungera..

Antingen tror man att allt uppstått av slump och sen har regler och lagar för evolution utvecklats genom evolution som utvecklades från slump och misstag och bla bla inget att bry sig om sa skolsystemet.. Inge fysiska bevis ingen diskution sa skolsystemet..

Näj jag tror inte på nån bibelns gud för religioner är inget annat än "jag känner gud och han sa att du ska ge mig 10-20% av din lön varje månad och du vill väl in i himmlen efter livet väl?"-typ av tal för att kontrolera människor..
Finns nog anledningar till att religioner är emot vissa naturligt växande droger tex. och onani och att tjejer har för mycket sex som skulel resultera i att killar inte går och arbetar och världen skulle falla samman.. Homosexualitet är sjukdom osv..
Så religioner har väl lurat tjejer att vara sparsamma med sex i evigheter och homosexuella ska helst gömma sig, trots att dom borde egentligen förespråka motsatsen eftersom det skulle bli ett mycket positivare samhälle om tjejer var lika lös-släppta som killar och alla hade lika rättigheter trots att man är homosexuell eller knarkare eller prostituerad.. nån av alla dom folkgrupper som religioner inte gillar av nån konstig anledning..

Klart det skulle vara bevis för gud om vi genomgår en evolution 21 December i år och får komma till en ny planet.. Som Dolores Cannon pratar om..

KRam

Det jag menar är; Varför evolution? Varför måste allt ha skapats av en så långsam, efterbliven och icke-intelligent process som evolution? Varför kan inte bara Gud (Bibelns Gud) ha skapat allt precis som det står på första sidan i Bibeln; genom att säga Ordet?

Du säger att du inte tror på Bibelns Gud, eller någon religion öht. Okej, men vilken gud tror du på då?

Om Gud skulle låta oss "evolveras" och därmed få komma till en ny planet 2012-12-21 så tror jag bestämt att Han hade nämnt det i Bibeln om det hade varit så. Men så är det ju uppenbarligen inte

Hela den här grejen med Maja-kalendern är väldigt förstorad av media. "Jordens undergång.. bla bla bla.". Det var bara en kalender, med en början och med ett slut. Precis som deras tidigare kalendrar. Ingenting kommer att hända..

Och för all del; Använd dig inte utav ordet "art/arter" är du snäll. Det korrekta ordvalet vore snarare "slag (kind på eng.)"

Edit; Måste dock tillägga att du inte är helt förtappad. Du tror åtminstonne inte på att allt har uppkommit av slumpen och det är ju positivt! Lite vilsen är du, men du hittar nog sanningen till slut (förhoppningsvis)!
Citera
2012-11-29, 03:11
Medlem
KungPungPats avatar
Ja det var ganska vidrigt skrivet av dig faktist..

Vafan menar du att du tror att Gud skriver böcker åt oss?

Du har själv tagit valet att komma hit och få det här testet för att du trodde du kunde klara av att se igenom lögnerna och fixa till din karma innan 21 December, sen är det helt upp till dig vad du tycker låter logiskt från ditt minimala perspektiv på världen och livet..

Ganska smart att säga att gud skrev en bok som vi tolkat åt dig och han menar att du ska betala 20% av din lön/ arbeta cirka 20% av ditt liv för kyrkan.. Och du vill väl komma till himmlen..

Du trodde dig kunna se igenom lögnerna innnan du tog valet att tappa minnet å hamna i den määnskliga kropp.. När du dör får du reda på sanningen och dina tidigare liv och du kan där bara försöka igen i en ny fysisk kropp utan minne av att du själv gått med på det..

För vi är eviga medvetanden som åker från kropp till kropp.. och varje kropp vi kommer in i så glömmer vi bort våra tidigare liv..

Ps. tyvär så blev du tappad på huvudet som liten eller kanske bara utsatt för lögner och ett system skapat för att vilseleda dig bort från sanningen..
Så nu är du så pass ignoraant och nerdummad så du skriver nedlåtande saker istället för att lyssna på nån som berättar vad som så många intelligenta människor och gamla kulturer berättat ska hända 21 December medans en del av mänskligheten kommer att bli kvarlämnade eftersom dom trodde pengar var målet med livet och att stänga ögonen hårt och skriva nedlåtande kommenttarer mot folk som har andra pespektiv än sitt eget..

Precis som skolan lärt dig..
Senast redigerad av KungPungPat 2012-11-29 kl. 03:13.
Citera
2012-11-29, 03:35
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ja det var ganska vidrigt skrivet av dig faktist..

Vafan menar du att du tror att Gud skriver böcker åt oss?

Du har själv tagit valet att komma hit och få det här testet för att du trodde du kunde klara av att se igenom lögnerna och fixa till din karma innan 21 December, sen är det helt upp till dig vad du tycker låter logiskt från ditt minimala perspektiv på världen och livet..

Ganska smart att säga att gud skrev en bok som vi tolkat åt dig och han menar att du ska betala 20% av din lön/ arbeta cirka 20% av ditt liv för kyrkan.. Och du vill väl komma till himmlen..

Du trodde dig kunna se igenom lögnerna innnan du tog valet att tappa minnet å hamna i den määnskliga kropp.. När du dör får du reda på sanningen och dina tidigare liv och du kan där bara försöka igen i en ny fysisk kropp utan minne av att du själv gått med på det..

För vi är eviga medvetanden som åker från kropp till kropp.. och varje kropp vi kommer in i så glömmer vi bort våra tidigare liv..

Ps. tyvär så blev du tappad på huvudet som liten eller kanske bara utsatt för lögner och ett system skapat för att vilseleda dig bort från sanningen..
Så nu är du så pass ignoraant och nerdummad så du skriver nedlåtande saker istället för att lyssna på nån som berättar vad som så många intelligenta människor och gamla kulturer berättat ska hända 21 December medans en del av mänskligheten kommer att bli kvarlämnade eftersom dom trodde pengar var målet med livet och att stänga ögonen hårt och skriva nedlåtande kommenttarer mot folk som har andra pespektiv än sitt eget..

Precis som skolan lärt dig..

Vilken new-age-smörja du kör med..

Du tror alltså på reinkarnation?

Eftersom Gud har skapat oss alla, varför skulle Han inte då även kunna skriva en bok som förklarar hur allting skapades, anledningen till varför vi skapades, hur vi ska leva och vad vi måste göra för att undgå Gehenna? Skulle det vara så o-troligt att Gud lämnade Bibeln som bevis på Hans existens?

Fö. så var det människor som skrev Bibeln, men med inspiration av den Heliga Anden..

Jag var precis som dig förut, jag trodde stenhårt på 21 december och jag trodde verkligen seriöst på att det var någon typ av "domedag" eller att vi skulle gå vidare till en annan dimension eller liknande. Men så fann jag Gud, Jesus, och han satte mig fri (precis som det står i Bibeln). Därför behöver jag inte oroa mig längre

Men det jag inte förstår är; Vilken "gud" dyrkar du egentligen? Det verkar vara någon new-age-gud eller dyl.

Joh 14:6
Jesus svarade honom: Jag är vägen och sanningen och livet; ingen kommer till Fadern utom genom mig.

Joh 8:32
och ni skall förstå sanningen, och sanningen skall göra er fria.

Edit; Vilselett mig bort från sanningen? Nej du, jag har funnit Vägen, Sanningen & Livet!
Senast redigerad av Troll0lz 2012-11-29 kl. 03:41.
Citera
2012-11-29, 07:06
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=KungPungPat]

Bevis för gud överallt enligt mig..

......................................

Frälsaren talar..

Ja som sagt, du tittar ut, ser et antal "tecken" som råkar sammanfalla och krafsar lite i google och böcker, förstrött förlitar du dig på att kreationister måste ha rätt och går in i det ledet okritiskt.. på så sätt finns gud överallt där du vill att gud ska vara, att du inte ser hur allting limmats ihop extremt målmedvetet, det vill du skita i.. det viktigaste är att du FÅR RÄTT, vilket du inte får så länge människan förmår se igenom vilka utarmande hagalna och förnekande spel, spelet om gud, faktiskt handlar om, det tar ju bort allt skimret och då återstår enbart det taffliga som avslöjar vad lilla bibeln handlar om likt allt resten av det flum som pumpas ut för att förströ mnniskor och bortse lurendrejeriet, som du kallar för gudomligt - var så god att fortsätta naiva låtseleken, gudomligt ä'r som du vet att ha det så gott ställt att man har råd att skita i verkligheten, att slippa sitta med kemi-läxor, att slippa bry sig om fysiken, att som du tramsa sig igenom allt och kalla allt för gud.. och sitta och råflumma över saker som direkt håller världen någorlunda upprätt... men det förstår du inte, du gillar att driva eftersom du lagt huvudet under armen och utgår från att gud fixar allt och tror man inte på gud är man en dummis.

Din moralpanik skiljer sig inte nämnvärt från den gammeldags väl igenkända svartvita tvångsdoktrinen som tvingat så många att knäa på kommando för att det står så fint i så fina bokstäver.

Öht. verkar du ännu inte förstå det mcket enkla ordet "ateist" eller så är du ateist.. och vill vara bara lite godare och lite lite bättre och ändå försöka ge gud lite cred.. dvs dig själv, över allt du missat vad käller kunskapsinhämtning, men det är så förstår du, att är man så lat att inte ens orka ta till sig faktum, så är det så lagom att gissa sig till faktum i efterskott.

Dvs inte ett dammkorn av bevis du kunde åtminstonde efter alla bedrövliga inläggen ha kommit med ett enda faktum! nä... det är egyptiska väggar, dna, molekylsvammel.. och jag vet inte vad...... och DU var där och byggde kanske?
och så detta med döden... herregud vilken tankejakt, du menar att döden, är bevis på gud? för att det KÄNNS sorgligt.. och därför ska den och den och den ha rätt fast de inte ens klarat av grundskolans basic allmänbildning.. du menar att gud är ett värdigt substitut där bedrägerierna inte nog gått hem, alltså letar du i material av "mer dignitet" lagom förstrött som försvar...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in