Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.
Jag kommer personligen ge 5000 Svenska kronor till den personen som kan BEVISA att en Gud existerar.
Jag kommer inte acceptera:
Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religon utan bara kristendomen.
Något stycke eller citat från Bibeln.
Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"
Bevisa? Du kommer ju aldrig hitta några "bevis" för att Gud finns eller inte.
Detta är något personligt, något du tror på. Om du har valt att se världen med ateistiska ögon, borde du fundera ordentligt hur det skulle vara o se världen ur ett perspektiv som innebär att du har ett syfte, din värld var aldrig en slump, ingenting är en slump, allting är en del av en plan, och det finns någonting som håller upp allt, någonting som spinner det hela, någonting som Du härstammar från, någonting som pratar med dig genom allt från växter, människor, djur.
Du kanske har läst en hel del om religion rent ytligt.. Men jag råder dig att läsa mer, och läs en del om Intuition (försök för en stund inte hitta en vetenskaplig orsak för det), utan bara känn efter. Läs om andlighet, läs om mystik (främst sufism). Ju mer du läser kommer du förstå att religionerna har mer gemensamt än du någonsin trodde.. Men glöm inte att även känna.. att bara läsa hjälper inte.
Vad beträffar evolution, vet vi ju att människor inte skapades över 24 timmar. Detta är Guds egna lagar, så det gör en hel del sense att det tog oss miljoner år, ursäkta miljarder år att komma hit

Tänk att Gud existerar bortom tidens dimension, så egentligen är det inga miljarder år för "honom"...
Sen om du vill "bevisa" religion på en vetenskaplig nivå, så är du lite fel ute. Religion och vetenskap är 2 olika saker, religion har sitt eget språk, sätt att tala till människan. Tänk på det.