Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Utanför Bibeln?
Det stödet som du vill ha finns redan framför dina ögon.
Jag menar, titta bara på pyramiderna. The Great Pyramid. Tror du verkligen själv på att människor har byggt det monumentet? Ett monument byggt med extrem precision. Du får inte ens in ett rakblad mellan stenarna, så exakt är det byggt.
Vi kan inte ens bygga The Great Pyramid idag med vår "supermoderna" teknologi och våra "high-tech" maskiner. Det säger en hel del..
Titta på Puma Punku. Ett monument som är näst intill övernaturligt. Stenblock som väger upp till
800 TON, som har skurits ut med en så enorm precision så att inte ens dagens laserteknik skulle kunna klara av det. Dessa flera hundra ton tunga stenblock har sedan staplats på varandra som ett pussel, alldeles felfritt. Total perfektion.
Kom inte och påstå att människor har gjort det där

Jag undrar om du anser samma sak om de rymdskepp vi sänt ut, våra satelliter, skyskrapor katedraler och andra storslagna byggnadsverk som påvisar den ingenjörsskap vi människor besitter.
Det största stenblock i Puma Punku uppskattas väga 130 ton, inte 800.
Komplexiteten i antika byggnadsverk påvisar mycket troligare att människorna då var tämligen sofistikerade. Det finns nämligen en grund till detta antagandet, människor är tämligen sofistikerade även nu. Däremot har vi inte funnit något som tyder på att utomjordingar, magi eller nephilim har vart här och hjälpt oss bygga. Inte heller är det för mig förståeligt att ett folkslag som står över oss människor i utveckling skulle komma hit och bygga tempel och pyramider och andra heliga platser. Ett folk som är längre fram i utvecklingen visar sällan detta beteende att hjälpa andra "svagare" folk. De brukar oftast ta makt över dem och tvinga dem till att bygga saker åt dem.