2012-11-28, 13:00
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Om du vill marknadsföre en världsbild centrerat omkring din egen utbildnings-problematik, be my guest. Men förvänta dig inte att den blir accepterat som en allmän 'sanning'.

Egocentriska flum-spekulationer lär inte göra den bättra.

Jag 'tror' ogärna; det är ditt bord.

Trivs du med den här världen och tycker att du inte behöver ändra dig själv på nån aspekt för det är andras problem inte ditt ungefär..

Då tror jag du kommer att stanna kvar med den gamla jorden medans dom som förstått vissa saker kommer kunna åka över till 5e dimensionen..

Dolores pratar om att "det undermedvetna" som hon pratar med säger att dom som vill kommer stanna kvar med det som dom har skapat, och dom som vill ha nått nytt kommer gå samma väg som Mayaindianerna och många andra människoraser som stack till annan dimension vid förra "evolutionsvågen"
Citera
2012-11-28, 13:12
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrin.Radd
Hmm min gamla flamma från Montreal, som utbrast "mon dieu" får en helt ny betydelse nu!
Shit! :-)

Å andra sidan slår det mig nu, och detta är också alldeles sant, att jag också haft en fv, en avfallen Livets Ordare, som tjoade "Fan, va skönt!" Egentligen också svårt att förhålla sig till. Men kanske något bättre ändå eftersom Old Nick enligt traditionen bemästrar det världsliga och köttsliga.

Sorry, OT igen, men lite får man väl skoja.
Citera
2012-11-28, 14:00
Medlem
KungPungPats avatar
Jag snubbla över den här "musikvideon" om 5e dimensionen http://www.youtube.com/watch?v=pzJPeJg5UR8&feature=g-vrec

Fick lite religionvibbar när han sa Jesus men när jag fortsatte lyssna så varkade det mer och mer logiskt..

Och sen stod det vid 2:18 i videon , "You are a god in amnesia"
Du är en gud som glömt vad du är..

Visst jag vet att satanismen handlar om att sköta sig själv och skita i andra medans jag tänker att så kan det absolut inte vara , i det större perspektivet måste man bry sig om att alla andra har samma rättigheter som man själv vill ha.. Och mänskligheten skulle dö ut om vi inte såg till att alla har lika rättigheter och skyldigheter..

Och det gör vi inte idag..

Ni är ett husdjur åt någon precis lika mycket som ni äger erat husdjur..

Skulle inte försvåna mig alls om vi är gudar så länge vi har ett medvetande som är öppet och öron som fortfarande tycker det är intressant att lyssna och ta åt sig samtidigt som man fortfarande älskar att skapa med det lilla man har..

Det är hur som helst fruktansvärt logiskt att vi tagit medvetna val att vara här eftersom vi är ett medvetande som kan ta olika val medans en planta kanske inte tog det valet att bli en planta, en planta är en del av medvetandet naturen.. Vår Gud.

I slutet så var det faktist ett avståndstagande från religioner.. Så det var inget religiös organisation bakom låten..

KRam
Senast redigerad av KungPungPat 2012-11-28 kl. 14:06.
Citera
2012-11-28, 14:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Trivs du med den här världen och tycker att du inte behöver ändra dig själv på nån aspekt för det är andras problem inte ditt ungefär..

Strawman.

Citat:
Då tror jag du kommer att stanna kvar med den gamla jorden medans dom som förstått vissa saker kommer kunna åka över till 5e dimensionen..

Det återstår att se.

Citat:
Dolores pratar om att "det undermedvetna" som hon pratar med säger att dom som vill kommer stanna kvar med det som dom har skapat, och dom som vill ha nått nytt kommer gå samma väg som Mayaindianerna och många andra människoraser som stack till annan dimension vid förra "evolutionsvågen"

Dolores är inte min guru, jag föredrar att tänka själv.
Citera
2012-11-28, 15:07
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Strawman.

Det återstår att se.

Dolores är inte min guru, jag föredrar att tänka själv.

Ja och vi vet att det finns vissa lagar och regler i universum vad gäller evolution och vad våra medvetanden är..

Men vi vet inte så mycket mer än det existerar lagar som naturlagar och evolutionslagar. Medvetande utanför kroppar och medvetenden som påverkar energierna genom att fokusera precis som kvantumdatorerna bevisat..

Helt uppenbart att man missar en ganska stor del av bilden och sjävla planen för livet om man måste ha vetenskapliga bildbevis och exakta förklaringar på saker som vi inte kan se med ögat..
Vi kan bara se resultaten i världen men inte vad som skapat världen eller liv..
Vi kan uppfatta intelligens oc det borde inte vara nått problem för en intelligent människa att erkänna att mycket i naturen har en intelligent design som inga bevis för trails and error existerar trots att dom försöker hitta bevis för stegvis evolution men det är omöjligt..

Det är fullt utvecklade arter som hittas och inga testprojekt som dom som tror på Darwin vet att livet varit testprojekt precis som alla arter har på egen hand testat fram diverse vapen och försvar och på egen hand valt vilket som fungerade bäst.,.,.
Citera
2012-11-28, 15:12
Medlem
KungPungPats avatar
Är inte själva evolutionsprogrammet och dess regler egentligen beviset på gud?

Eller menar ni att evolutionens regler utveklcats genom evolution?

Helt uppenbart att intelligens måste räknas in nånstans om man ska få nån sorts verklighetsbaserad bild..
Citera
2012-11-28, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Medvetande utanför kroppar och medvetenden som påverkar energierna genom att fokusera precis som kvantumdatorerna bevisat..
Vad menar du? Det finns ju inte ens några kvantdatorer än... så hur ska dom kunna bevisa något?
Citera
2012-11-28, 15:22
Medlem
KungPungPats avatar
Ok kvantumfysiken , inte kvantumdatorer..
Citera
2012-11-28, 18:52
Medlem
Bevis för Gud: http://en.wikipedia.org/wiki/Miracle_of_the_Sun
Citera
2012-11-28, 19:21
Bannlyst
Lite seriöst, hur ska ett bevis se ut? Vad är definitionen för ett bevis?
Citera
2012-11-28, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Lite seriöst, hur ska ett bevis se ut? Vad är definitionen för ett bevis?
Sånt som går att observeras i den fysiska verkligheten av flera människor. Fatima miraklet som jag postade ovan är ett bra exempel.

Visioner av Virgin Mary har också setts av tusentals människor. Nuförtiden är det mer vanligt att man ser visioner av utomjordingar och flygande tefat, för att tankarna i vårt kollektiva medvetande påverkar den astrala världen, där dessa saker kommer ifrån.

Det händer ibland att man ser sån här substans i samband med religiösa eller andra utomjordiska visioner: http://en.wikipedia.org/wiki/Angel_hair_(folklore)

Det är en typ av ektoplasma, vilket visar att det finns ett samband mellan 'utomjordingar', spöken och religioner. Alla av dom har med andlighet att göra. De manifesterar sig från andliga eteriska världar omkring oss, liksom även alla livsformer och hela universum har ursprungligen evolverats från dom högre världarna.
Senast redigerad av elsydeon 2012-11-28 kl. 19:47.
Citera
2012-11-28, 21:11
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Bevis för Gud: http://en.wikipedia.org/wiki/Miracle_of_the_Sun

Hur är det där ett bevis?

Finns hela uppsatser med kritik mot det där bl.a. av folk som var där. Det är ett vanligt fenomen som rapporterats hundratals gånger när människor stirrat för länge på solen.

Dessutom rapporterade massor av troende som var på plats att de inte såg ett skit.

Trodde människor så inskränkta som du tillhörde en tid som var passerad. Hoppas du lyckas fullfölja din grundskoleutbildning, du lär behöva all hjälp du kan få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in