Citat:
Så föräldrarna ska inte få lägga sig i sina barns uppfostran menar du? Vad föreslår du istället, ställ ut barnen i skogen till dess de är 18?
Ursprungligen postat av rofl kartoffel
Låt ungarna få sin egna uppfattning utan att ni lägger er i.
Citat:
Tänkte främst på diverse kommunistregister som gjort vad man kunnat för att utplåna religion och religiösa. Utan större framgång dock. Titta på Polen bara, när man fick demokrati och frihet visade sig landet vara ett av de mest religiösa i Europa.
"det har gjorts sådana försök" ? Hur tänkte du nu?
Citat:
För de allra flesta är det inget problem med att tro på såväl Bibeln som vetenskap. Ganska många tycker dessutom att det är naturligt att tänka själva och söka svar på de existentiella frågorna
Det jag menar är att om alla slutar tro på något övermäktigt, allah, buddah, jesus etc och istället inser FAKTA (t.ex. vetenskap) istället för fantasy (t.ex. bibeln)
Citat:
Jag skulle verkligen uppskatta din empati om jag trodde den var äkta. Men att tala om de man säger sig tycka synd om i termer av sinnessjuka, hjärntvättade och äckliga låter inget vidare trovärdigt.
Jag tycker så himla synd om er troende, Och här sitter man och försöker få er att förstå men ni vägrar inse, ni har blivit så sjukt hjärntvättade... Stackars er, Jag menar det verkligen.. Stackare.
Och jag är fortfarande lite nyfiken på din syn på hjärntvätt. Du talade om vetenskap förut, men jag antar att du inte bryr dig om den när den motsäger din uppfattning?