2012-11-28, 12:22
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Om man säger att det behövs konkreta vetenskapliga bevis för att hypnos, själen/medvetandet och energier, då är man ganska vilsen enligt mig eftersom det skulle bli fruktansvärt svårt att göra vetenskap på nånting våra ögon inte kan uppfatta..

Istället för att bete sig som en vilsen människa så lyssnar jag helldre på så många som möjligt och sen bildar jag min egen uppfattning efter vad jag själv tror efter att ha hört alla sidor..
Och ni tycker att allt som vi inte kan se med ögat och göra vetenskap på , det existerar inte..
Och folk som pratar om saker som inte går att bevisa med vetenskap, dom ska man inte lyssna på automatiskt..

Och då får man aldrig reda på planen för universum eller vad livet och dig själv är för något..

Jag gav er hur som helst chansen att lyssna på henne för att få eran biljett till den nya jorden i princip.. Kanske inte ett bevis för gud men bevis för evolution händer inte med små skillnader över långa perioder utan mer som Mayakalendern mätt ut när jordens skulle evolutioneras från 3D till 5D och det är inom 1 månad..

Beviset för gud?

Jag säger vänta 1 månad så vet ni..

Med det sagt, om världen inte blir 5D då så slutar du posta idiotiska länkar?
Citera
2012-11-28, 12:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Hur skulle du då förklara vårt behov att försöka förenas med omvärlden (genom mat och sex exempelvis), om det inte beror på vår undermedvetna känsla av separation från Gud och oändligheten utanför oss?

Jag är INTE Freudian (~freudianismen är en mycket diskutabel hypotes), och du kommer ingenvart med att lägga postulat (som freudianismen) på toppen av andra postulat.

Sätt ett bytt batteri i din foliehatt och tune den in på verkligheten istället för på dina luftslott av spekulationer.
Citera
2012-11-28, 12:29
Medlem
Citat:
Beviset för gud?

Jag säger vänta 1 månad så vet ni..
Om du verkligen tror på det så kommer du bli väldigt besviken när inget händer. Det kommer vara precis som vilken dag som helst. Men du tror troligtvis inte på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag är INTE Freudian (~freudianismen är en mycket diskutabel hypotes), och du kommer ingenvart med att lägga postulat (som freudianismen) på toppen av andra postulat.
Det jag sa hade inget med freudianismen att göra dock...
Senast redigerad av elsydeon 2012-11-28 kl. 12:31.
Citera
2012-11-28, 12:33
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Med det sagt, om världen inte blir 5D då så slutar du posta idiotiska länkar?
Idiotiskt att lyssna på en pionjär inom hypnos som arbetet med det sen 1940?

Och kommit fram till otroliga upptäckter genom att tala med folks undermedvetna som tex. att problem i folks liv kan uppstått i tidigare liv som vi inte kommer ihåg..

För man tappar minnet varje gång man kommer in i en ny kropp..

Kan lixom inte förstå hur man kan tycka det är ointressant att lyssna vad en sån människa har fått fram under 60 år av hypnotisering av människor..

Hon åker nu runt och lär ut sin metod att hypnotisera och vem som helst kan göra det om man lär sig hennes metod för att göra det..

Inget vinstsyfte, inget ego eller skryt.. Bara ren djup kunskap tagen direkt ur folks undermedvetna medans patienterna inte ens är vid medvetande.

Här har ni lite mer text att ignorera om ni vill helt enkelt , jag skriver bara till dom som är intresserad av sanningen för jag har sökt den i 10+ år online..

Ingen av er kan bevisa att små skillnader händer över lång tid i evolutionen, eller hur?

Det finns lixom inget bevis för att små saker händer utan det verkar vara mer drastiska evolutioner..

Som tex. tigern och lejonet, hur vet ni att det inte är egypternas huskatter som evolutionerades när egypterna stack till en annan dimension vid sista evolutionshändelsen i tiden..
Citera
2012-11-28, 12:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Om man säger att det behövs konkreta vetenskapliga bevis för att hypnos, själen/medvetandet och energier, då är man ganska vilsen enligt mig eftersom det skulle bli fruktansvärt svårt att göra vetenskap på nånting våra ögon inte kan uppfatta..

Strawman; du har möjligheten för att skapa din egen alternativa metodologi. Kan vi få denna?

Citat:
Istället för att bete sig som en vilsen människa så lyssnar jag helldre på så många som möjligt och sen bildar jag min egen uppfattning efter vad jag själv tror efter att ha hört alla sidor..

"Så många som möjligt" betydar för din del en preliminär och noga frånsortering av alla som har ett kritisk och analytisk närmande.

Citat:
Och ni tycker att allt som vi inte kan se med ögat och göra vetenskap på , det existerar inte..
Och folk som pratar om saker som inte går att bevisa med vetenskap, dom ska man inte lyssna på automatiskt..

Det är en filosofisk fråga; sätt igång därifrån.

Citat:
Och då får man aldrig reda på planen för universum eller vad livet och dig själv är för något..

Strawman.

Citat:
Jag gav er hur som helst chansen att lyssna på henne för att få eran biljett till den nya jorden i princip.. Kanske inte ett bevis för gud men bevis för evolution händer inte med små skillnader över långa perioder utan mer som Mayakalendern mätt ut när jordens skulle evolutioneras från 3D till 5D och det är inom 1 månad..

Definitivt inte ett 'bevis' för 'gud'. Du hållar på att ändra tråden till en marknadsplats för new-age flum.

Citat:
Beviset för gud? Jag säger vänta 1 månad så vet ni..

Ditt 'attention-span' är sannolikt inte längre än en halv mening; så profetera inte för mycket.
Citera
2012-11-28, 12:40
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Inget vinstsyfte

Du menar väl "inget vinstsyfte"
Citera
2012-11-28, 12:41
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Om du verkligen tror på det så kommer du bli väldigt besviken när inget händer. Det kommer vara precis som vilken dag som helst. Men du tror troligtvis inte på det.

Besviken har jag varit på det här samhället och lögnerna som jag blev lärd i skolan att det är sanningar..

så jag kan helt enkelt inte bli mer besviken på en sjuk värld som jag växt upp i..

Tror vad du vill..
Citera
2012-11-28, 12:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:

Så du vet alltså ingenting om freudianismen heller, trots att du 'lånar' begrepp som det 'undermedvetna' från den.

Uppenbarligen räckar det inte med ett nytt batteri för att din foliehatt skall fungera. Du får skicka den till dvärgarna i Überwald för ett översyn.
Citera
2012-11-28, 12:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Besviken har jag varit på det här samhället och lögnerna som jag blev lärd i skolan att det är sanningar..

Om du vill marknadsföre en världsbild centrerat omkring din egen utbildnings-problematik, be my guest. Men förvänta dig inte att den blir accepterat som en allmän 'sanning'.

Citat:
så jag kan helt enkelt inte bli mer besviken på en sjuk värld som jag växt upp i..

Egocentriska flum-spekulationer lär inte göra den bättra.

Citat:
Tror vad du vill..

Jag 'tror' ogärna; det är ditt bord.
Citera
2012-11-28, 12:50
Medlem
KungPungPats avatar
Killarna som står och skriker skaffa fram bevis för det som vi inte kan se..

Vatten är det enda ämne som existerar i 3 olika vibrationer på jorden, is, vatten, ånga..

Våra medvetanden kan existera i en kropp eller utanför som tex. när ni sover..

Men bara för att vi inte kan ta en bild på medvetande utanför kroppen, bara för dom är osynliga av en anledning.. Då existerar dom automatiskt inte..

Och folk som har historier att berätta om vad som hände när dom dog, det har såklart en vetenskaplig förklaring som tex. fel i hjärnan, för tankarna är nog ett ämne i järnan ändå för det är vetenskap om vi kan se tanken så därför måste tanken ska i hjärnan för vi är ju såklart våra kroppar..

Trots att vi lämnar våra kroppar varja natt när vi sover..

Låt mig säga att jag visste inte om det här med 5D dimension men trots det så har jag gått runt och påpekat för folk att vi ska förlåta alla och skapa positiva energier inom oss osv..
Och inte vet jag varför jag känner att det är rätt väg att gå exakt nu i tiden men jag lyssnar på den magkänslan som ni för länge sen har ignorerat för det finns inga bevis för att livet blir roligare för att man följer magkänslan istället för att ignorera den..

Klart magkänslan är det undermedvetna som alla borde lyssna på eftersom det ligger mer sanning där än i huvudet..
Citera
2012-11-28, 12:50
Medlem
Citat:
Så du vet alltså ingenting om freudianismen heller, trots att du 'lånar' begrepp som det 'undermedvetna' från den.
Det är ett faktum att det finns olika grader av medvetande, så det behöver inte ha något med Freud att göra, bara för att jag pratar om olika grader av medvetande.
Citera
2012-11-28, 12:55
Medlem
Citat:
Vatten är det enda ämne som existerar i 3 olika vibrationer på jorden, is, vatten, ånga..
Det stämmer väl inte riktigt... mjölk kan också existera i många olika tillstånd: mjölk, grädde, smör och även ost tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in