Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.
Jag kommer personligen ge 5000 Svenska kronor till den personen som kan BEVISA att en Gud existerar.
Jag kommer inte acceptera:
Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religon utan bara kristendomen.
Något stycke eller citat från Bibeln.
Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"
Behåll dina 5000 kronor, fanns det ett objektivt interpersonellt bevis på Guds kärlek så skulle det ju inte handla om tro utan vetande.
Det finns naturligtvis gudsbevis, exempelvis Descartes gudsbevis, men är de falsifierbara? För mig är det uppenbart att om bibelns Gud finns, så anser han sig ha goda skäl för inte göra det helt uppenbart för alla. Om vi ska dömas efter vår tro så måste vår tro avslöja vilka vi är och det gör den ju inte om vi vet.
För ateisten förmodar jag att den naturliga förklaringen till att det inte finns några objektiva interpersonella bevis är att det inte finns någon Gud. Varför kan du inte nöja dig med det?
Ingen (utom Kristus själv) kan på din begäran visa upp den uppståndne Kristus för någon och ingen kan heller visa upp hans döda kropp och så har det varit i snart 2000 år, och Kristus berättade på förhand att han bara skulle visa sig för troende. Så tyvärr jag kan inte ge dig den sorts bevis du vill ha!