Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Om irreducerbar komplexitet inte var sannt så skulle vi hitta utvecklingarter överallt och dom gör inte , arter har ingen testperiod där dom testar vilken form och färg som är bäst utan dom kommer ut som färdigdesignade levande varesler, genom DNAt ... Som sagt evlutionen har ingenting att arbeta på av sig själv så vill man ignorera inteligensen som guidar allt så visst gör det,
och:
Citat:
men det är ganska uppenbart att inteligens existerar i andra former än människor..
Så där har du den utveckling du efterlysar ..... ökande intelligens. Du sägar emot dig själv.
Citat:
Även om evolutionteorin är förklaring på allt, så måste väl nån bestämma vad evolutionen ska arbeta eefter för regler och hur maskinerna i cellerna ska fungera och äen vilka lagar som ska gälla..
Det är dom initiella villkoren, som 'bestämmar'.
Citat:
Eller tror ni att lagarna som styr evolution utvecklats genom evolution?
En del av kosmos dynamik är mekanistisk. En del icke-mekanistisk (t.ex. självorganiserande komplexitet).
Citat:
Big bang tände sin egen stubin?
Denna fråga har inget med evolution ..... av något slag .... att göra. Få ordning på dina tanker.
Citat:
Jag vet inte om du tittat på dig själv i spegeln och verkligen funderat på vad du egentligen är vad vad du är på för snurrande flygfarkost dundrande fram genom solsystem i universum.. Jag skule vilja beskriva det som att vi är en del av nånting inteligent som har startat upp hela den här världen, för som sagt så mååste ju själva våra medvetenden /själen komma från nånstans om vi inte ska tro på magier och att saker uppstår ur ingenting av ingen anledning alls som är ungefär vad evolutionteorin antyder..
Du talar om kausalitet. Förklara hur kausalitet kan användas inom metafysiken.
Citat:
helt självklart jag kan lyssna på dom som pratar om evolutionsteorin och gärna dom som blir helt vansinniga och skriker att religion attackerar vetenskap när intelligent design nämns.. Jag tycker det är väldigt intressant när vissa reagerar med panik mot intelligent design, medans jag själv och många andra tänker äntligen nån som pratar om dom inteligenta designerna utan att blanda in en gubbe på molnen som har berättat för en präst vad jag ska göra med mitt liv..
Du får först definiera vad du öht talar om. Du hoppar runt i din argumentation som en vingskjuten fågel, svarar inte på frågor, definierar inget och kommer med hitta-på metoder när din "det är bara så" blir för absurd.
Citat:
Som sagt jag lyssnar på alla sidor innan jag bildar mig en uppfattning..
Du är megaloman .... du läsar gissningsvist inte mycket av kritiken riktad mot dig, men helt säkert är, att du inte "lyssnar".