Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Att tro att slump kan skapa inteligens, är precis som att tro att en bok skrivits av sig själv och ett dataspel kodat sig själv..
Varför det? För att du säger det? Dessutom är slump en ruggig förenkling. Jag tror inte på slumpen, bara på oförståelse för naturliga processer.
Citat:
Så ni menar att designen i naturen och på våra egna kroppar som enligt mig är ett tydligt bevis för en högre inteligens än oss själva med tanke på att VI ALDRIG DESIGNAT NÅNTING LEVANDE.
Det har vi visst. Var finns designen i naturliga saker menar du?
Citat:
Ni får fråga er själva varför ni själva tycker det känns viktigt att ignorera inteligensen som existerar i oss och i naturen.. i DNAt..
Jag ignorerar ingenting, jag ser bara ingen intelligens bakom det. ID är en undanflykt från att behöva försöka förstå hur saker fungerar. Det är ingen intelligens i DNA, det är bara något du fått för dig.
Citat:
Vi människor har en inteligens som gör att vi ska kunna se om nånting är skapat av en inteligens..
Säger vem?
Citat:
Vi ser skillnad på en sten i skogen och gatusten och vi vet direkt at gatustenen måste ha varit designad av nån intligent eftersom naturliga processer som vind vatten och tid kan aldrig nånsin skapa en perfekt fyrkantig gatusten..
Nej, naturen har en tendens att skapa sfärer istället, åtminstone från ett större perspektiv.
Citat:
Att motorerna i alla levande celler på planeten inte skulle fungera om det bara fanns 2 delar i motorn som behöver 3 delar för att fungera.. Hur menar ni att det skulle få dit den tredje delen i en motor när livet började här på jorden?
Irreducerbar komplexitet är nonsen. Vill du ha bevis för det? Om du läst långt nog för att komma hit så förtjänar du ett svar, annars inte.
Citat:
Hur ska nånting kunna utvecklas när det inte finns nånting för evolutionen att börja utveckla på tex inteligent designade ben. Hur skapades dom inteligent designade benen när fisken av en slump utvecklade ben och gick upp på land?
Benen hade inte fungerat om dom inte var inteligent designade från början..
Varför har valar små förtvinade ben inuti kroppen? Är det intelligent designade ben?
Citat:
Jag skrattar nått så fruktansvärt när jag såg ett program på tv där kanalen försökte förklara att dom hittat nånting som troligen är beviset för evolutionteori. Jo det var ett öga som inte var helt utvecklat enkligt dom och ett tydligt bevis på att ögon inte var helt perfekt och inteligent designade från början. Ännu en gång vill man gärna ignorera inteligensen och jag undrar bara varför?
Jag skulle tolka det som en missbildning om ett öga inte utvecklats på ett djur som jag hittar miljotals år efteråt.. Jag skulle dock inte kunnna tolka det som att evolutionteorin är 100% sann helt plötligt och en förklaring på allt inklusive dom inteligenta designerna..
Igen, irreducerbar komplexitet finns inte. Det är en bekväm lögn från kreationister som helt enkelt inte förstår sig på evolutionen. Om du vill kan jag redovisa hur ett öga kan utvecklas från en cell till det vi har idag.
Citat:
Menar ni att designen på era kroppar är designade av en slump?
inte intelligens?
Nej, men evolution och naturligt urval. Det är ingen slump där.
Citat:
För enligt mig så är det fruktansvärt inteligent design på våra kroppar med tanke på att dom ska reparera skador, slåss mot bakterier och infektion.. Fortplanta sig, blir större eller mindre.. osv..
Våra kroppar är makalösa, men det är inget bevis i sig.
Citat:
Hur många miljarder år skulle det ta för oss människor innan vi skulle kunna sätta oss vid en dator och skapa ett liv uteefter våran egen design och få djuret att komma ut 100% perfekt designat?
Bra fråga, då liv inte skapas som om en trollkarl viftar med sitt trollspö utan utvecklas över lång tid. Efterfrågar du abrakadabra av de som förespråkar att inget sådant finns?
Citat:
Jag tycker bara det är en bra mätsticka på vad våran inteligens är jämfört med den inteligensen som skapat designen på det mesta liv som existerar på planeten..
Värst vad du hittat på.
Citat:
Ni kategoriseerar människor i den här tråden direkt nån skriver så har ni minst 3 olika saker att skriva att dom är, 3 olika folkgrupper som ni kan stoppa folk i när dom skriver om gud..
Kategorisering är vad den mänskliga intelligensen sysslar med, ska du börja fördöma den nu?
Citat:
Jag skriver om inteligensen istället med trots det så tycker ni att jag kan stoppas i ett fack tillsamans med en annan folkgrupp.
Du använder alla argumenten den vanliga teistiska kreationisten använder. Är det konstigt att du blir kategoriserad som en då?
Citat:
Blir ni rädda om jag säger att DNA är gud?
Min flaska blåbärssaft är gud. Blir du rädd nu?
Citat:
För det betyder att gud är en del av oss och naturen och därför skulle det kanske inte vara så smart att förbanna gud för diverse fel du själv skapar tex. Är ni rädda för att han hör vad ni säger och tänker?
Inte ett dugg. Jag tror inte någon av oss förbannar gud för något. Vi bryr oss helt enkelt inte. Vad vi gör, är statuerar exempel för en diskussion för att visa bristerna i din argumentation, men uppenbarligen missade du det.
Citat:
ahaha jag skojjar bara ahahaha ni får ursäkta med det där är ett roligt skämt ni kan inte förneka att visa människor skulle bli väldigt rädd av att vara en del av gud, att en en del av högre inteligens i designen i sin egen kropp..
Jösses.