2012-11-21, 10:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Aggregationstillstånd skulle inte finnas utan naturlagarna. Att du säger "unified stringfield" visar dock på din ytterligare okunskap i ämnet. Det råder ingen tvekan att naturlagarna inte fungerar tillsammans, det finns dock ingen som har lyckas beskriva naturlagarna tillsammans än. Einstein gjorde ett gott försök och myntade begreppet Unified field theory men lyckades inte sammanfläta naturlagarna matematiskt.

KingKongPot har dock löst hela GUT problematiken med sin genialiska tes: "Det är bara så".

Tänk att ingen kom på detta tidigare.
Citera
2012-11-21, 10:33
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Aggregationstillstånd skulle inte finnas utan naturlagarna. Att du säger "unified stringfield" visar dock på din ytterligare okunskap i ämnet. Det råder ingen tvekan att naturlagarna inte fungerar tillsammans, det finns dock ingen som har lyckas beskriva naturlagarna tillsammans än. Einstein gjorde ett gott försök och myntade begreppet Unified field theory men lyckades inte sammanfläta naturlagarna matematiskt.

Men unified stringfield är bevisat enligt fysikerna i videoklippen som jag postat åt er. så det är ju synd att era skolor lärt er att ignorera alla såfort dom erkänner inteligenta designer utan att skolorna tillåtit det.. än...

Klart ni kommer få vänta om unifiedstringfield bevisar gud så kommer ni inte få reda på det genom mainstream media och vetenskap.. då får man lov att lyssna på dom som vågar gå utanför mainstream vetennskap...

Precis som dom sa i ett av videoklippen jag posta det var att så lähnge vi ska ha bildbevis för att nånting ska vara sanning, det gör att våran vetenskapsvärld blir fruktansvärt liten.. För det finns så mycket vi inte kan se med tanke på energier och infrarött och det där kvantumfysik , dela upp ett ämne i 6 olika vibrationer..
Citera
2012-11-21, 10:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Fel i universum, låter det inte lite galet?

Klart vi inte ska kunna greppa hela bilden och anledningen till universum eller själva målet med det hela..

Kan vi få ett bättra underlag än dina argumentations-fel, tack.
Citera
2012-11-21, 10:39
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
KingKongPot har dock löst hela GUT problematiken med sin genialiska tes: "Det är bara så".

Tänk att ingen kom på detta tidigare.

Men vad är det du inte förstår?

Jag pratar ju om det som Einstein har sagt .. e=mc2.. klart att all materia hålls upp av energi och om kvantumfysik bevisar att unified fieldtheory är sanning så vad ska man göra..

Det är bara kombinera ID med Einstein för att försöka komma vidare, utan gud, utan evolutionteori...

Ni står dock fortfarande kvar och hackar på ID trots att unified stringfield är bevisat och inteligenta deisgner är bevisat... ingen gud dock ..

Och ni fortsätter kämpa mot ID precis som att ni vill försvara kristendom och deras version av gud medans alla ignorerar att vi alla är en del av samma eneri och energinät som utan tvekan har inteligens som bevisats genom alla vackra designer naturen lyckats designa genom tiderna.. ja menar kolla en T-rex lixom, där snacka vi bättre än pickadoll.. Glufs..
Senast redigerad av KungPungPat 2012-11-21 kl. 10:42.
Citera
2012-11-21, 10:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Klart ni kommer få vänta om unifiedstringfield bevisar gud så kommer ni inte få reda på det genom mainstream media och vetenskap.. då får man lov att lyssna på dom som vågar gå utanför mainstream vetennskap...

Jaja. Du har gått genom 'livets universitet' ... med pseudovetenskapliga filmsnutter och 'en kille nere på pubben berattade' ....., men även detta 'universitet' behövar kredentialer.

Kan vi börja resan framemot fast grund under fötterna med lite kunskaps-teori i så fall (men håll igen med megalomanin).
Citera
2012-11-21, 10:41
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Ladda hem TTS fysik kurs. eller ta hem kurs från MIT (MIT har 1500 kompletta kurser gratis att ta hem)
PS.
man behöver inte gå på universitet för att ta åt sig kunskap. kunskapen finns där ute, mängder av lectures av professorer bra mycket bättre än dem man hittar på svenska universitet.

Jo jag brukar plocka ner lite kurser då och då från olika universitet.
Men jag hinner inte förkovra mig så mycket numera jobbar tidvis extremt mycket och min flickvän egoistiska människa vill ha lite tid hon med...

Sedan är det det med matten, vill man kunna ta del av avhandlingar om strängteori och universums topologi krävs det att man håller kunskaperna vid liv och det hinner jag omöjligen att göra i den grad som krävs. Märker att man tappar mer och mer då jag aldrig använder den matten i jobbet...
Brukar kunna bli lite partiella diffekvationer eller lite integraler ibland men mycket mer blir det sällan.
Citera
2012-11-21, 10:41
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Men unified stringfield är bevisat enligt fysikerna i videoklippen som jag postat åt er. så det är ju synd att era skolor lärt er att ignorera alla såfort dom erkänner inteligenta designer utan att skolorna tillåtit det.. än...

Precis som dom sa i ett av videoklippen jag posta det var att så lähnge vi ska ha bildbevis för att nånting ska vara sanning, det gör att våran vetenskapsvärld blir fruktansvärt liten.. För det finns så mycket vi inte kan se med tanke på energier och infrarött och det där kvantumfysik , dela upp ett ämne i 6 olika vibrationer..

Jag vet inte om du är seriös, men låt mig se om jag har förstått dig rätt.

1.Du accepterar inte de vetenskapliga teorier som hela forskar världen står bakom?
Men du accepterar teorier som Forskar världen inte gör och har motbevisat?

betyder det att du tror att alla radiovågor färdas genom eter?
Citera
2012-11-21, 10:49
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Jag vet inte om du är seriös, men låt mig se om jag har förstått dig rätt.

1.Du accepterar inte de vetenskapliga teorier som hela forskar världen står bakom?
Men du accepterar teorier som Forskar världen inte gör och har motbevisat?

betyder det att du tror att alla radiovågor färdas genom eter?

du har ju beviset för gud som din avatar , Einsteins formel..

Jag accepterar vetenskapliga fakta som forskarvärlden står bakom..
Tills jag läste motsägelser till evolutionsteorin då blev ID mycket mer logiskt.

Jag tycker det inte längre finns grund kvar för att evolutionstoeirn och big bang är sanning och energikonserverings-lagen går inte ens ihop med big bang teorin för ingen kan skapa energin som existerar i universum så ... Vi existerar inte för ingen kan skapa energin som existerar..

Finns det inga bevis kan vi tyvär inte diskutera mer än att energi inte kan skapas , trots att all vi kan se är energi så kan det inte skapats.. absolut inte..
Citera
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Det epistemiska (~hur vet vi vad vi vet?) värdet av din: "Det är bara så" metodologi.

Citat:
Jag pratar ju om det som Einstein har sagt .. e=mc2.. klart att all materia hålls upp av energi och om kvantumfysik bevisar att unified fieldtheory är sanning så vad ska man göra..

Kvantumfysiken har på flera områden visat sig vara i motstrid med Einsteins modeller.

Citat:
Det är bara kombinera ID med Einstein för att försöka komma vidare, utan gud, utan evolutionteori...

Men du vet ju inte själv, vad ID egentligen är.

Citat:
Ni står dock fortfarande kvar och hackar på ID trots att unified stringfield är bevisat och inteligenta deisgner är bevisat... ingen gud dock ..

For the sake of argument: OM 'unified stringfield' hade visat sig vara korrekt, vad har det med ID att göra? Och VILKET ID?

Citat:
Och ni fortsätter kämpa mot ID precis som att ni vill försvara kristendom och deras version av gud medans alla ignorerar att vi alla är en del av samma eneri och energinät som utan tvekan har inteligens som bevisats genom alla vackra designer naturen lyckats designa genom tiderna.. ja menar kolla en T-rex lixom, där snacka vi bättre än pickadoll.. Glufs..

Vad du uppenbarligen inte förstår är, att 'vi' OCKSÅ opponerar 'oss' mot 'kvantum-religion' och liknande new-age trams.
Citera
Medlem
awestbys avatar
Citat:

Nja. Är ju inte det E=mc2 berättar. ekvationen berättar hur mycket energi det finns i materia.

Kvantumfysik är helt fält, som arbetar med att beskriva egenskaper/interaktion av partiklar.

Du har mängder av ekvationer/teorier inom kvantfysik.
quantum mechanics
Duraks ekvation (världens vackraste, enligt mig)
qunatum elektro dynamics

M.fl.
Citera
2012-11-21, 10:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag tycker det inte längre finns grund kvar för att evolutionstoeirn och big bang är sanning och energikonserverings-lagen går inte ens ihop med big bang teorin för ingen kan skapa energin som existerar i universum så ... Vi existerar inte för ingen kan skapa energin som existerar..

Och därför är god-of-gaps legitim?
Citera
2012-11-21, 10:54
Medlem
awestbys avatar
Citat:
du har ju beviset för gud som din avatar , Einsteins formel..

Jag accepterar vetenskapliga fakta som forskarvärlden står bakom..
Tills jag läste motsägelser till evolutionsteorin då blev ID mycket mer logiskt.

Finns det inga bevis kan vi tyvär inte diskutera mer än att energi inte kan skapas , trots att all vi kan se är energi så kan det inte skapats.. absolut inte..
Du har en fantastisk förmåga att inte förstå dig på de lagar som finns.

Först vill jag bara säga att vår värld är inget slutet kretslopp så vår värld bryter inte mot mot conservation of energy
Universum är heller inget slutet system, för kvantum fysiken har bevisat att partiklar kan skapas från ingenting. sker hela tiden inne i atomer och över allt i universum.

man har också gjort experiment här på jorden som visar att så är fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in