2019-12-20, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Är det så det funkar?
Ok, bevisen för evolutionen finns överallt. Inom dig, runt om dig och överallt.
Är du övertygad nu?
Nix bevisen för evolution finns ingenstans. Bevisen för en intelligent skapare finns överallt.
Citera
2019-12-20, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albax
Jag förnekar ingen rätten till att tro på vad som helt. Ingen kan förneka mig rätten att kalla bibeln för en sagobok. Om jag skulle kalla bibeln för något annat skulle jag ljuga och det vill jag inte.

Bibeln bevisar inte alls att det finns en gud lika lite som en bok om spagettiguden skulle bevisa att det finns en spagettigud.
Den rätten tar ingen ifrån dig. Du får avsäga dig tro eller aldrig anta tro men ger du dig in i en diskussion för att argumentera för din sak så får du räkna med att du får på fingrarna.
Citera
2019-12-20, 21:30
Medlem
Citat:
Om du kallar DET för bevis förstår jag hur du kan tro på något som inte finns.
Om du inte ser bevisen förstår jag varför du inte tror.
Citera
2019-12-20, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Kan du vara lite mer specifik?
Titta dig i spegeln.
Citera
2019-12-20, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Den rätten tar ingen ifrån dig. Du får avsäga dig tro eller aldrig anta tro men ger du dig in i en diskussion för att argumentera för din sak så får du räkna med att du får på fingrarna.
Självklart räknar jag med det men de argument som jag får på fingrarna väger så lätt att det inte känns.
Citera
2019-12-20, 23:40
Bannlyst
Citat:
Om du inte ser bevisen förstår jag varför du inte tror.
Jag ser inte bevisen därför att de inte finns och om det skulle finnas "bevis" skulle jag inte tro på de "bevisen". Orsaken är enkel: Det finns ingen gud och har aldrig funnits. Om det mot all rimlig förmodan skulle finnas en gud har han inget med vår tillblivelse att göra eller något annat som har med oss att göra.
Citera
2019-12-21, 00:07
Medlem
Citat:
Självklart räknar jag med det men de argument som jag får på fingrarna väger så lätt att det inte känns.

Ibland är det skönt då att vara dum för att slippa smärta kanske.
Citera
2019-12-21, 00:08
Medlem
Citat:
Jag ser inte bevisen därför att de inte finns och om det skulle finnas "bevis" skulle jag inte tro på de "bevisen". Orsaken är enkel: Det finns ingen gud och har aldrig funnits. Om det mot all rimlig förmodan skulle finnas en gud har han inget med vår tillblivelse att göra eller något annat som har med oss att göra.
Det är din tro och så får du tro.

En Gud finns och har alltid funnits. Livet och intelligensen är bevis för detta men också alla grönsaker, frukter, osv osv.
Citera
2019-12-21, 13:14
Medlem
Citat:

En Gud finns och har alltid funnits. Livet och intelligensen är bevis för detta men också alla grönsaker, frukter, osv osv.

Jag säger som legenden jukkapower en gång uttryckte det, de som anser att en icketro på gud är en tro, tycker också att en tom tallrik är en maträtt.
Citera
2019-12-21, 13:52
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Titta dig i spegeln.
Varför då? Kan du som sagt vara mer specifik?
Citera
2019-12-21, 21:51
Bannlyst
Citat:

Jag talar naturligtvis om vetenskapliga bevis på att en gud finns. Det du anger som "bevis" är en del av din tro och en tro kan aldrig vara ett bevis.
Citera
2019-12-21, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ibland är det skönt då att vara dum för att slippa smärta kanske.
Nej, det tror jag inte stämmer på vare sig troende eller icke troende. Det finns inga dumma människor, alla våra egenskaper ingår i den mänskliga variationen. Jag räknar inte med de som lider av psykisk ohälsa för ett mycket litet antal av dem kan begå dåliga handlingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in