2019-12-27, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Ojo, du har inte förstått vetenskapen. Ord är inte bara ord. Ord är ett bevis i sig. Ord. Begrunda vad detta innebär. ORD. tror du att det är så enkelt att orda om inte en ingenjör har gett hjärnan förmågan att orda. Betänk och begrunda innan du överraskas av ålderdom och därmed döden.

Alltså, Gud verkar vara en vass kille. Om än lite trög. Direkt långsam.

Istället för att en gång för alla, när de människoliknande varelserna dyker upp, ympa in en enda religion i dem, så tillåter han människan att leka, pröva sig fram med en massa olika slags religioner.

Och varför han valde judarna till det utvalda folket övergår mitt förstånd. En liten spillra till grupp om man jämför med ex antalet kineser eller indier. Han kunde väl räkna ut själv att all den här söligheten och veligheten bara skulle resultera i en massa bråk och att människor dödas i hans namn.

Och sen, kasta in Jesus och Muhammed - och muhammeds efterföljare Abu och Ali - i diskussionen...?!?!

Nä, där nånstans verkar han ju börjat tänka med arslet. För all framtid.

Kan han ha fått alzheimer?
Citera
2019-12-28, 10:25
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Har du ADHD? Gör det bara.
Du verkar ha megalomani, eftersom du tror att du kan diktera vad jag ska göra, utan att ange någon anledning.
Citera
2019-12-28, 19:57
Medlem
Citat:
Nej, det är en härledning av att det är en Gud som har skapat detta.
Någon härledning värd namnet har du inte presenterat.
Du påstår att en gud har skapat diverse saker.
Citera
2019-12-29, 13:10
Bannlyst
Citat:
Nej, du har fel och du förstår inte. Icke troende har bara det världsliga för ögonen och gör allt de har i sin makt för att leva ett lyxigt liv som egentligen inte är lyxigt men är förskönat för dem. Dumdristiga begår de allt ondska för att till slut dö av ålderdom. Alla icke-troende är onda.
Du menar alltså att plattjordingar är en religiös sekt? Det är nämligen exakt det du säger i ditt ovetenskapliga svar.

Fortfarande är det hur lätt som helst att se att Jorden är rund. Förnekar man det förnekar man också kunskap och sunt förnuft.
Citera
2019-12-29, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ojo, du har inte förstått vetenskapen. Ord är inte bara ord. Ord är ett bevis i sig. Ord. Begrunda vad detta innebär. ORD. tror du att det är så enkelt att orda om inte en ingenjör har gett hjärnan förmågan att orda. Betänk och begrunda innan du överraskas av ålderdom och därmed döden.
Jag vet inte vad du svarar på när du spyr upp en massa gallimatias.
Jag är inte troende men jag respekterar de som är det. Det betyder inte att jag inte får ifrågasätta sagorna. Det är till och med sunt att ifrågasätta irrläror och det är exakt det jag gör.

Ord i sig är aldrig vetenskap. I så fall kan man hitta på vad som helst och sedan säga att det är bevisat för jag sade det med ord precis nu. Korkad inställning om du frågar mig!
Citera
2020-01-02, 11:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Du är ju sjuk på riktigt, psykiskt men kanske fysiskt också men psykiskt är det ingen tvekan om. Sök hjälp. Ägget som det är ,är beroende av en höns för att utvecklas, en höns är beroende av ett ägg för att kläckas. Enklare än så kan det inte bli.

Du tror i din psykotiska verklighet att du är smart men du är allt annat än smart.

Du är så inskränkt i ditt tänkande att du inte inser att fler saker än höns lägger ägg.
Och även om man preciserar frågan till vad som kom först, hönsägget eller hönan så är svaret ägget eftersom det första ägget med en höna i lades av något som inte riktigt var en höna. Det är så evolution fungerar. För er som inte förstår evolution korrekt.
Citera
2020-01-02, 11:55
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Allt. Alla förnekare än onda. Alla förnekares själ är svart.

Du svarade inte på frågan. Exakt vad för egenskap eller skillnad kan du peka på för att avgöra att man är ond om man inte tror på Gud?

Om vi ska leka samma lek kan jag säga att alla troende är onda. På vilka kriterier? "Allt."
Det är ett ickesvar.
Citera
2020-01-02, 11:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nix bevisen för evolution finns ingenstans. Bevisen för en intelligent skapare finns överallt.

Din nivå på argumentation är alltså "Joho, nähä!"?
Kan du specificera vad i "överallt" som indikerar en intelligent skapare, utöver att du själv inte kan förstå hur det annars skulle gått till? Lycka till.
Citera
2020-01-02, 11:58
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nej, det är en härledning av att det är en Gud som har skapat detta.
Så presentera din härledning. Tillåt mig tvivla på att du klarar av att formulera en.
Citera
2020-01-02, 18:27
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Så presentera din härledning. Tillåt mig tvivla på att du klarar av att formulera en.

Det är förmodligen inte alls någon härledning, utan en därledning. Dvs, i stället för att logiskt sammanhängande leda tillbaka till ett ursprung så vill han peka ut vart tankarna ska gå, utan logisk grund.
Citera
2020-02-02, 01:24
Medlem
Buhos avatar
Bevisa att Gud har inte lurat oss; när det gäller verkligheten vi lever i, och hur...

Bevisa att Gud har inte lurat oss; när det gäller verkligheten vi lever i, och hur verkligheten egentlign ser ut i universum !?

Musslimer, kristna och Judar tror att gud skapade allt och ingen skapade honom och att bara han vet allt och vara han vet verkligheten vi lever i, när faktum är att det ser ut som han Gud lurat oss och vill inte att vi ser den riktiga verklighet vi lever i?

Jag menar hur kan någon skappade sig själv från ingenting och att vara han skapade allt från ingenting, sunt förnuft säger inuti mig, nonsens.

Många personer genom meditation har sett andar som man kallar änglar som vill att vi känner rädsla och kallar sig änglar från gud , när dem samtidigt vill att vi känner oss rädda för deras straff och förbjuder oss med regler och !"hjäntvättar oss" med information om att tex bara han är gud och god och att vara han vet att tex reincarnationer inte finns när olika folk kommer ihåg deras förflutna liv, och många genom astral resa har utforskat själv universum som den verkligen är.

Detta gör att gud egentligen vill bara lura oss och vill inte att vi blir en gud som honom själv.

Sunt förnuft säger att vara du själv vet vad verklighet är och därför egentligen vara du vet genom meditation etc hur man vet vad den riktiga verkligheten är för något.

Varför många personer som tex Buddha insåg sig veta att frälsningen kommer egentligen bara från egen uppoffring och inte genom en utomstående Gud.

Alltså vi kan gå on and on vad jag menar är hur vet du att gud har inte lurat oss i den verkligheten vi lever i och egentligen verkligheten kan finnas bara av oss själv genom egna erfarenheter?
Senast redigerad av Buho 2020-02-02 kl. 01:36.
Citera
2020-02-02, 01:45
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buho
Bevisa att Gud har inte lurat oss; när det gäller verkligheten vi lever i, och hur verkligheten egentlign ser ut i universum !?

Musslimer, kristna och Judar tror att gud skapade allt och ingen skapade honom och att bara han vet allt och vara han vet verkligheten vi lever i, när faktum är att det ser ut som han Gud lurat oss och vill inte att vi ser den riktiga verklighet vi lever i?

Jag menar hur kan någon skappade sig själv från ingenting och att vara han skapade allt från ingenting, sunt förnuft säger inuti mig, nonsens.

Många personer genom meditation har sett andar som man kallar änglar som vill att vi känner rädsla och kallar sig änglar från gud , när dem samtidigt vill att vi känner oss rädda för deras straff och förbjuder oss med regler och !"hjäntvättar oss" med information om att tex bara han är gud och god och att vara han vet att tex reincarnationer inte finns när olika folk kommer ihåg deras förflutna liv, och många genom astral resa har utforskat själv universum som den verkligen är.

Detta gör att gud egentligen vill bara lura oss och vill inte att vi blir en gud som honom själv.

Sunt förnuft säger att vara du själv vet vad verklighet är och därför egentligen vara du vet genom meditation etc hur man vet vad den riktiga verkligheten är för något.

Varför många personer som tex Buddha insåg sig veta att frälsningen kommer egentligen bara från egen uppoffring och inte genom en utomstående Gud.

Alltså vi kan gå on and on vad jag menar är hur vet du att gud har inte lurat oss i den verkligheten vi lever i och egentligen verkligheten kan finnas bara av oss själv genom egna erfarenheter?
Det är väl ingen som kan bevisa det? Hur tror du själv att det förhåller sig med allt då?
Du skriver "sunt förnuft". Du behöver inte bevis utan bara ta fram en random ide och eftersom den är din så är den ju bra - sunt förnuft. Nä nu får du fan bevisa det du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in