2012-09-25, 13:12
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Eller om det finns en metafysisk 'verklighet', där en 'gud' har sin 'hemvist'; eller vad en panteistisk 'verklighet' skulle vara (en superkomputer, ett navelbeskådande 'rent medvetande' och om universum är 'étt' eller endast hängar ihop).

Men en sak är säker: DFSM rankar högt på listen av bevisbara 'gudar'. Dels 'står det skrivit' (på denna servett) att det är sannt vad som är skrivit på servetten, och dels är pastafarianismens kosmogoni* mycket övertygande.

* http://dictionary.reference.com/browse/cosmogony
Pastafarismen är även den enda religionen utan interna motsägelser. Varför? Jo därför att det är den enda sanna religionen!

RAmen
Citera
2012-09-25, 13:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Pastafarismen är även den enda religionen utan interna motsägelser. Varför? Jo därför att det är den enda sanna religionen!

RAmen

Jag kan se, att du har en lysande framtid som apologetiker.

Det skulle dock vara intressant, om några abrahamister kan söndersmula ditt elegante bevis .... utan att dra sig själv med i fallet.
Citera
2012-09-25, 14:05
Medlem
Lantbruks avatar
Jag har faktiskt beställt en bok på amazon.com som ska ingå i nästa hemleverans hem till mig, en bok där författarna påstår sig kunna bevisa Guds existens. Jag fördjupade mig inte i boken och minns inte ens vad den hette, men det kan ju bli en intressant läsning.
Citera
2012-09-25, 14:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Jag har faktiskt beställt en bok på amazon.com som ska ingå i nästa hemleverans hem till mig, en bok där författarna påstår sig kunna bevisa Guds existens. Jag fördjupade mig inte i boken och minns inte ens vad den hette, men det kan ju bli en intressant läsning.

Jag kan från erfarenhet, någonlunda säkert, säga: Det finns inget nytt under solen på det området.

Men om jag tar fel, skulle det vara intressant att höra om det nya.
Citera
2012-09-25, 14:39
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrin.Radd
Vi har inte ens kommit fram till vilken gud som skall bevisas.

Det finns dock en halvgud, han heter Eric Cantona!

Haha ja, han har bevisad existens iaf, och har fått en jävla massa skit gjort .
Citera
2012-09-25, 14:58
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag kan från erfarenhet, någonlunda säkert, säga: Det finns inget nytt under solen på det området.

Men om jag tar fel, skulle det vara intressant att höra om det nya.

Såvida inte boken innehåller en liten del av helige ande som sköljer över läsaren så fort man öppnar boken...så skulle jag göra en blygsam men ändock kvalificerad gissning att det rör sig om ännu en ombakad version av gamle Aquino
Citera
2012-09-25, 15:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Såvida inte boken innehåller en liten del av helige ande som sköljer över läsaren så fort man öppnar boken...så skulle jag göra en blygsam men ändock kvalificerad gissning att det rör sig om ännu en ombakad version av gamle Aquino

JAG har samlat på mig en 'helig ande' ... typ pingstvän ...... i min deltagande undersökning av religioner.

Min 'ande' är dock av någonlunda sekulärt muslimsk ursprung, och inte Noodliferisk vet jag, hur 'helig' den är.... 'medium to rare' antar jag.

Så precis som med 'andliga kompasser' av olika slag, kan det ändå bli olika versioner av 'helig ande'-perspektiver och sandlåda-dispyterna om 'auktoritet' kan fortsätta på sina vanliga räls.

Aquino måste jag nu uppfriska kunskapen om; du vet, ... vi fossilers minnes-kapacitet.
Citera
2012-09-25, 15:46
Bannlyst
Mammon kan vi väl med säkerhet fastslå existerar!
Skicka pengarna, TS
Citera
2012-09-25, 15:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Mammon kan vi väl med säkerhet fastslå existerar!
Skicka pengarna, TS

Bara för att Keanu Reeves spelade med i filmen 'Constantine', innebär det inte, att entiteten 'Mammon' finns på riktigt.
Citera
2012-09-25, 16:00
Medlem
Finalswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas.W
Jag tror själv inte på gud.
Kan du ge mig bevis på att han inte finns.

Varför ska vi bevisa att gud inte finns?
Om jag säger att jag har en osynlig drake i mitt garage så är det min uppgift att bevisa och demonstrera denna drake. Jag kan ju inte säga att folk ska bevisa att den inte finns och ta saknaden av bevis på drakens existens som ett bevis på att den existerar.
Citera
2012-09-25, 16:02
Bannlyst
Richard Dawkins är ju oxå en varelse som besitter överlägsen intelligens, han har fanatiska tillbedjare, och han har svaret på allt i sin stora bok. Han platsar ju klockrent!
Citera
2012-09-25, 16:05
Bannlyst
Citat:
Bara för att Keanu Reeves spelade med i filmen 'Constantine', innebär det inte, att entiteten 'Mammon' finns på riktigt.
Menar du att någon som i stort sätt alla människor dyrkar och tillber inte existerar, bogo? Nä du, nu driver du allt med mig din luring!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in