2019-02-25, 20:04
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tim-price
Du får Tro vad du vill Smeso..
Men Vet, det gör du definitivt Inte!

Försök läs lite filosofi innan ni ger er ut i sanningssökandet!
En A-kurs kan räcka..

PS. inte” existerar inte.

Jag har aldrig påstått att jag vet. Jag påstod bara att inte tro inte nödvändigtvis betyder att man vet.
Har du aldrig hört talas om "osäker", "tveksam" och "tvivlande"?

Motsatsen till att tro är att veta, ja, men att sakna tro betyder inte nödvändigtvis att man vet något säkert, man kan vara tveksam, men inte övertygad.

Hänger du med på det?
Citera
2019-02-25, 20:08
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus900
Bevis är inte objektivt när det kommer till sådana här frågor, denna tråd kommer inte komma någonvart
Första svaret i tråden är fortfarande det bästa.

Hur var det nu Smeso beskrev relationen Tro-Rädsla/Kunskap?

Det är alltså så att påstådda icke-troende Valt att Tro pga rädsla! Inte sant?
För Vet, det gör dom ju Inte. Dessutom verkar det vara uppenbart att de har fel

Han är uppenbart intelligent denna där Smeso, men smart Det är han alltjämt Inte!

Om intelligens Existerar är Det i sig Bevis nog för mig.
Men finns verkligen intelligens?
Är det kanske medvetande som endast är en illusion egentligen?
Citera
2019-02-25, 20:10
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smeso
Jag har aldrig påstått att jag vet. Jag påstod bara att inte tro inte nödvändigtvis betyder att man vet.
Har du aldrig hört talas om "osäker", "tveksam" och "tvivlande"?

Motsatsen till att tro är att veta, ja, men att sakna tro betyder inte nödvändigtvis att man vet något säkert, man kan vara tveksam, men inte övertygad.

Hänger du med på det?
Är man ens lite osäker på sin kunskap, då Tror man.
Är man fullt och helt totalt säker, först då Vet man.
Finns inget emellan! Finns inget ”inte tro/tro inte” förutom just enbart och specifikt Vetande

Att ”inte tro” betyder alltså att Tro motsatsen, inte att man inte tror alls!
Tron upphör först när man Vet
Senast redigerad av tim-price 2019-02-25 kl. 20:17.
Citera
2019-02-25, 20:45
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Är man ens lite osäker på sin kunskap, då Tror man.
Är man fullt och helt totalt säker, först då Vet man.
Finns inget emellan! Finns inget ”inte tro/tro inte” förutom just enbart och specifikt Vetande

Att ”inte tro” betyder alltså att Tro motsatsen, inte att man inte tror alls!
Tron upphör först när man Vet

Så du menar att sakna ett sexliv är att vara sexuellt aktiv?
Det är så du resonerar om du anser att sakna en tro är att tro.

Jättekul.
Citera
2019-02-25, 21:01
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Så du menar att sakna ett sexliv är att vara sexuellt aktiv?
Det är så du resonerar om du anser att sakna en tro är att tro.

Jättekul.
Nej! Givetvis Inte!! Nu är du dum igen!!!

”Att sakna” ett sexliv är motsatsen till ”Att ha” ett sexliv.
Har man inte ett sexliv, då är man sexuellt Inaktiv.

Skulle inte Du föreställa språkVetare?
Inte språkTroende, eller bokstavsTroende då?

Du är i vilket fall väldigt duktig på att märka och ifrågasätta just ord och språk!
Senast redigerad av tim-price 2019-02-25 kl. 21:17.
Citera
2019-02-25, 21:16
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Nej! Givetvis Inte!! Nu är du dum igen!!!

”Att sakna” ett sexliv är motsatsen till ”Att ha” ett sexliv.
Har man inte ett sexliv, då är man sexuellt Inaktiv.

Skulle inte Du föreställa språkVetare?
Inte språkTroende, eller bokstavsTroende då?

Du är i vilket fall väldigt duktig på att märka och ifrågasätta just språk och ord!

Hur menar du då att sakna tro är att ha en tro?
Det är ju det du säger.
Har man inte en tro så tror man inte, eller hur?
Det betyder däremot inte automatiskt att man vet något annat än att man vet att man inte tror.
Hänger du med nu?
Citera
2019-02-25, 21:19
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Hur menar du då att sakna tro är att ha en tro?
Det är ju det du säger.
Har man inte en tro så tror man inte, eller hur?
Det betyder däremot inte automatiskt att man vet något annat än att man vet att man inte tror.
Hänger du med nu?
Det jag säger är att om Sanningen skall fram:
Så Kan och Vet vi ingenting i egentlig Faktisk mening om Sanningen!
Vi primater Tror oss dock ofta Veta ALLT!?

EDIT: Hänger Du med nu eller Tror du dig Veta hur det ligger till?
Eller vill du kanske Tro något om vad jag skrivit och menat?
Senast redigerad av tim-price 2019-02-25 kl. 22:18.
Citera
2019-02-25, 21:26
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Det jag säger är att om Sanningen skall fram:
Så Kan och Vet vi ingenting i egentlig Faktiskt mening!
Vi Tror oss dock ofta Veta ALLT!?

Tala för dig själv.
Jag påstår inte att jag vet allt.
Och jo, det går att veta ganska mycket, och en sak som jag vet helt säkert är att jag inte vet allt och att det är idiotiskt att påstå att man vet något alls i gudsfrågor. Det handlar endast om vad man tror på och vad man inte tror på (vilket däremot inte betyder att man vet att det inte är på det viset).

Och ett säkert kort är att den som påstår sig veta allt ljuger.
Citera
2019-02-25, 21:28
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Och ett säkert kort är att den som påstår sig veta ljuger.

Din språkTroare och bokstavsTroende usla ynka idiot.

Trodde du kanske att jag höll mig till samma OT och idiotTro som dig?
Citat:
Ursprungligen postat av Pontus900
Bevis är inte objektivt när det kommer till sådana här frågor, denna tråd kommer inte komma någonvart
BUMP! #2

Senast redigerad av tim-price 2019-02-25 kl. 22:18.
Citera
2019-02-25, 22:36
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:

Din språkTroare och bokstavsTroende usla ynka idiot.

Trodde du kanske att jag höll mig till samma OT och idiotTro som dig?

BUMP! #2

Men reda pengar är plötsligt väldigt väääldigt objektivt när det kommer till frälsning och kontant utväxling av handpåläggning, smörjelse konfirmation bibellära pilgrimsresor och allt annat som följer i "tron" , som går ut på att bejaka "Guden" , så vi behöver vara objektivt stringenta i en aspekt av troendet och församlingsivern, medan i nästa andetag leka oss vara djupfilosofiska med den-heliga-sanningen.

Får du det att gå ihop, ja då följer du åtminstonde inte logiska tankeföring - logisk tankeföring leder alltsom oftast till förbättringar för människor och folk världen över, men se när Gud kommer på tal, då upphör all logisk verksamhet - kvittens på att religion är så nära fantasi det går att komma. Check
Citera
2019-02-25, 22:45
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Men reda pengar är plötsligt väldigt väääldigt objektivt när det kommer till frälsning och kontant utväxling av handpåläggning, smörjelse konfirmation bibellära pilgrimsresor och allt annat som följer i "tron" , som går ut på att bejaka "Guden" , så vi behöver vara objektivt stringenta i en aspekt av troendet och församlingsivern, medan i nästa andetag leka oss vara djupfilosofiska med den-heliga-sanningen.

Får du det att gå ihop, ja då följer du åtminstonde inte logiska tankeföring - logisk tankeföring leder alltsom oftast till förbättringar för människor och folk världen över, men se när Gud kommer på tal, då upphör all logisk verksamhet - kvittens på att religion är så nära fantasi det går att komma. Check
Människor så som andra djur verkar så usla och ynka att de använder våld mot världen och medkräk för att tillfredsställa sina maktbegär. En evig spiral!
Först blir vi rädda, och för att återställa så blir vi skräckslagna och våldsbenägna. Livet är obegripligt, omöjligt att acceptera
Självföräderiet verkar oåterkalleligt?
Senast redigerad av tim-price 2019-02-25 kl. 22:52.
Citera
2019-02-25, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Off topic, skärp dig.
Du menar allt du klippt och klistrat från någon kreationistsite eftersom du inte har eget förstånd att producera argument?
Som jag började med att säga. LÄR DIG VAD BEVIS ÄR. Detta är pseudologik från början till slut.

Jag förstår att det är din enda tröst efter alla gånger du blivit sönderägd på detta forum. Tragiskt.
Kom tillbaks när du vilat upp dig igen så du kan klippa och klistra fler grundlösa flumpåståenden från andra människors ideologier.

Idiot Jag har gett dig bevis men du med din ruttna hjärna förstår inte vad bevis är.

Jo jag kan sammanfatta allt för dig i en enda mening men fortfarande kommer du inte att förstå. Du går ju på bidrag för att klara dig, har säkert förmyndare och du ska prata om bevis och vetenskap, när jag har undervisat i metodologi, epistemologi och ontologi. Jag ser tydligt att du har noll koll på vetenskap och bevis och du kan INTE ha fullständiga gymnasiebetyg.

Här kommer sammanfattningen: Naturen beter sig rationellt och förutbestämt. För att bete sig så är en mind nödvändigt som planerar och ser till att det gör just det, nämligen beter sig rationellt.

Detta är ett perfekt sätt att uppehålla en idiot som du. Du har lagt 17 min på att besvara mina inkägg och producerat bara skit. haha 17 min. Jag hinner äta frukost, duscha, byta om och komma fram till jobbet på 17 min med t-banan och du har procerat endast skit. Du skickade ditt första inlägg 9.41, och ditt senaste 9.58. Nu ta en titt på hur lång tid jag lade på de inläggen som tog dig 17 min förmodligen längre eftersom ditt försra inälägg måste ha tagit några minuter att skriva. Idiot! Du kräver din egen grav, fyller den med eld och är stolt över det plus att du är beredd att förvalta din tid på det. Var snäll och se hur lång tid det tog för mig att sända mina inlägg som du citerade. IDIOT! haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in