2012-09-22, 17:44
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det tror jag på när jag ser det och jag tänker inte läsa igenom dina alster på jakt efter detta osannolika.

Ni är en samling bluffande biokemiska fågelskrämmor. Ni känns igen på retoriken och imponerar bara på er själva.

Börjar det bli jobbigt att få sina argument förstörda det ena efter det andra? Jag tycker mig minnas att du inte satsade lika hårt på personangrepp när du började här.
Citera
2012-09-22, 17:45
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
Citerar du mig verkligen rätt nu?

Kommentera inte något du inte reflekterat över. Bra att det kom fram att det är så du gör. Så jag inte behöver ödsla mer tid på dig.

Jag citerar inget du har skrivit, utan jag påvisar och argumenterar mot hur du antagligen ser på din högst personliga och subjektiva inställning till "reflektera". Du verkar lättstött?
Citera
2012-09-22, 17:46
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Det tror jag på när jag ser det och jag tänker inte läsa igenom dina alster på jakt efter detta osannolika.

Ni är en samling bluffande biokemiska fågelskrämmor. Ni känns igen på retoriken och imponerar bara på er själva.
Inte ovanligt att religiösa väljer att ignorera verkligheten. Tycker mig även märka en större användning av ad-hominem argument bland religiösa än bland ateister. Vinden har kanske börjat vända?
Senast redigerad av baylife 2012-09-22 kl. 17:50.
Citera
2012-09-22, 17:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej, jag skrev att det fanns ett fel i min text och efterlyste felet och LuffarLasse upptäckte det. Han är kunnig och ni är okunniga fågelskrämmor.

Nix, du påstod dig att ha hittat ett kryphål för svagheten i ditt eget argument.

Men i vilket fall har du ännu inte på något sätt besvarat problemen om ditt användande av ordet 'ordning's subjektivitet och varför termodynamiken i kosmos ledar till konklusionen om detta som ett öppet system.

När jag frågade dig om det, svarade du med 'rimligheten' i en hypotes.

Du byggar upp ett argument av halvdana postulat och vill smyga en god-of-gaps in i det. Så enkelt är det.
Citera
2012-09-22, 17:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Ungefär som förväntat. När dina argument inte hållar, påstår du "men det var inte det jag menade" och försökar skapa åtminstone en rökridå för dina misstag genom att ingen orkar/är motiverade till att nysta det hela upp igen.

En stereotyp reaktion från den taktiska teist-demagog.
Citera
2012-09-22, 17:55
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:

Så kan man också uttrycka det.
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Inte ovanligt att religiösa väljer att ignorera verkligheten. Tycker mig även märka en större användning av ad-hominem argument bland religiösa än bland ateister.
Jaså? Går det samma rykte hos ateist fronten på utube. Man kanske fortfarande sitter och förpackar sina argument i nyare present-omslag och ger en sken av att det är revolutionerade idéer när det bevisligen är samma gamla bluffmakeri.
Citera
2012-09-22, 17:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Haaa haaa

dagens bästa!
Att jag inte är den mest begåvade råder det väl nu ingen tvekan om, men det såg värre ut i skrift än det var
Citera
2012-09-22, 17:59
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Jaså? Går det samma rykte hos ateist fronten på utube. Man kanske fortfarande sitter och förpackar sina argument i nyare present-omslag och ger en sken av att det är revolutionerade idéer när det bevisligen är samma gamla bluffmakeri.
Tack för att du beskrev kreationism och intelligent design härvan på pricken

Sen vet jag inte var du försvann i "fri vilja-debatten". Gav du upp?
Citera
2012-09-22, 18:09
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Att jag inte är den mest begåvade råder det väl nu ingen tvekan om, men det såg värre ut i skrift än det var

Jo, ursäkta, men min mer ironiska sida kunde inte låta bli. :P
Citera
2012-09-22, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
... om man säger så ?

...det är för att trossystemet inte är samma sett utifrån som det är sett inifrån, det finns rätt många luckor och friheter för de troende katolikerna, många fler än man skulle tro, de förbud som alltid debatteras om i seriösare sammanhang är enbart på högre intellektuella planet, vad gäller allmänna nivån.. blir man förlåten hart när, vad som helst..
Men visst finns sträng disciplin för dem som vill, eller för dem som aldrig hade något val... absolut.

Se buddhismen, världens populäraste religion, med sina baksidor som de flesta inte får reda på, det handlar minsann om att tukta själen där också fast det talas om lycka stup i kvarten.

Undrar hur det är med katekesläsningen och luthersk praxis, jag tror den var sträng som satan, vad jag hört.
Så att sitta i Norrland med en öl och med hunden som partner.. och filosofera över sin "fria tro" ... vet inte om det egentligen borgar för att de därmed är fria i sitt tänkande för den skull.. andlig frid kan också betyda att man vill ha samtalen, med människa, ofta.
Alla är olika sociala.

Är den frie svensken ute i skogen en glad fri och klok person för att den inte ingår i systemet?
Är du säker på att en hälsingebo med älg på knäckebrödet är lyckligare än en italienare i Rom bara för att romaren ingår i ett trossystem, och svensken har fem ton träd att glo på?
Här hängde jag inte med,jag skrev väl bara att jag inte tror att jag är smartare än en katolik eller protestant eller vem som?
Citera
2012-09-22, 18:10
Medlem
ieshos avatar
Det är inga personangrepp, det är allegorier.

Alltså: omedelbart framgår det för en kunnig att LuffarLasse är kunnig. Och lika omedelbart framgår det att ni är okunniga. Det finns inte en sekunds tvekan: ni är charlataner.

Varför skulle jag ljuga? LuffarLasse opponerade sig också mot min text, men visste vad han gjorde!

Bogomil, baylife, nineteen74 och Snorlyktan är bara provokatörer som inte är värda att kommentera. Jag gråter över era eländiga tillstånd: ni tror inte att ni har något annat medvetande än vad som orsakats av processer. Den skrämmande tanken är att ni kanske har rätt. Att ni inte är som riktiga människor! Det är svårt att tro, men ni framhärdar verkligen.

Om ni undrar varför jag inte kommenterar era inlägg i fortsättningen, så är det för att jag naturligtvis inte kommer att läsa era inlägg (Bågomill undantagen).
Senast redigerad av iesho 2012-09-22 kl. 18:14.
Citera
2012-09-22, 18:13
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Det är inga personangrepp, det är allegorier.

Alltså: omedelbart framgår det för en kunnig att LuffarLasse är kunnig. Och lika omedelbart framgår det att ni är okunniga. Det finns inte en sekunds tvekan: ni är charlataner.

Varför skulle jag ljuga? LuffarLasse opponerade sig också mot min text, men visste vad han gjorde!

Bogomil, baylife, nineteen74 och Snorlyktan är bara provokatörer som inte är värda att kommentera. Jag gråter över era eländiga tillstånd: ni tror inte att ni har något annat medvetande än vad som orsakats av processer. Den skrämmande tanken är att ni kanske har rätt. Att ni inte är som riktiga människor! Det är svårt att tro, men ni framhärdar verkligen.
Gråt du floder och ägna dig åt pseudovetenskap så förhåller vi oss till verkligheten. Vi ateister är öppna för både alternativ 1 och alternativ 2, vilket du tydligt visar att du inte är. Vem är ödmjukast tycker du? Den som är öppen för förändring eller den som stirrar sig blint på alternativ 2? Den enda som är oländig här är du själv.
Senast redigerad av baylife 2012-09-22 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in