[quote=demotrams|62816470]I
Det finns gott om människor som t.o.m starkt hävdar en existerande s.k andevärld som ska ha med den "inneboende anden i människan" att göra.
Inte så sällan eller nästan förknippat med detta är dessutom religion - att i varje religionspaket finns inslag av andevärld som ska stå i någon slags förbindelse med "Gud" (kan vara änglar eller annat)
Du är helt enkelt okunnig och tar ord i mun du saknar kännedom om!
För att du fjantar i tråden och förirrar dig i din personliga kamp mot debattörer, nu ska jag inte spekulera men som det framgår lider du av komplex och har ständiga behov att i varje inlägg skriva att den är sjuk/dum i huvudet/utvecklignsstörd eller psykiskt sjuk - är det "argument" tycker du?
När folk du inte känner (som dessutom har rätt) i din värld, anses sjuka?
Du är ju nästintill illiteral - klarar inte av att läsa tolka, mkt enkla frågeställningar.
Att andlighet och fantasi är två sidor av samma mynt, har också sluppit dig elegant förbi - du blir mentalt förargad så fort du inte förstår något istället för att fortsatt diskutera topic, och är jag din jävla psykolog? nej tack
Bl.a har du kristendomens treenighet : Fadern Sonen och Helige Ande
Änglavärlden och Demonvärlden ingår i starkt religiös livsuppfattning, i att ande och andar faktiskt finns och att troende människor kan vara oftast helt övertygade om att de besitter en ande, kan vara besatta av ande eller behöva utveckla anden.. för att vidare nå Gud.
Att nu du inte förstår detta är för att saknar kännedom om vad religion är i sin praktik och ytterligare fattr du inte vad det är i sin "logik" , dvs meningen att tillbe gud, att försanthålla andeväsen.
Citat:
Fast nu bevisar du dig ha rätt dålig kännedom i ämnet (som f.ö inte är topic) andlighet, andevärld och ande.
ngen vet att den andliga världen finns.
Det finns gott om människor som t.o.m starkt hävdar en existerande s.k andevärld som ska ha med den "inneboende anden i människan" att göra.
Inte så sällan eller nästan förknippat med detta är dessutom religion - att i varje religionspaket finns inslag av andevärld som ska stå i någon slags förbindelse med "Gud" (kan vara änglar eller annat)
Du är helt enkelt okunnig och tar ord i mun du saknar kännedom om!
För att du fjantar i tråden och förirrar dig i din personliga kamp mot debattörer, nu ska jag inte spekulera men som det framgår lider du av komplex och har ständiga behov att i varje inlägg skriva att den är sjuk/dum i huvudet/utvecklignsstörd eller psykiskt sjuk - är det "argument" tycker du?
När folk du inte känner (som dessutom har rätt) i din värld, anses sjuka?
Du är ju nästintill illiteral - klarar inte av att läsa tolka, mkt enkla frågeställningar.
Citat:
Du kan inte "få någon att förstå någonting" innan du äger vederhäftig kunskap i vad som ska förstås - så gott som alla som mött dig här i tråden inkl mig, har snabbt märkt att du inte behärskar ämnet utan hittar på egna betydelser rakt ur luften.
Jag försöker att få dig att förstå detta.
Citat:
Bara för att någon har rättoch du har fel, betyder det inte att den är osinnlig, däremot kan den vara andlig.. andlighet är ju nu något du avslöjat dig inte ens veta vad det är.
Du verkar ha stängt av alla dina sinnen.
Att andlighet och fantasi är två sidor av samma mynt, har också sluppit dig elegant förbi - du blir mentalt förargad så fort du inte förstår något istället för att fortsatt diskutera topic, och är jag din jävla psykolog? nej tack
Citat:
Nej så är det inte, RELIGIÖSA människor, har sedan religiösa incitament etablerats på jorden , HÄVDAT att andlighet kommer ur begreppet "Ande"
Det är inte jag eller någon annan som säger att vi vet att den andliga världen finns, det är du som insisterar på att bevisa den andliga världen med hjälp av vetenskapliga metoder som endast är tillämpliga på den fysiska världen. Du är verkligen dummare än jag trodde.
Bl.a har du kristendomens treenighet : Fadern Sonen och Helige Ande
Änglavärlden och Demonvärlden ingår i starkt religiös livsuppfattning, i att ande och andar faktiskt finns och att troende människor kan vara oftast helt övertygade om att de besitter en ande, kan vara besatta av ande eller behöva utveckla anden.. för att vidare nå Gud.
Citat:
Nej din text är splittrande.
Skiljer du inte på argumenterande text, diskuterande text, förklarande text´? Jag har inte argumenterat någonstans. Min text är förklarande hittills.
Citat:
Hans/hennes läsförståelse är helt utmärkt, det gäller enbart för dig att sätta dig in i betydelsen av vad han/hon sagt - något du har svårt för.
Att du skriver ''argument from ignorance'' till en text som inte är argumenterande utan förklarande bevisar två saker: 1) Du kan inte skilja mellan argumenterande texter och förklarande texter. 2) Du kopierar och upprepar uttryck, t.ex., argument from ignorance som är ett ofta förekommande uttryck, vad någon annan har sagt. Det är bara det att du använder begreppet på fel sälle eftersom din läsförståelse är allt annat än bra.
Citat:
Du har alltså uttalat dig INKONSEKVENT om ämnen uttryck och begrepp som du saknar både vetskap och kunskap och erfarenhet i.
Jag har fortfarande inte uttalat mig konsekvent om saker jag inte vet.
Citat:
Du saknar förklarandets konst i ämnen du ej behärskar - du kanske är en fena på att förklara vad vi har för väder, förklara hur en bil är uppbyggd, förklara hur man gör en grönsakssoppa eller annat vad som.. men ämnen här i forumet är ämen som du tyvärr förvirrar dig i och som konsekvens av din ovetskap om ämnena här reagerar du irrationellt med utfall och personliga påhopp - vilket i sig avslöjar dina luckor.
Jag förklarar fortfarande för dig
Citat:
Religiösa eller teologiskt kunniga individer, brukar ha förmågan att åtminstonde utveckla vad de menar med andlighet.. som är en del i religiositeten och står i omedelöbar förbindelse med Gud som de tillber, genom att beandliga elelr heligförklara vissa ritualer , det heter t.ex att hålla "andakt" ett inslag i den religiöses liv som den hävdar har en avgörande betydelse i gudskontakten.
(vilket intatt du inte kan kräva bevis på nåt som inte går att bevisa. Det är du som insisterar på att en andlig värld måste kunna bevisas med metoder som är tillämpliga på den fysiska världen enbart.
Att nu du inte förstår detta är för att saknar kännedom om vad religion är i sin praktik och ytterligare fattr du inte vad det är i sin "logik" , dvs meningen att tillbe gud, att försanthålla andeväsen.
Citat:
Crap & totalt off topic
Jag vet inte om jag ska gråta eller skratta. Nej, du skrev ''din mamma'' i syfte att väcka förargelse hos mig eftersom du tror att dt uttrycket gör inverkan på mig. Jag kan läsa dig som en öppen bok. När din förhoppning inte ger resultat börjar du ursäkta dig med att du skrev så för att vara sarkastisk. Sedan börjar du gråta och beklaga dig över att jag gör personliga påhopp, samtidigt som du inte drar dig för för att avsluta din mening med ett personangrepp genom att använda autism i nedvärderande syfte och som ett personangrepp. Undermåliga argument? Jag har inte argumenterat med dig ÄN. Förstå detta! Jag har bara förklarat för dig att en andling värld inte kan bevisas och har inget med vetande att göra. Jag har vidare förklarat att det är du som insisterar på att en andlig värld måste bevisas eller ha med vetande att göra.
Citat:
Det är utan tvekan du som inte förstår. Jag berättar för dig att en andlig värld inte kan detekteras med hjälp av forskning, alltså inte kan bevisas.
Pure craptalkDet är utan tvekan du som inte förstår. Jag berättar för dig att en andlig värld inte kan detekteras med hjälp av forskning, alltså inte kan bevisas.
Citat:
Helt förvirrad soppa av craptalk.
Alltså är du på riktig? Jag har inte påstått att en andlig värld existerar. Det är du som missuppfattat det hela. Jag har sagt att vi inte kan veta eller bevisa att en andlig värld existerar eftersom en andlig värld inte kan detekteras med hjälp av metoder som är tillämpbara på den fysiska världen endast och bara. Huruvida en andlig värld existerar eller inte är en personlig övertygelse. Du har absolut inte rätt att trappa på andra människors subjektiva värld och tala om för dom att de ska bevisa nåt som är deras övertygelse. Gör du detta så begår du ett fel eftersom du har ingen som helst befogenhet att tala om för andra att deras övertygelser är fel baserad på din egen övertygelse om deras fel. Du kan inte heller be andra om bevis om nåt som inte gr att bevisa. Det är oärligt och dåraktigt.
Citat:
Okunskapen rabblar igen ur sig ren smörja ( crap!)
HAHAHA, Jag svär det är synd att ens diskutera med dig. Jag börjar känna ömkan. Språkligt är andlighet motsatsen till fysiken. Att andlighet är fysikens motsats innebär inte att vi vet att andlighet finns. Det är bara ett språkligt ord för att beskriva en EVENTUELL verklighet som KAN existera och som inte är fysisk. Andlighet betyder språkligt immateriell, icke materiell.
Dina föräldrar måste vara stolta över dig, big time. Jag håller med att andlighet har inget bevisvärde. Det är ju det jag försöker förklara för dig. Det GÅR INTE ATT BEVISA den andliga världen. Jag behöver inte alls demonstrera en den andliga världen. En andlig värld är en personlig övertygelse. Däremot är det DU som inte har någon som helst befogenhet att trampa på andras subjektiva sfär och tala om föra andra vad andra ska känna, tänka och tro. Felet ligger hos dig och det är DU som måste ändra på dig själv.