2012-05-30, 14:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Leibstandarte
Ni får ju hemskt gärna förklara svanskotan och dess syfte för mig.

Eller varför 98% av vårat DNA är överflödigt skräp dna vi inte längre har nytta av som Homo Sapiens.
Citera
2012-05-30, 15:06
Medlem
Mankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Eller varför 98% av vårat DNA är överflödigt skräp dna vi inte längre har nytta av som Homo Sapiens.
Evolution i viss mån kan jag acceptera, både macro och micro evolution. Fast jag brukar spekulera i om människan skulle ha kommit till i jordens unga ålder. Oljan har gett oss framgång med maskiner. Skulle människan leva i en ung jord utan olja skulle vi inte klarat oss lika bra. På något sätt känns det avsiktlit skapat med stora energimängder bara att hämta för människan, gas och olja. Fast jag inte är kreationist. Men att kanske Gud styrt allting till det läge vi har idag. Dett bevisar inte kristendomen, utan jag vill tänka Gud som möjlig styrande makt i allt syfte som finns. Jag har läst böcker där människan som varit väldigt troende på Gud har fått så många fantastiska resultat och haft så osannolikt "tur". Förklarar denna tur med Gudomlig välsignelse. Detta är mitt anxiom.
Citera
2012-05-30, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Manka
Evolution i viss mån kan jag acceptera, både macro och micro evolution. Fast jag brukar spekulera i om människan skulle ha kommit till i jordens unga ålder. Oljan har gett oss framgång med maskiner. Skulle människan leva i en ung jord utan olja skulle vi inte klarat oss lika bra. På något sätt känns det avsiktlit skapat med stora energimängder bara att hämta för människan, gas och olja. Fast jag inte är kreationist. Men att kanske Gud styrt allting till det läge vi har idag. Dett bevisar inte kristendomen, utan jag vill tänka Gud som möjlig styrande makt i allt syfte som finns. Jag har läst böcker där människan som varit väldigt troende på Gud har fått så många fantastiska resultat och haft så osannolikt "tur". Förklarar denna tur med Gudomlig välsignelse. Detta är mitt anxiom.

Hört uttrycket "vill man så kan man"?
Gud har inget med saken att göra. Det handlar bara om viljestyrka och en gnutta tur.
Citera
2012-05-30, 15:14
Medlem
Mankas avatar
Citat:
Hört uttrycket "vill man så kan man"?
Gud har inget med saken att göra. Det handlar bara om viljestyrka och en gnutta tur.
Gnutta!? Osannolik tur att man får rätta inre röster som man lyder etc. Röst/Gud som även uppmanar personer till fasta för att lösa problem de står inför. Det finns många makter i världen och Gud är med dom som är på uppdrag av Denne. Eller så är historierna fabricerade om man vill tro detta. Men jag har fått en annan känsla.
Citera
2012-05-30, 15:17
Avslutad
Citat:
Gnutta!? Osannolik tur att man får rätta inre röster som man lyder etc. Röst/Gud som även uppmanar personer till fasta för att lösa problem de står inför. Det finns många makter i världen och Gud är med dom som är på uppdrag av Denne. Eller så är historierna fabricerade om man vill tro detta. Men jag har fått en annan känsla.

Inre röster brukar vara ett tecken på sinnesjukdom, sorry.
Citera
2012-05-30, 15:21
Medlem
Mankas avatar
Citat:
Inre röster brukar vara ett tecken på sinnesjukdom, sorry.
Som folk i alla tider har haft och överlevt med och skaffat barn med och lyckats leva med osv. Även jag hör inre röster vid bön. Därför tror jag också på dessa böcker som beskriver sitt uppdrag av Gud, sinnessjukdom som frisk. Men att dessa personer lyckats så bra måste ju betyda att man kan lita på att sin "sinnessjukdom" skall leda dem rätt, eller? Det märks att du lever i nutiden med nutida allmänacceptabla sätt att "förstå".
Citera
2012-05-30, 15:22
Medlem
Mankas avatar
Även jag har skaffat barn fast jag har/har haft sinnesjukdom, så det behöver inte vara något negativt överhuvudtaget.
Citera
2012-05-30, 15:26
Medlem
Mankas avatar
http://psykologi.ifokus.se/articles/4d7154b8b9cb4622390672ad-att-hora-roster

Detta är ingen sinnessjukdom. Många behöver tydligen information om vad röster är, för det råder stor okunskap i ämnet.
Citera
2012-05-30, 15:29
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Jag har kanske bara fått för mig då att endast kol14 är minimal i jämförelse med kol12! Och att detta minimala ytterligare reducerats pga halveringstiden. Så det borde inte finnas mycket kvar alls, om något ens. Fast inte bevisar detta Gud eller en ung jord men det kan bevisa att diamanter är yngre än som påstås.

Japp, men ett gram diamant består av ungefär 50 000 000 000 000 000 000 000 kolatomer om jag inte misstar mig.
Citera
2012-05-30, 15:30
Avslutad
Citat:
Som folk i alla tider har haft och överlevt med och skaffat barn med och lyckats leva med osv. Även jag hör inre röster vid bön. Därför tror jag också på dessa böcker som beskriver sitt uppdrag av Gud, sinnessjukdom som frisk. Men att dessa personer lyckats så bra måste ju betyda att man kan lita på att sin "sinnessjukdom" skall leda dem rätt, eller? Det märks att du lever i nutiden med nutida allmänacceptabla sätt att "förstå".

Ja jag lever ju i nutiden, så jag ser ingen anledning att förstå en helt ologisk Gud som existerar i en totalt ologisk religion, som följer en om möjligt mer ologisk bok.

Förlåt
Citera
2012-05-30, 15:30
Avslutad
dubbelpost
Senast redigerad av SS-Leibstandarte 2012-05-30 kl. 15:34.
Citera
2012-05-30, 15:34
Medlem
Mankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Japp, men ett gram diamant består av ungefär 50 000 000 000 000 000 000 000 kolatomer om jag inte misstar mig.
Oberoende halveringstid på halveringstid så borde mängden minska rejält oberoende ursprungliga mängden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in