Citat:
Ursprungligen postat av
demotrams
Evighet är inte beroende av tid och rum. Men även utanför tid och rum kan inget skapa sig själv.
Vad ylar du om? Inget även utanför tid och rum kan skapa sig själv.
Vem har människan som skapat evigt 1 skapad av?
Det du hävdar bestämt verkar va nåt som stämmer överallt vetenskapen tittar runt i vår verklighet. Samtidigt e väl de flesta personer som anses lite insatta förespråkare av Big Bang-teorin som i princip föreslår din påstådda omöjlighet, även om man e försiktig att uttrycka det som verkar bottna i nåt oförklarligt. Är inte mitt argument relevant i sammanhanget eller?
Är ingen obotlig troende alls, men påståendet "Inget även utanför tid och rum kan skapa sig själv." låter ju precis som nånting du e övertygad om utan att inse meningen i det, alls.. Why? I'll explain
Man kan börja så enkelt som: Hur kan man veta? Veta vadå? Att inget kan skapa sig själv utanför tid o rum. Okej, vad menas med att skapa sig själv då? Uppstå ur ingenting antar jag du menar..? Utanför tid och rum dessutom.. hur tänker du dig detta, har du varit där och checkat eller? Om inte, vari bottnar SÄKERHETEN i ditt påstående?
Det e ju inte jag som påstår att det är möjligt att skapa sig själv så, däremot är du väldigt säker på motsatsen, så därav frågan. Kanske inte fattat vad du menat riktigt.. du får förtydliga isf. För även att förneka det där e ju en rätt stark utsaga liksom och då e du ju inte direkt mer logisk i ditt tänkande än en som tror blint....