2015-12-22, 21:49
Medlem
Maymons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Min gud är SANNINGEN och Han bevisar sig för sina älskare. Johannes 14:21 Numbers 12:6 etc.

Jaha men ååh, hur kunde jag bara inte förstått det från början

Vilket pucko man är ibland asså..

Men om man inte vill ligga med gud da, hur får man bevis då? eller är det just det som är själva kravet från gud? Att man måste låta han få köra in den vart han vill en hel natt och sedan är det honung med mjölk och harpmusik i evigheters evighet?

Låter inte jättekul faktiskt..
Citera
2015-12-22, 21:55
Bannlyst
grattis till ditt 777:e inlägg
Citera
2015-12-22, 22:23
Medlem
Maymons avatar
Citat:
grattis till ditt 777:e inlägg

Åhh tack! Det måste väl vara ett slags bevis till att gud existerar eller?

Med tanke på att gud har skickat dig och dina vänner att berätta om hans enorma kuk kan du väl göra det ordentligt och med lite värdighet istället för att slänga upp gammal fantasi som bevis?
Citera
2015-12-22, 22:31
Bannlyst
33Lotten varder kastad i skötet, men den faller alltid vart HERREN vill.

Citera
2015-12-23, 01:53
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myein
Påstår man att Gud inte finns får man naturligtvis presentera de anledningar till varför man håller det för sant. Skeptikern behöver "bevisa" sina påståenden lika mycket som andra.
Grejen är att det inte är möjligt att bevisa någots icke existens. Ta babar t.ex. Du vet den där Elefanten med Kungligt påbrå (babar akbar fvmh). Ge mig ett skäl varför gud är troligare. Om du inte hittar några tydliga skäl förstår jag ärligt talat inte varför du inte tar babar för given? Det vore endast inkonsekvent.

En skeptiker behöver inte bevisa "jag saknar skäl att tro, därför tror jag inte". Att hitta saker som talar för, är de bevis som är relevanta.
Senast redigerad av Trumpetflugan 2015-12-23 kl. 02:41.
Citera
2015-12-23, 07:04
Medlem
Citat:
det är inte alls vanligast. Jag diskuterar dagligen med ateister och annat folk som förnekar den levande Guden och de flesta som öppnar käfften säger faktiskt att man är mentalt störd efter att jag gett mitt vittnesbörd.
Vilka du diskuterar med kan jag nturligtvis inte veta. Jag tror dock att den vanligaste "teorin" för en ateist är att man inte tror på någon gud. D.v.s., man påstår inte med säkerhet att "det finns inga gudar".
En ateist har helt enkelt inte blivit övertygad av någon teori hittills ang. gudars existens.
Citera
2015-12-23, 11:27
Medlem
goran744s avatar
Gud skall bevisa för mig sin existens.

Då jag vag i kyrkan i fredags på avslutning så bad jag honom visa sig i sitt eget krypin.
Något kan du allt göra. Låt den stora lampan i mitten börja gunga.
Kom igen nu Gud.
Nej, inget. Däremot började alla lampor blinka.
Alla i kyrkan påpekade detta. Under hela föreställningen blinkade alla glödlampor.
Jag sa i mitt inre. Jaha! Endera är det du som bestämmer vad du vill visa för att jag skall tvivla men ändå ha hoppet kvar.

Som vanligt är Gud vrång.

Han skall bevisa existensen anser jag.
Ser jag den inte?
Det går inte att bevisa någon som envist vägrar bevisa sin existens.
Citera
2015-12-23, 20:42
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Gud skall bevisa för mig sin existens.

Då jag vag i kyrkan i fredags på avslutning så bad jag honom visa sig i sitt eget krypin.
Något kan du allt göra. Låt den stora lampan i mitten börja gunga.
Kom igen nu Gud.
Nej, inget. Däremot började alla lampor blinka.
Alla i kyrkan påpekade detta. Under hela föreställningen blinkade alla glödlampor.
Jag sa i mitt inre. Jaha! Endera är det du som bestämmer vad du vill visa för att jag skall tvivla men ändå ha hoppet kvar.

Som vanligt är Gud vrång.

Han skall bevisa existensen anser jag.
Ser jag den inte?
Det går inte att bevisa någon som envist vägrar bevisa sin existens.
Nej. Din gudbild är färgad av dina tankar, och den är av den abrahamitiske tyrannen. Hur som helst är personliga anektdoter inget bevis alls. Brhaman är, du är inte. Är det svårt att acceptera?
Citera
2015-12-23, 22:43
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Nej. Din gudbild är färgad av dina tankar, och den är av den abrahamitiske tyrannen. Hur som helst är personliga anektdoter inget bevis alls. Brhaman är, du är inte. Är det svårt att acceptera?
Hela livet är färgat av dina tankar. Gäller även dig.
Jag sa detta...jag tycker att Gud skall bevisa att han finns.
Som svar till ts. Eftersom i allafall jag inte kan bevisa dennes existens eller icke existens
Citera
2015-12-23, 23:40
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Hela livet är färgat av dina tankar. Gäller även dig.
Jag sa detta...jag tycker att Gud skall bevisa att han finns.
Som svar till ts. Eftersom i allafall jag inte kan bevisa dennes existens eller icke existens
Gud antar jag som ett synonym med Brahman när du nu citerar mig. Jag håller med dig om färger, ty detta är orsaken till religioner. Skillnaden är att jag inte krampaktigt håller hårt om en sådan samtidigt som jag med den andra handen hugger ned allt motstånd. så som elaka människor gör när de tagit del av abrahimitsk religion. Jag vet inte bäst heller, men kan vi resonera utan att göra varandra ett huvud kortare?

För din andra fråga. Gud bevisar inte sin existens, poängen är att vi har förnekat den.
Citera
2015-12-24, 00:39
Medlem
Läs "fallet Jesus", skriven av Lee Strobel. Bästa boken jag har läst när det kommer till bevisningen som finns om Guds existens. Och framför allt bevisen som finns utanför bibeln att Jesus är Gud och ingenting annat.
Citera
2015-12-24, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Post-morteM77777
Läs "fallet Jesus", skriven av Lee Strobel. Bästa boken jag har läst när det kommer till bevisningen som finns om Guds existens. Och framför allt bevisen som finns utanför bibeln att Jesus är Gud och ingenting annat.
Kan du inte delge lite om vad boken tar upp som bevis? Hur utesluter Lee alla andra religioners gudar?
Utgår författaren från att kristendomen är rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in