Ledsen att göra dig besviken. Du har inte sått ett frö i mig. Du råkar nämligen vara en så kallad mupp, och det du skriver är på en så låg nivå att jag vet vart jag ska ta vägen.
Citat:
Ursprungligen postat av genomond
... förutom då att det t.ex. är kvantfysik som förklarar hur en transistor kan fungera. Men din dator kanske inte finns i verkligheten?
Eftersom jag är medveten om att jag är en del av Gud så kommer detta att bli er verklighet från och med nu eftersom jag har bestämt det.
Ni ger ju bort er makt över verkligheten till mig och andra genom att förneka Gud.
Jag är ledsen men det borde väl räknas som bevis?
Kom igen och berätta här i tråden om några veckor när ni har insett det.
Senast redigerad av Kalohux 2012-03-31 kl. 20:44.
Eftersom jag är medveten om att jag är en del av Gud så kommer detta att bli er verklighet från och med nu eftersom jag har bestämt det.
Suck, ska du trolla kan du väll ändå försöka? När du skriver sån där skit så blir det för uppenbart
Äh, killen är uppenbart ett troll. Jag föreslår att alla ignorerar honom från och med nu...
Ni ger ju bort er makt över verkligheten till mig och andra genom att förneka Gud.
Jag vet inte, men jag har en vag aning om att du tror att det här flummeriet får dig att framstå som intelligent?
Varför kan ni inte komma överens om att en diskussion mellan en ateist och en troende/religiös är hopplös när det gäller religion?
Ingen kommer ge med sig så jag förstår inte vad poängen är.
Varför kan ni inte komma överens om att en diskussion mellan en ateist och en troende/religiös är hopplös när det gäller religion?
Ingen kommer ge med sig så jag förstår inte vad poängen är.
Rom byggdes inte på en dag och ingen har slutat vara religiös på en dag. Vad som dock kan hända är att personen i fråga - eller någon annan som läser vad som skrivits - någonstans börjar tvivla och ifrågasätta. Detta kan inleda en process som faktiskt kan få bort folk från idiotin.
Rom byggdes inte på en dag och ingen har slutat vara religiös på en dag. Vad som dock kan hända är att personen i fråga - eller någon annan som läser vad som skrivits - någonstans börjar tvivla och ifrågasätta. Detta kan inleda en process som faktiskt kan få bort folk från idiotin.
Dessutom är det roligt att debattera.
Nej, sant men den som är troende/religiös av egen fri vilja kommer aldrig börja tvivla då denne förmodligen har tänkt till ordentlig innan. Kommer aldrig lägga ifrån mig min religion. kommer aldrig hända. Dessutom tenderar diskussioner mellan ateister och religiösa sluta i pajkastning och vad är då poängen med det hela.
Det du kallar för idioti är helig för många. Tänk på det. Att kräva enkelspårig respekt är lönlöst.
Absolut. Att debattera seiöst med en ateist som verkligen vill veta varför man tror och sätta sig in i religionen man tror på är ingenting jag tackar nej till men när ens enda mål är att göra narr av och förlöjliga sin motdebattör så blir det hela så otrolig smaklös.
Nej, sant men den som är troende/religiös av egen fri vilja kommer aldrig börja tvivla då denne förmodligen har tänkt till ordentlig innan. Kommer aldrig lägga ifrån mig min religion. kommer aldrig hända. Dessutom tenderar diskussioner mellan ateister och religiösa sluta i pajkastning och vad är då poängen med det hela.
Uppenbarligen finns det massvis med människor som slutar vara religiösa, så debatten kan aldig vara onödig.
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Det du kallar för idioti är helig för många. Tänk på det. Att kräva enkelspårig respekt är lönlöst.
Jag ser ingen anledning att respektera religion. Och jag kräver ingen respekt av andra. Ett argument står och faller med sin egen validitet.
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Absolut. Att debattera seiöst med en ateist som verkligen vill veta varför man tror och sätta sig in i religionen man tror på är ingenting jag tackar nej till men när ens enda mål är att göra narr av och förlöjliga sin motdebattör så blir det hela så otrolig smaklös.
Jag vill debattera med en religiös som faktiskt svarar på frågor istället för att strutsa, som kan erkänna när han/hon har fel i sak samt åtminstone kan lägga fram något som åtminstone liknar ett vettigt argument. Allt tyder på att sådana människor är väldigt sällsynta. Om någon istället kommer och säger t ex "kristendomen är sann, titta bara hur många som tror på den" så förstår jag inte vad jag ska kunna skriva som inte får personen i fråga att se mer dum ut än vad deras eget argument precis gjorde.
Uppenbarligen finns det massvis med människor som slutar vara religiösa, så debatten kan aldig vara onödig.
Jag ser ingen anledning att respektera religion. Och jag kräver ingen respekt av andra. Ett argument står och faller med sin egen validitet.
Jag vill debattera med en religiös som faktiskt svarar på frågor istället för att strutsa, som kan erkänna när han/hon har fel i sak samt åtminstone kan lägga fram något som åtminstone liknar ett vettigt argument. Allt tyder på att sådana människor är väldigt sällsynta. Om någon istället kommer och säger t ex "kristendomen är sann, titta bara hur många som tror på den" så förstår jag inte vad jag ska kunna skriva som inte får personen i fråga att se mer dum ut än vad deras eget argument precis gjorde.
Då har dom inte tänkt ordentlig innan dom började tro.
Du är iallafall konsekvent.
Så du är bara intresserad av att få rätt och få troende till att ha fel?
Det argumentet kan jag också tycka är helt fel. Man kan inte bevisa något genom att dra fram hur många som tror på det. Det finns en hel del anhängare till alla religioner. Kristendomen är inte unik om att ha anhängare.
Din jakt efter bevis på Gud har inget att göra med sakfrågan i sig, du är bara intresserad av att spy ur dig din egen osäkerhet och intellektuella impotens.
I annat fall skulle du begränsa debatten till sakfrågor och inte ha som huvudmål att förlöjliga dina motståndare.
Nej, du tycker inte att det är roligt att debattera, du tycker att det är roligt att mobba andra.
Du är en extremt liten och svag stackare, som alla mobbare är och några bevis för Guds existens skulle du aldrig acceptera även om Gud kom och bet dig röven.
Kort sagt; Du är pinsam!
Nej, jag känner mig inte förlöjligad trots att jag inser att det är ditt syfte.
Jag tycker synd om dig.
Senast redigerad av Kalohux 2012-03-31 kl. 22:00.