Citat:
Ursprungligen postat av Smagg
Men du är ju så seg i huvet, här säger du tvärs emot dej själv igen.
Nej gott och ont finns inte, det är bara nåt jävla påhitt för att hålla folk som dej under piskan 2000 år efter "profeten" dog.
Bara för att gott och ont inte finns betyder väl inte att jag tycker mord är rätt (rätt och fel har inget med gott och ont att göra förresten) det har väl med den personliga moralen att göra. Om nu "gud" inte hade sagt att mord var "ont" så skulle du alltså tycka att mord var en helt okej handling?
Och sluta hitta på vad jag tycker hela tiden.
"En person som försvarar mord, brott, slaveri, droger, stöld..." du är ju helt dum i huvet, tycker du man är "ond" för att man försvarar droger ska t.ex? Vi kanske ska förbjuda hela sjukvården då dom använder droger hela tiden. Och vin(a.k.a jesusblod) måste vi förbjuda isåfall också så ingen mer nattvard.
Och vadå, bara för att jag säger att ditt gott/ont-snickelisnack är rent bullshit så försvarar jag mord helt plötsligt?
Kristendomen försvarar mord, vilka hade häxjakt och korståg i "guds" namn?
Tider förändras men Gud är alltid den samme, Du säger att jag är slav åt piskan? Det är nog snarare du som är slav åt synden, och vägrar inse att du gör fel ibland, alla är vi syndare, men dom som vägrar erkänna det på grund av stolthet är dom som aldrig lär känna Gud...
Kom och säg att gott och ont inte finns när hela din familj har blivit rånmördad av ett gäng hänsynslösa banditer t ex, eller ska du fortfarande säga att ''gott och ont'' inte finns? Personlig moral, Haha vad snackar du om? så för att en person säger att stöld, otrohet eller misshandel är rätt så är det rätt för DEN att göra det för att personen säger det?
Dom som stod för häxjakt och korståg är inga riktiga kristna, är man kristen följer man Jesus Kristus, och han sa att man skulle driva ut andarna och ondskan ur folk och HJÄLPA dom som hade det svårt och var besatta, dom som dödade var inget annat än manipulerade idioter som inte visste något om kristendom.. och din puckade jävel, när jag snackar om droger menar jag skiten som säljs på gatan och VERKLIGEN förslavar folk med piskan, läkemedel är aldrig fel när det är till för att hjälpa och inte måttligt alkohol bruk, du menar att FRIHET är ''att kunna göra VAD som helst, utan att få några konsekvenser.''? Du verkar ha en paranoia som tror att jag syftar på dig hela tiden, tänk som du gör, men det är synd att du är så bitter, hatisk och kall mot Herren, klart du inte tro när du stänger in dig i din tanke att han INTE finns, Tro inte att Herren kommer komma till dig om du inte tar dig till honom...