2015-02-08, 22:51
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltingfel
Biologi är ett begrepp. universum är objektivitet

Universum är också ett begrepp, sematiska lekar utifrån din metafysika världsbild ger inga svar på frågan varför homosexualitet existerar. Här behöver man titta utifrån biologin, inte utifrån påstådda entiteter.
Citera
2015-02-08, 23:01
Medlem
Alltingfels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Universum är också ett begrepp, sematiska lekar utifrån din metafysika världsbild ger inga svar på frågan varför homosexualitet existerar. Här behöver man titta utifrån biologin, inte utifrån påstådda entiteter.
Du gör det för svårt för dig kompis. Svaret du letar efter är redan postat. Du kanske vill ha en vetenskaplig rapport på det?
Citera
2016-03-01, 00:18
Medlem
Jofs avatar
Tja, jag tycker också det är mystiskt att inte homosexualiteten har försvunnit som fenomen under tidernas gång. (förutsatt att den är genetiskt betingat, vilket jag då tror).
Kanske sexgenen är lite löslig och lätt muterar?
Eller så håller den gradvis på att försvinna. Evolutionen tar lång tid i så fall.
Citera
2016-03-02, 12:40
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Tja, jag tycker också det är mystiskt att inte homosexualiteten har försvunnit som fenomen under tidernas gång. (förutsatt att den är genetiskt betingat, vilket jag då tror).
Eller så håller den gradvis på att försvinna. Evolutionen tar lång tid i så fall.

Det kan vara så att genetisk benägenhet till homosexualitet är sammankopplat med andra genetiska fördelar som väger upp den genetiska nackdelen att många individer med benägenheten skaffar färre avkomma.

Sånt här är komplext. Det behöver inte ens vara individerna med den homosexuella benägenheten som har fördelen. Skulle t ex kunna vara så att gener som ger hög fertilitet hos kvinnor även ökar chansen att deras söner blir homosexuella. I så fall vägs nackdelen upp av det.

Du har en alldeles för förenklad syn på evolutionen. Läs på mer.
Citera
2016-03-02, 12:55
Medlem
Parnborrs avatar
Säkert kommit upp många gånger här men: https://www.youtube.com/watch?v=IDmQns78FR8
Citera
2016-03-04, 20:22
Medlem
här är svaret på varför vissa personer föds gay https://www.youtube.com/watch?v=ae4UeMjiS88
Citera
2016-03-04, 20:54
Medlem
Citat:

nej naturlig sexuell variant bland människa och djur
Citera
2016-03-04, 21:29
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigga
nej naturlig sexuell variant bland människa och djur

som förs vidare av hetrosexuella...
Citera
2016-03-05, 09:40
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
... och homosexuella, även de kan få barn.
Citera
2016-03-07, 20:24
Medlem
cmbws avatar
Har säkert kommit påtal men fanns ju en undersökning ganska nyligen i bananflugor.

Kommer inte ihåg vad man egentligen gjorde men produkten var ett främjande av konkurrens och det fanns ett samband med homosexualiteten.

Många vill ju gärna dra homosexualitet till någon skada, då det sägs att det är "onaturligt". Detta är dock otroligt enögt, för där finns ett annat alternativ. Homosexualitet bidrar till ett "kollektivt självmord", vilket med det naturliga urvalet i åtanke och hur mänskligheten ser ut idag, inte är helt jävla illa.
Senast redigerad av cmbw 2016-03-07 kl. 20:32.
Citera
2016-03-11, 10:43
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:

Jag noterar att du inte kommenterar mitt svar till dig ovan. Troligen har du väl inte ens läst det. Du är alltså inte intresserad av att lära dig något. Du har bestämt dig för en uppfattning och håller fast vid den utan hänsyn till fakta.
Citera
2016-03-11, 15:31
Medlem
MrWins avatar
Citat:
Varför har inte alla sjukdomar försvunnit under tidernas gång? Evolutionen borde ha sållat bort alla sjuka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in