2009-11-21, 14:26
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hpnotiq
Och jag förmodar du har varit och jobbat i Albanien för att berätta hur läget är där?

Om jag inte minns fel så har jag vid minst ett tidigare tillfälle förklarat för dig att man inte nödvändigtvis behöver ha varit i eller bott i ett land för att ha kunskap om situationen i landet i fråga.

Internet kan med fördel användas för faktainsamlande om tex Albanien, men också för många andra länder jag heller inte har besökt...

OT inlägg 4000!!
Citera
2009-11-21, 14:28
Medlem
Hpnotiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Om jag inte minns fel så har jag vid minst ett tidigare tillfälle förklarat för dig att man inte nödvändigtvis behöver ha varit i eller bott i ett land för att ha kunskap om situationen i landet i fråga.

Internet kan med fördel användas för faktainsamlande om tex Albanien, men också många andra länder jag heller inte har besökt...

OT inlägg 4000!!

Människa, Albanien går upp och inte ner, så vad vill du få sagt egentligen? Att Albanien är fortfarande fattigt jämförs med EU-standard, ja!
Senast redigerad av Hpnotiq 2009-11-21 kl. 14:42.
Citera
2009-11-21, 15:10
Medlem
Att låta albanien gå med i EU är ju att riskera alla EU-länder att bli som Kosovo. När dom blir många till antalet kommer dom till slut att kräva självständighet. Ett ännu större albanien än det tänkta.

Ifall albanien går med så säger jag bara IN MED SD Å RIV ALLT MED EU, vilket jag egentligen förespråkar redan nu.... men hårdare ifall detta händer.
Citera
2009-11-21, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematikjonis
Att låta albanien gå med i EU är ju att riskera alla EU-länder att bli som Kosovo. När dom blir många till antalet kommer dom till slut att kräva självständighet. Ett ännu större albanien än det tänkta.

Ifall albanien går med så säger jag bara IN MED SD Å RIV ALLT MED EU, vilket jag egentligen förespråkar redan nu.... men hårdare ifall detta händer.
ja du är väldigt realistisk och objektiv Kosovo har haft en albansk majoritet sedan 1500-talet och idag bor hälften av Kosovos albanska befolkning i utlandet på grund av serbiska regimens brott mot mänskligheten. Jag tror ej albanerna kan bli en majoritet i Europa eller att EU utövar våld gentemot den albanska befolkningen.
Citera
2009-11-21, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albaniensson
ja du är väldigt realistisk och objektiv Kosovo har haft en albansk majoritet sedan 1500-talet och idag bor hälften av Kosovos albanska befolkning i utlandet på grund av serbiska regimens brott mot mänskligheten. Jag tror ej albanerna kan bli en majoritet i Europa eller att EU utövar våld gentemot den albanska befolkningen.

Jag vet.... jag är inte objektiv. Kanske det som är meningen, men ni albaner har ju hjärnor som datorer så detta har du ju redan funderat ut.

Kosovo är off topic, bara något jag drog en parallell till. Men bara för att lägga till en liten sak bara. Det är intressant att bara man nämner Kosovo så börjar ni direkt snacka om hur det är albanskt. Detta tyder ju bara på en sak. En desperat man kommer alltid att vara på vakt att ljuga även när det inte behövs bara för att försäkra sig om lögnen. Även mörda ifall det så också behövs. Säger mycket.

Och hahah, jag tror starkt på att albaner kan bli majoritet i flera regioner i EU. Ni pippar ju på bättre än kaniner (ibland kan jag dra paralleller till bakterier av olika slag också). Ni är ju i nivån med djur på alla sätt och vis, så det förvånar ju inte mig utan bara bekräftar mer och mer mina teorier om er.
Citera
2009-11-21, 15:35
Medlem
Hpnotiqs avatar
Citat:

Hur skall ett land på knappt 3,5 miljoner invånare förändra EU, e du så dum att du tror på det? Personligen hoppas jag Albanien aldrig joinar EU.

Sen att vi knullar som kaniner är bara bra för oss i långsikt, till skillnad till andra som kommer inte afrikaner och araber utgöra majoritet om ca 50 år.
Citera
2009-11-21, 15:41
Medlem
Citat:
Jag vet.... jag är inte objektiv. Kanske det som är meningen, men ni albaner har ju hjärnor som datorer så detta har du ju redan funderat ut.

Kosovo är off topic, bara något jag drog en parallell till. Men bara för att lägga till en liten sak bara. Det är intressant att bara man nämner Kosovo så börjar ni direkt snacka om hur det är albanskt. Detta tyder ju bara på en sak. En desperat man kommer alltid att vara på vakt att ljuga även när det inte behövs bara för att försäkra sig om lögnen. Även mörda ifall det så också behövs. Säger mycket.

Och hahah, jag tror starkt på att albaner kan bli majoritet i flera regioner i EU. Ni pippar ju på bättre än kaniner (ibland kan jag dra paralleller till bakterier av olika slag också). Ni är ju i nivån med djur på alla sätt och vis, så det förvånar ju inte mig utan bara bekräftar mer och mer mina teorier om er.
Det finns ingen anledning till att ljuga. Se bara på den demografiska historien och fakta för att bekräfta påståendet. Eller förnekar du de brott serberna begått mot albanerna sedan början av 1900-talet med startskott på Balkankrigen? Varför använder du argument som är personliga istället för att belägga det med verkligt fakta? Menar du bland att att den kosovoalbanska diasporan är obetydligt? Eller att albanerna inte dominerade demografiskt sett i regionen under 1900-1950-talet? Hur är det möjligt att albanerna blev från en liten minoritet till en majoritet på några decennier och dessutom ha en så stor diaspora? Vad beträffar den albanska naviteten så är den rätt så normal.
Citera
2009-11-21, 16:02
Medlem
Citat:
Hur skall ett land på knappt 3,5 miljoner invånare förändra EU, e du så dum att du tror på det? Personligen hoppas jag Albanien aldrig joinar EU.

Sen att vi knullar som kaniner är bara bra för oss i långsikt, till skillnad till andra som kommer inte afrikaner och araber utgöra majoritet om ca 50 år.

Nämen bra att du tror det. Å ja, jag är allvarlig när jag säger att jag tror det. Ni har ju lyckats knulla fram miljoner från ett par tiotusentals albaner i Kosovo, så en speciell medalj borde ni ju få.

Citat:
Ursprungligen postat av Albaniensson
Det finns ingen anledning till att ljuga. Se bara på den demografiska historien och fakta för att bekräfta påståendet. Eller förnekar du de brott serberna begått mot albanerna sedan början av 1900-talet med startskott på Balkankrigen? Varför använder du argument som är personliga istället för att belägga det med verkligt fakta? Menar du bland att att den kosovoalbanska diasporan är obetydligt? Eller att albanerna inte dominerade demografiskt sett i regionen under 1900-1950-talet? Hur är det möjligt att albanerna blev från en liten minoritet till en majoritet på några decennier och dessutom ha en så stor diaspora? Vad beträffar den albanska naviteten så är den rätt så normal.

Frågan är nu varför du vill fortsätta på off topic-vägen. Jag diskuterar aldrig med en alban om Kosovo, ni har inte riktig fakta å det ni har manipulerar ni. Jag säger bara att jag är pro-Serb. Å ni är världens smuts som måste renas.

Bara för att stilla båda er, för er hunger av statistik.

"Enligt folkräkningen 1981 var den totala folkmängden i Kosovo 1 584 000. Av dessa var 1 226 736 albaner."

Siffror från 2002 visar att 1 672 736 albaner lever i Kosovo. Alltså en ökning av 446 000 tusen. Nice hehe, en fin jämn siffra. Visserligen måste vi ju också ta hänsyn till att albaner i Kosovo öppnade gränsen till albanien.

Jag skulle kunna göra diagram och förutsägelser (självklart inom vetenskapens ramar) hur den albanska befolkningen skulle kunna utvecklas inom en tidsram av 50 år. Men det behövs nog inte... alla vet vi hur det kommer bli.

Källa för statistiken där uppe är taget från er egen statistik, Wikipedia. Hah, till och med er egen statistik visar vilka ni är.
Citera
2009-11-21, 16:25
Medlem
Nedomanskys avatar
Fler än en gång har man ju läst spekulationer från några albanska skribenter om en sammanslagning av grekiska territorier med albanien, som är eller blir majoritetsbefolkade av albaner i framtiden, allt beroende på den albanska nativiteten.

Det verkar vara en långsiktig strategi från albansk sida att knulla sig till en albansk befolkningsmajoritet och med denna som argument sedan kräva en sammanslagning med albanien/kosovo. Ett storalbanien.
Citera
2009-11-21, 18:06
Medlem
Hpnotiqs avatar
Citat:
Nämen bra att du tror det. Å ja, jag är allvarlig när jag säger att jag tror det. Ni har ju lyckats knulla fram miljoner från ett par tiotusentals albaner i Kosovo, så en speciell medalj borde ni ju få.

Omöjligt om du inte går tillbaka 500 år, vilket var normalt i hela Europa.

Citat:
Frågan är nu varför du vill fortsätta på off topic-vägen. Jag diskuterar aldrig med en alban om Kosovo, ni har inte riktig fakta å det ni har manipulerar ni. Jag säger bara att jag är pro-Serb. Å ni är världens smuts som måste renas.

Bara för att stilla båda er, för er hunger av statistik.

"Enligt folkräkningen 1981 var den totala folkmängden i Kosovo 1 584 000. Av dessa var 1 226 736 albaner."

Siffror från 2002 visar att 1 672 736 albaner lever i Kosovo. Alltså en ökning av 446 000 tusen. Nice hehe, en fin jämn siffra. Visserligen måste vi ju också ta hänsyn till att albaner i Kosovo öppnade gränsen till albanien.

Jag skulle kunna göra diagram och förutsägelser (självklart inom vetenskapens ramar) hur den albanska befolkningen skulle kunna utvecklas inom en tidsram av 50 år. Men det behövs nog inte... alla vet vi hur det kommer bli.

Källa för statistiken där uppe är taget från er egen statistik, Wikipedia. Hah, till och med er egen statistik visar vilka ni är.

Patetiskt, sen att ni serber skapar tiotals konto för att fulla serbiska platser pga döende folk är inget ovanligt.

Kan någon länka statistiken för Serbiens ökade befolkning, DrinaII kan du vara snäll o länka.
Citera
2009-11-22, 17:12
Medlem
Citat:
Omöjligt om du inte går tillbaka 500 år, vilket var normalt i hela Europa.

Patetiskt, sen att ni serber skapar tiotals konto för att fulla serbiska platser pga döende folk är inget ovanligt.

Kan någon länka statistiken för Serbiens ökade befolkning, DrinaII kan du vara snäll o länka.

Vem har sagt att jag är serb? Bevisa det gärna. Jag välkomnar dig.

Å en sak till... hahahha. Kan ärligt talat inte sluta skratta åt er. Asså det är ju helt otroligt som ni tänker. Vad fan har ni gått för skola? Jag vill egentligen inte vara alltför elak, men nästan alla albaner här i min stad har gått Barn och Fritid. Jag säger nästan alla för att det faktiskt fanns en som gick - wait for it..........................
Å det skulle inte förvåna mig ifall ni två hjärndöda nötter också gick något utav de båda programmen, kanske industri eller annat skitprogram. I alla fall, inte direkt världens mest krävande program. Visst fan kan jag hålla med om att det är jobbigt att passa barn, men inte särskilt tankekrävande vilket jag kan se här. Säg mig vad är det för mening att länka mig hur Serbers befolkning minskar? Det jag talade om var hur ni knullade fram på tvång, för ni är ju muslimer till största del i Kosovo, EN HALV MILJON MÄNNISKOR på 20 ÅR!!! (önskar jag kunde sätta det i färg också, kanske går.. har inte orkat kollat funktionerna här på FB ännu) Å det enda NI gör med den statistiken är att skjuta er själv i foten, för en befolkning minskar inte utan en anledning + att detta är Republika Srpska inte Kosovo som vi faktiskt talade om. Det hela blir bara nonsens.....?? Vi diskuterar inte en minskande Serbisk befolkning, utan en ökande albansk. Er provokation fungerar tyvärr inte på mig. Har ett blodtryck på ett max 120/80 mmHg just nu. Not disturbed, but full normal for a man of my age.

A just det ja... får ursäkta mig för att jag skrev tiotusentals. Jag är faktiskt människa och kan läsa av fel. Orkade/brukar heller inte läsa mitt inlägg. Men ja.. du har rätt, jag kanske borde göra det.

En jävla bragd i alla fall för en halv miljon. Eller vad säger ni? Jag säger det återigen, jag tycker verkligen att ni gjort er förtjänt av en medalj. Typ, Pestmedaljen eller något. Känns ju i alla fall som att ni ökar och sprids lika fort. Tur att i alla fall vissa länder, än vårt kära Sverige, har lite hårdare lagar mot er.

Nehe... ursäkta för detta Off topic-meddelande, men jag är en person som bara måste möta idioti. Detta blir mitt sista svar till er albaner i den här tråden. I fortsättningen blir ni ignorerade tills ni postar något riktigt idiotiskt igen. Jag kan ju bara tippa på att det blir relativt snart.
Citera
2009-11-22, 17:31
Medlem
kess avatar
matematikjonis, vad är felet med att ha en befolkningsökning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in