2009-11-19, 19:37
Medlem
cp-apas avatar
Jag ser gärna ett Stor- Albanien, Serbien och Kroatien. Stycka upp Bosnien och Makedonien så att vi får ett slut på alla etniska konflikter i området. Då löser sig allt så småningom, även om några land givetvis förlorar mark vinner dem stabilitet. vilket är en förutsättning för att deras ekonomi ska ta fart och kultur överleva.
Citera
2009-11-19, 19:39
Medlem
Telefonsamtals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ominus

Makedonien fick hyra in Apachehelikoptrar när de slogs mot den albanska gerillan. 25% av befolkningen i landet är albaner. Behandlar man de som skit vilket man gjorde innan konflikten så får man räkna med trubbel helt enkelt. Du som serb borde ju veta vad jag snackar om.

Ukrainska Mi-24 Hind med besättningar var det, inte amerikanska Apache.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mil_Mi-24
Citera
2009-11-19, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kes
Vad ska "Makedonien" göra som har en befolkning på 30 % albaner och ett land som uppmanar till krig i "Makedonien". (vi drömmer att de händer). Dem har dessutom Grekland som lär stoppa alla EU´s försök till att stoppa kriget i "Makedonien". Sen har vi Montenegro som har en befolkning lika stor som Tiranas. Vad ska dem komma med?
Albanerna i Makedonien behöver vara koncentrerad inom ett specifikt geografiskt område och utgöra en övervägande majoritet inom det specifika geografiska området, för att kunna ha mer beslutanderätt och genomdriva förslag om autonomi. Mitt förslag är att skapa en organisation med ändamål att "bevara, samla och utvidga den albanska närvaron genom propaganda i laglig anda". Man skall med andra ord uppmana folkomflyttningar på frivillig basis. Albanerna i Skopjeregionen bör omflyttas till Sydvästra regionen och albanerna i Nordöstra regionen, Vardarregionen och Pelagoniaregionen bör omflyttas till Pologregionen, då skapas Paonien (med anspelning på dess antika namn) som bebos till övervägande delen av albaner.
Citera
2009-11-19, 19:42
Medlem
109740s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Jag ser gärna ett Stor- Albanien, Serbien och Kroatien. Stycka upp Bosnien och Makedonien så att vi får ett slut på alla etniska konflikter i området. Då löser sig allt så småningom, även om några land givetvis förlorar mark vinner dem stabilitet. vilket är en förutsättning för att deras ekonomi ska ta fart och kultur överleva.

Doktor Dragan Dabic, is that you? Påminner lite om Karadzics tal i bosniska parlamentet innan kriget. Men ack så fel han hade, precis som du. Ditt försvar är dock att du är en cp- apa, det var inte han. Han var en serb. However, I can see the family resemblance
Citera
2009-11-20, 19:29
Medlem
Det är mycket Albanien hit och dit i denna tråd mycket nationalism.
Men om Albanien går med i EU, kommer Nationalism tryckas bort och Albaniens lilla befolkningsmäng på 3 miljoner kommer beblandas med ca: 300miljoner Europeér, på långsikt kommer Albaninen "försvinna i mängden".
Att sitta och tro på någon ärorik framtid om något slags storalbanien kommer aldrig hända. Varken grekerna, turkarna eller ryssarna vill ha någon slags ny större stat i den regionen. De kommer använda alla medel för att stoppa det.
Ryssarna använder även Serbien som en liten satelitstat med, precis som U.S.A gör det med Albanien. Det handlar om maktbalans mellan imperierna.
De skiter fullständigt i dessa små nationer. Det är därför EU har skapats, för att dessa mindre stater ska ha en chans i världen. EU måste smälta samman till en gemensam stat, därför det blir en egen flagga, president och utrikesminister. Allt nationalitet ska suddas ut och göras till en stat. Det är det långsiktiga målet med EU.
Senast redigerad av Sarrow 2009-11-20 kl. 19:31.
Citera
2009-11-20, 19:52
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Men om Albanien går med i EU, kommer Nationalism tryckas bort och Albaniens lilla befolkningsmäng på 3 miljoner kommer beblandas med ca: 300miljoner Europeér, på långsikt kommer Albaninen "försvinna i mängden".
Att sitta och tro på någon ärorik framtid om något slags storalbanien kommer aldrig hända. Varken grekerna, turkarna eller ryssarna vill ha någon slags ny större stat i den regionen. De kommer använda alla medel för att stoppa det.
Ryssarna använder även Serbien som en liten satelitstat med, precis som U.S.A gör det med Albanien. Det handlar om maktbalans mellan imperierna.
De skiter fullständigt i dessa små nationer. Det är därför EU har skapats, för att dessa mindre stater ska ha en chans i världen. EU måste smälta samman till en gemensam stat, därför det blir en egen flagga, president och utrikesminister. Allt nationalitet ska suddas ut och göras till en stat. Det är det långsiktiga målet med EU.

Det tänket beror på Albanernas världsfrånvända o grandiosa självbild....
Citera
2009-11-20, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarrow
Själv tycker jag att alla invånare i Europa bör tala engelska som första språk. Jag skulle gärna vilja se ett europeiskt stat, där Ryssland uteblir. Albanerna kommer hur som helst skapa ett högre albanskt stat, samtidigt som dem blir en del av Europa. Albanska språket kommer att leva vidare som andrahandsspråk hos "europé albanerna", vilka kommer tala engelska som förstahandsspråk.
Citera
2009-11-21, 00:34
Medlem
Hpnotiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Det tänket beror på Albanernas världsfrånvända o grandiosa självbild....

Alla har en viss patriotism, sluta försöka få Albaner att se dåliga ut.
Citera
2009-11-21, 11:25
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hpnotiq
Alla har en viss patriotism, sluta försöka få Albaner att se dåliga ut.

Det är skillnad på "en viss patriotism" o en självbild som i stora delar helt saknar verklighetsförankring, dvs verkligheten kontra fria fantasier...

Det är inte jag som torgför alla dessa teorier om albanernas förträfflighet och får albanerna att se dåliga ut, jag försöker bara agera som en hälsosam motvikt till dessa stolligheter...
Citera
2009-11-21, 13:22
Medlem
Hpnotiqs avatar
Citat:
Det är skillnad på "en viss patriotism" o en självbild som i stora delar helt saknar verklighetsförankring, dvs verkligheten kontra fria fantasier...

Det är inte jag som torgför alla dessa teorier om albanernas förträfflighet och får albanerna att se dåliga ut, jag försöker bara agera som en hälsosam motvikt till dessa stolligheter...

Du har så mkt hat i dig man kan tro du hitta syrran bli rövknullad av en alban.
Citera
2009-11-21, 13:51
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hpnotiq
Du har så mkt hat i dig man kan tro du hitta syrran bli rövknullad av en alban.

Finns inget hat här, försöker bara få er albaner att sansa er o bli lite mer realistiska i er uppfattning om hur läget är i just Albanien.
Citera
2009-11-21, 13:57
Medlem
Hpnotiqs avatar
Citat:
Finns inget hat här, försöker bara få er albaner att sansa er o bli lite mer realistiska i er uppfattning om hur läget är i just Albanien.

Och jag förmodar du har varit och jobbat i Albanien för att berätta hur läget är där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in