2009-09-06, 08:22
Medlem
Tobad4u2days avatar
B.w

Citat:
Ursprungligen postat av bajsbuske
Vilken bilaga?

Förresten är det denna person som var misstänkt för försvinnandet?

http://74.125.77.132/search?q=cache:...&ct=clnk&gl=se

Jag jobbade ihop med hans thailänska fru på fiskfabriken i Visby i slutet av 80-talet.Hon var snäll och trevlig.fick höra ett antal år sedan att hon gift sig med en halvful gubbe.Jaja,dom åkte iväg på semester till Thailand tror jag,där blev frun skadad av en fallande tegelpanna.Hon transporterades tillbaka till Sverige,äkta mannen vid sidan av sjukbädden.Efter en tid så avled hon av skallskadan.
B.W har haft många konstiga dödsfall i sin närhet
Citera
2009-09-06, 12:56
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobad4u2day
Jag jobbade ihop med hans thailänska fru på fiskfabriken i Visby i slutet av 80-talet.Hon var snäll och trevlig.fick höra ett antal år sedan att hon gift sig med en halvful gubbe.Jaja,dom åkte iväg på semester till Thailand tror jag,där blev frun skadad av en fallande tegelpanna.Hon transporterades tillbaka till Sverige,äkta mannen vid sidan av sjukbädden.Efter en tid så avled hon av skallskadan.
B.W har haft många konstiga dödsfall i sin närhet

Ja denne mans liv har verkligen kantats av konstiga dödsfall.

Man kan faktiskt fundera över om han kan vara en gotländsk seriemördare? Inget jag naturligtvis vet men man har ju sina funderingar.
Citera
2009-09-14, 09:33
Medlem
IngosBingos avatar
Gotlands Allehanda hade i helgen en lång artikel om fallet Sjögren

http://www.helagotland.se/nyheter/ar...icleId=5508178
Citera
2009-09-14, 15:12
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngosBingo
Gotlands Allehanda hade i helgen en lång artikel om fallet Sjögren

http://www.helagotland.se/nyheter/ar...icleId=5508178

Stort tack för denna intressanta länk IngosBingo.
Citera
2009-09-27, 01:29
Medlem
TheBusters avatar
Denna historian ar man hört manga ganger.

Den beryktade R.R bor han kvar? och var de han som ägde minkfarmen da ocksa?
Citera
2009-09-27, 12:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Denna historian ar man hört manga ganger.

Den beryktade R.R bor han kvar? och var de han som ägde minkfarmen da ocksa?

Det vet jag inte. Är han fortafrande i livet då? Såsom jag har förstått det så skall det ha varit han, som ägde den beryktade minkfarmen. Har jag fel så var snälla och rätta mig.
Citera
2009-09-28, 23:55
Medlem
TheBusters avatar
Minkfarmen är central i denna historian.

Jag har hört manga historier om den när jag var liten. R.R var minst sagt speciell, jag blev själv hotad av honom en gang med gevär när jag och min davarnde flickvän var ute med hennes hund.

Jag gick filmgymnasiet vid den tiden sa jag hade med min systemkamera. Plötsligt dyker en gubbe fram med ett hagel, han hävdar att vi är där för att kartlägga hans "rörelse" och krävde filmen fran mig.

18 ar sa va man inte sa häftig sa jag drog ur den. Han hotade med polisanmälan om han sag oss igen.

Minfarmen skulle stängas arsskiftet 2005/2006

Bolaget hette: Gotlandsfarmen AB, Salthamn, 621 72 Visby

Skitsamma här kommer lite saker som jag rotat fram om honom och farmen:

https://www.flashback.org/archive/i.../t-359143.html

Flygbild pa farmen och omradet:

http://www.visby-gotland.se/Kustzon-...1-minkfarm.htm
Citera
2009-09-29, 13:29
Medlem
Skaraborg2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBuster
Minkfarmen är central i denna historian.

Jag har hört manga historier om den när jag var liten. R.R var minst sagt speciell, jag blev själv hotad av honom en gang med gevär när jag och min davarnde flickvän var ute med hennes hund.

Jag gick filmgymnasiet vid den tiden sa jag hade med min systemkamera. Plötsligt dyker en gubbe fram med ett hagel, han hävdar att vi är där för att kartlägga hans "rörelse" och krävde filmen fran mig.

18 ar sa va man inte sa häftig sa jag drog ur den. Han hotade med polisanmälan om han sag oss igen.

Minfarmen skulle stängas arsskiftet 2005/2006

Bolaget hette: Gotlandsfarmen AB, Salthamn, 621 72 Visby

Skitsamma här kommer lite saker som jag rotat fram om honom och farmen:

https://www.flashback.org/archive/i.../t-359143.html

Flygbild pa farmen och omradet:

http://www.visby-gotland.se/Kustzon-...1-minkfarm.htm

Stort tack för dina mycket intressanta uppgifter ang. denna ökända minkfarm TheBuster.
Citera
2009-10-11, 14:03
Medlem
IngosBingos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det vet jag inte. Är han fortafrande i livet då? Såsom jag har förstått det så skall det ha varit han, som ägde den beryktade minkfarmen. Har jag fel så var snälla och rätta mig.

RR avled i december 2005, alltså i samma veva som minkfarmen skulle avvecklas. Vill minnas att man fick ett par månaders uppskov pga av hans bortgång. Farmen slog igen under våren 2006, man hade då drivit den utan miljötillstånd sedan 2001.
Citera
2009-10-11, 23:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Seglivad minkfarm.

Citat:
Ursprungligen postat av IngosBingo
RR avled i december 2005, alltså i samma veva som minkfarmen skulle avvecklas. Vill minnas att man fick ett par månaders uppskov pga av hans bortgång. Farmen slog igen under våren 2006, man hade då drivit den utan miljötillstånd sedan 2001.

Tack för ytterligare info IngosBingo.

Det var en verkligt seglivad minkfarm. I närmare 40 år så drevs tydligen denna farm. Beroende på när R.R. startade minkfarmen?
Citera
2010-05-18, 17:03
Medlem
Skaraborg2s avatar
Veckans Brott 1973, nr. 8 den 15-21/5.

Arikeln finns på sidorna sista sidan (den börjar där), 36, 27, 38, 39 och 40. Artikeln skriven av Per Nilsson och fotona togs av Hans Hemlin. Artikeln kallades Gotlandsfallet. Den är riktligt illustrerad med fem foton.

Tre av fotona hör ihop med då Sjögren sågs för sista gången med följande text: "Det här är de tre ställen i Visby, där Sven Sjögren enligt sin vän senast sågs till: först tankade han en bensindunk vid OK-macken, därefter åt de lunch på Domus. Vännen släppte sedan av Sjögren vid ICA-butiken."

Under fotot på offret finns följande text: "62-årige Sven Sjögren (bilden ovan) är spårlöst försvunnen sedan oktober ifjol. Gotlänningarna tror att han mördats."

Under bilden på Sjögrens stora hus finns följande text: "I det här huset bodde Sven Sjögren. Till huset hör ett stort markområde som spelar en stor roll i mysteriet med hans försvinnande."

Endast litet av artikeln i början medtagen.

"Mysterium på Gotland."

"MORD eller frivilligt försvinnande?"

"Sedan åtta månader är den gotländske lantbrukaren Sven Sjögren försvunnen. Ortsbefolkningen menar att han är mördad. Befolkningen har också en gärningsman - en man som dömts för att ha lurat av Sjögren pengar. Mannen har dock förhörts om mordet, och inget finns som tyder på att han skulle vara den skyldige."
Senast redigerad av Skaraborg2 2010-05-18 kl. 17:05.
Citera
2010-05-23, 21:27
Medlem
Oralices avatar
Fantasisk trådstart skaraborg. Intressant att läsa om ett fall från sina egna hemtrakter.
Är uppvuxen i närheten av den ökända minkfarmen och vågade som barn aldrig röra mig kring området efter att ha fått historien om Sjögren berättad för mig.

Finns en hel del historier om herrarna B.L och R.R.

Thebuster berättar tidigare i tråden att h*n blivit bortjagad från R.Rs ägor detta kan jag styrka då undertecknad också blivit avvisad från platsen av denne mystiska(galna?) man. Skulle inte bli det minsta förvånad om han hade något med Sjögrens försvinnande att göra.

Något offtopic: B.Ls bror boxaren va inte hans "artistnamn" något i stil med deras födelsesocken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in