2021-08-14, 21:39
Medlem
Goldenties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
I mån av tid är inget att skryta med.
Någon som vet om man grävt idag och om liket är funnet.
Inget har kommit upp på dom stora tidningarna ännu så jag antar att arbetet inte påbörjats.
För så fort man är färdig är kroppen hittat eftersom det är med extremt hög säkerhet kroppen ligger i området.
Undra hur tidningsrubriken lyder den dagen .

I mån av tid? gotlandspolisen? Dom har inte tid ens för brott i realtid
Nä du gubbe, någon Sven Sjögren kommer inte hittas än på många år
Citera
2021-08-14, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
I mån av tid? gotlandspolisen? Dom har inte tid ens för brott i realtid
Nä du gubbe, någon Sven Sjögren kommer inte hittas än på många år
och då ingen gärningsman .😉
Citera
2021-08-14, 21:45
Medlem
Goldenties avatar
Citat:
och då ingen gärningsman .😉
Troligen lika död som Sjögren
Citera
2021-08-14, 21:48
Medlem
Citat:
Troligen lika död som Sjögren
Korrekt men begraven.
Citera
2021-08-14, 21:49
Medlem
Goldenties avatar
Citat:
Korrekt men begraven.
Det är dom nog båda två, på ena eller andra sättet
Citera
2021-08-14, 21:52
Medlem
Citat:
Det är dom nog båda två, på ena eller andra sättet
Sant och en ligger i Lojsta Hed.
Citera
2021-08-15, 23:41
Medlem
bonus materialet. Ca 20 min in. Där podden talar om sprickor och sänkor på andra sidan om sjögrenvägen som den kallas. Alltså teorin om Loysta är ju att BL kan terrängen där utan och innan men BL har kanske gått runt på markerna och lärt sig endel om terrängen via Sven sjögren. Där efter kan det ju mycket väl blivit en grav där i en djup sänka.
BL räknar med att bli misstänkt och åker med flit omkring lite i Loysta för att bli sedd där och att polisen sen ska leta på fel ställe. Nu är jag inte ens säker på att det är BL som syns till i Loysta iallafall inte med sin Saab. Bilen som det beskrivs i podden sladdade med bakdelen. Alla Saabar är framhjusdrivna och det hör mer bakhjulsdriven bil till att bakvagnen sladdar. Vittnet gissade ju även på en Amazon som är bakhjulsdriven!
Men det är ju ännu mer proffsigt att stjäla en bil tex en Amazon och skjutsa ett lik i. Ännu mer proffsigt om man kan ställa tillbaka bilen och ägaren inget märker.
Men sånt sker väll bara på film tex Leif GW s grisfesten. Där till är skuffen mycket liten på en Amazon så ska man använda en sån bil får det lov att fraktas inne i kupén. Förresten var det inte Greven som köpte en Amazon kan det skett före försvinnandet? Iså fall kan vi ha en Amazon och kanske en alternativ mördare eller medhjälpare där .
Citera
2021-08-16, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordstrem
bonus materialet. Ca 20 min in. Där podden talar om sprickor och sänkor på andra sidan om sjögrenvägen som den kallas. Alltså teorin om Loysta är ju att BL kan terrängen där utan och innan men BL har kanske gått runt på markerna och lärt sig endel om terrängen via Sven sjögren. Där efter kan det ju mycket väl blivit en grav där i en djup sänka.
BL räknar med att bli misstänkt och åker med flit omkring lite i Loysta för att bli sedd där och att polisen sen ska leta på fel ställe. Nu är jag inte ens säker på att det är BL som syns till i Loysta iallafall inte med sin Saab. Bilen som det beskrivs i podden sladdade med bakdelen. Alla Saabar är framhjusdrivna och det hör mer bakhjulsdriven bil till att bakvagnen sladdar. Vittnet gissade ju även på en Amazon som är bakhjulsdriven!
Men det är ju ännu mer proffsigt att stjäla en bil tex en Amazon och skjutsa ett lik i. Ännu mer proffsigt om man kan ställa tillbaka bilen och ägaren inget märker.
Men sånt sker väll bara på film tex Leif GW s grisfesten. Där till är skuffen mycket liten på en Amazon så ska man använda en sån bil får det lov att fraktas inne i kupén. Förresten var det inte Greven som köpte en Amazon kan det skett före försvinnandet? Iså fall kan vi ha en Amazon och kanske en alternativ mördare eller medhjälpare där .
Det är som du skriver mycket om och men.
Man kan vrida och vända detta kors och tvärs.
Men då att uttala sig om att man är 80% säker på att kroppen ligger pä Lojsta Hed är magstarkt och oseriöst enligt mig.
Kan man ens vara 80% säker att kroppen ligger på Gotland överhuvudtaget.
Kan ingen roa sig med att göra en youtube video där man försöker få in och ur en docka på ca 175 cm och 100 kg i en liten Saab eller Amazon.
Då skulle folk förstå hur svårt och komplicerat det är och för att få en krydda på det kan en frisk man på 170 cm och 70 kg försöka först för att sen ta en med samma kroppsbyggnad men med ett par brutna revben försöka.
Citera
2021-08-16, 12:26
Medlem
https://images.app.goo.gl/nGrrS7ESWiJoaouB6
I trakterna kring Lojsta Hed finns en gammal tågstation och det har gått tågtrafik dit.
Osäker hur länge dock.
Har tanken inte slagit någon i redaktionen för Olösta mord följande senario.
Exakt den som utspelar sig i " Hundraåringen". se länk
Är det pusselbiten som löser detta är dom 100.000 kr mina.
Senast redigerad av tlarsson365 2021-08-16 kl. 12:33.
Citera
2021-08-16, 12:52
Medlem
Virket från utedasset kanske användes för att spika ihop en enklare kista. Lättare att förflytta kroppen då om man har en säckkärra tex. Eller i samband med att man kör bort bråte då det inte är något nån tänker på
Citera
2021-08-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adenise
Virket från utedasset kanske användes för att spika ihop en enklare kista. Lättare att förflytta kroppen då om man har en säckkärra tex. Eller i samband med att man kör bort bråte då det inte är något nån tänker på
Det är där sopptippen i Ethelhem kommer in i bilden.
Vi är något på SPÅRET. 🤣
Vi får splitta på hittelönen. Är ok för mig.😉.
Citera
2021-08-16, 13:11
Medlem
50/50 låter bra Då får vi hoppas att det räcker med att det är "ställt inom allt rimligt tvivel" att han ligger där. För ligger han begravd under tippen lär han aldrig hittas. Men varför skulle han inte kunna ligga begravd vid tippen i Lojsta? Går ju att köra hela vägen genom skogen till Guldrupe/Etelhem/Gerum eller vart man nu ska. Och vart gjordes schaktmassorna av vid vägbygge? För det måste väl ha blivit en del när man gjorde markarbetet innan gruset lades på

Citat:
Det är där sopptippen i Ethelhem kommer in i bilden.
Vi är något på SPÅRET. 🤣
Vi får splitta på hittelönen. Är ok för mig.😉.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in