Citat:
Ursprungligen postat av
Nordstrem
bonus materialet. Ca 20 min in. Där podden talar om sprickor och sänkor på andra sidan om sjögrenvägen som den kallas. Alltså teorin om Loysta är ju att BL kan terrängen där utan och innan men BL har kanske gått runt på markerna och lärt sig endel om terrängen via Sven sjögren. Där efter kan det ju mycket väl blivit en grav där i en djup sänka.
BL räknar med att bli misstänkt och åker med flit omkring lite i Loysta för att bli sedd där och att polisen sen ska leta på fel ställe. Nu är jag inte ens säker på att det är BL som syns till i Loysta iallafall inte med sin Saab. Bilen som det beskrivs i podden sladdade med bakdelen. Alla Saabar är framhjusdrivna och det hör mer bakhjulsdriven bil till att bakvagnen sladdar. Vittnet gissade ju även på en Amazon som är bakhjulsdriven!
Men det är ju ännu mer proffsigt att stjäla en bil tex en Amazon och skjutsa ett lik i. Ännu mer proffsigt om man kan ställa tillbaka bilen och ägaren inget märker.
Men sånt sker väll bara på film tex Leif GW s grisfesten. Där till är skuffen mycket liten på en Amazon så ska man använda en sån bil får det lov att fraktas inne i kupén. Förresten var det inte Greven som köpte en Amazon kan det skett före försvinnandet? Iså fall kan vi ha en Amazon och kanske en alternativ mördare eller medhjälpare där .
Det är som du skriver mycket om och men.
Man kan vrida och vända detta kors och tvärs.
Men då att uttala sig om att man är 80% säker på att kroppen ligger pä Lojsta Hed är magstarkt och oseriöst enligt mig.
Kan man ens vara 80% säker att kroppen ligger på Gotland överhuvudtaget.
Kan ingen roa sig med att göra en youtube video där man försöker få in och ur en docka på ca 175 cm och 100 kg i en liten Saab eller Amazon.
Då skulle folk förstå hur svårt och komplicerat det är och för att få en krydda på det kan en frisk man på 170 cm och 70 kg försöka först för att sen ta en med samma kroppsbyggnad men med ett par brutna revben försöka.