2021-07-31, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasser1337
Det bör vara minkfarmarens son J.R. som åsyftas.

Stämmer. Denne bor mycket riktigt i Kolboda. Efter att minkfarmen på Gotland stängdes ned så fortsatte J.R. att bedriva verksamheten i Kolboda. Familjen R. var ju ursprungligen från de trakterna och var ättlingar till en man som återvänt från Nordamerika i början av 1900-talet. Han hade där gjort sig en förmögenhet på bland annat guldgrävning.

Sen om J.R. är ”son till mördaren” är ju väldigt mycket spekulation. Polisen utredde ju aldrig R.R. ordentligt, så han har ju inget alibi för tiden för Sjögrens försvinnande. Motiv däremot, det hade han...
Citera
2021-07-31, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasser1337
Det bör vara minkfarmarens son J.R. som åsyftas.
👍
Citera
2021-08-01, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
vem tänker du på .
Har du några idéer kring varför direktör J.R hälsade på farbror Bernt i fängelset och överlämnade 10 000kr i kontanter?
Citera
2021-08-01, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Har du några idéer kring varför direktör J.R hälsade på farbror Bernt i fängelset och överlämnade 10 000kr i kontanter?
kort svar nej. Har du och något som går att bevisa.
Citera
2021-08-01, 12:06
Medlem
Citat:
kort svar nej. Har du och något som går att bevisa.

Det är med i podden. BLs dåvarande sambo har sagt detta i polisförhör efter att deras relation tagit slut. BL har också själv bekräftat detta i senare förhör med polisen men säger sig ”inte veta varför han fick pengarna” vilket så klart är ytterst suspekt.

Man får väl anta att pengarna utgjorde betalning för utförda tjänster. Frågan är bara vilka tjänster.
Citera
2021-08-01, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Det är med i podden. BLs dåvarande sambo har sagt detta i polisförhör efter att deras relation tagit slut. BL har också själv bekräftat detta i senare förhör med polisen men säger sig ”inte veta varför han fick pengarna” vilket så klart är ytterst suspekt.

Man får väl anta att pengarna utgjorde betalning för utförda tjänster. Frågan är bara vilka tjänster.
Det tror jag också.
Ni måste hålla med att min farbror haft en enorm tur eller så är han exceptionell skicklig på att komma undan allla anklagelser. Hur många personer och hur många timmar har man lagt ner totalt för att sätta dit honom utan att lyckas.
Vad man än tycker om honom så måste man ge honom credd för det o iallafall .
Han var ingen ängel och det som man kunnat lagföra honom för tar vi avstånd ifrån men även andra saker som drabbat familjen.
Han var unik på sitt sätt.
Citera
2021-08-01, 12:41
Medlem
Credd till BL?
Det beror nog snarare på inkompetens hos polisen och BLs empatilöshet.

Trots allt skulle BL, enligt egen utsago, se till djuren när Sjögren var ”iväg på fastlandet för att ordna affärerna”.

Så vad händer i BL:s care?
SS försvinner för all tid och med honom, via BL, hans mark.
Katten dör av svält och på gårdsplan sprang hönsen yra av hunger.

Sen talar väl de flertal år av misshandel av hans ex inför barnet sitt tydliga språk.

Smickrande CV. Tillsammans med lögnen om Främlingslegionen.

Men den visste du väl om.
Citera
2021-08-01, 12:57
Medlem
Skaraborg2s avatar
En unik gotlänning.

Citat:
Det tror jag också.
Ni måste hålla med att min farbror haft en enorm tur eller så är han exceptionell skicklig på att komma undan allla anklagelser. Hur många personer och hur många timmar har man lagt ner totalt för att sätta dit honom utan att lyckas.
Vad man än tycker om honom så måste man ge honom credd för det o iallafall .
Han var ingen ängel och det som man kunnat lagföra honom för tar vi avstånd ifrån men även andra saker som drabbat familjen.
Han var unik på sitt sätt.

Det var nog en blandning.

Ja, din farbror hade en enorm tur att polisen aldrig lyckades komma längre i utredningen och att kunna s. a. s. knyta ihop säcken. Jag håller med dig att han var en unik gotlänning - fast i den sämre bemärkelsen.
Citera
2021-08-01, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det var nog en blandning.

Ja, din farbror hade en enorm tur att polisen aldrig lyckades komma längre i utredningen och att kunna s. a. s. knyta ihop säcken. Jag håller med dig att han var en unik gotlänning - fast i den sämre bemärkelsen.
Men ni kanske lyckas med det som polisen inte klarade av. Knyta ihop det hela.
Alla har bra och dåliga sidor. vissa har lite fler av den ena än den andra.
Citera
2021-08-01, 13:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Slipper förbli ett olöst försvinnande.

Citat:
Men ni kanske lyckas med det som polisen inte klarade av. Knyta ihop det hela.
Alla har bra och dåliga sidor. vissa har lite fler av den ena än den andra.

Det är tyvärr numera för sent.

Vad man kan hoppas på är att vad som finns kvar efter Sven Sjögren hittas så att han får en riktig grav. På så sätt slipper också detta fall att förbli ett olöst försvinnande.
Citera
2021-08-01, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Credd till BL?
Det beror nog snarare på inkompetens hos polisen och BLs empatilöshet.

Trots allt skulle BL, enligt egen utsago, se till djuren när Sjögren var ”iväg på fastlandet för att ordna affärerna”.

Så vad händer i BL:s care?
SS försvinner för all tid och med honom, via BL, hans mark.
Katten dör av svält och på gårdsplan sprang hönsen yra av hunger.

Sen talar väl de flertal år av misshandel av hans ex inför barnet sitt tydliga språk.

Smickrande CV. Tillsammans med lögnen om Främlingslegionen.

Men den visste du väl om.
jag försvarar inte det han gjort och tar avstånd från detta. men då hade han tur med att Polisen och mordkommisionen var inkompetenta och inte lyckas fälla honom för mord. Du kan såklart bevisa att han är skyldig.
Vad fick han för straff för det du nämner ovan.
Citera
2021-08-01, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det är tyvärr numera för sent.

Vad man kan hoppas på är att vad som finns kvar efter Sven Sjögren hittas så att han får en riktig grav. På så sätt slipper också detta fall att förbli ett olöst försvinnande.
Det hoppas jag också. Min farbror fick en begravning och det tycker jag Sven också ska få.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in