2022-11-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Du kan inte läsa mellan raderna. Finns andra som har fattat det du inte gjort.
Det förvånar mig inte men din kompis WisbyPils har betydligt bättre IQ och bättre koll än dig.
Sen får jag lite kritik av honom och det är befogat.
Jag har inte gett er svaret rakt av . Det är ni inte värda men i allt jag skrivit har svaret funnits.
Nu kommer GG 30 år efter jag visste svaret och för dig är det en nyhet.
Jag har ingen koll har du sagt och jag vet inget heller.
DU HAR SÅ FEL SOM DU HAFT HELA TIDEN.
Men du har ju inte berättat ngt. av värde. Du har begärt att vi ska byta spår och utreda direktören istället. Men inga fakta att gå på.
Du har hintat om två eller ett par inhyrda torpeder från Sthlms undre värd som utförde mord o försvinnande. Men inga alls namn! Eller namn på liga. Så var ska vi söka? I tomma intet för 50 år sedan.
Istället för att berätta det lilla du hört från din familj och släkt. Så hade man kanske fått ngt.lite att gå på. Förövrigt så vet du nog inte mer än din far och H. samt det vittnesmål som togs upp i podden igår att bulvanen hade två hotfulla gorillor med sig när han skulle bestrida en faktura.

Inte ens Leif GW Persson kände till några kontraktsmördare. Trots att han undersökte den undre världen i Sthlm på den tiden. GW trodde att det bara var anstaltssnack.
Men det tycks ju som att bulvanen jobbade som indrivare till kanske Sandhamnsligan.
Och då kan han haft kontakter som kanske var honom behjälplig. Både med SS och BA.

Jag visste inte det var en tävling i IQ. Jag vet var jag ligger så jag har inte dåligt självförtroende.
Hur är det med dig själv då? Det beror nog på dagsformen.
Citera
2022-11-19, 23:19
Medlem
Citat:
Nej . Men det konstiga är att han inte ägde huset och lämnade efter Yves fegt attackerat honom och sen blir Yves tillsammans med Hjördis syster.
Det sorliga är att Hjördis säger att han var bra att ha men det kändes inte som någon hon uppskattade speciellt mycket. Tillräckligt för att skicka honom till syrran.
Om bulvanen fick tillbaka sina eventuella satsade pengar trorb jag knappast.
Han blev nog blåst på dom.

Ja påpeka att den manövern med huset var högst märklig.
Tror H är ett stycke för sig. Misstänker hon spelade ut Yves mot B och att Y såg rött vid kvinnovåld och försvara henne oavsett bakgrunden till det hela.dessutom var barn närvarande.

Det fanns nog mer som att Yves kanske hota B att om han visa sig där igen skulle han ha ihjäl honom. Vem vet?

Jag tror inte H och Y förutom detta var särskilt komparativa. Hon hade inga egenskaper han drogs till och samma gällde för henne varför han fastna för den lugnare systern istället.

Jag misstänker att H kan haft någon hållhake på B. Att det var anledningen att han aldrig kom tillbaka och krävde något. Hon hade sett och hört en hel del som kanske kunde få honom inför lås och bom.

Det är bara möjliga alternativ till varför han höll sig borta för alltid. Något avgörande måste det varit och det vet H.
Citera
2022-11-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja en ironisk djurvän, älskade lyx, makt o limelight. Precis som R.

Min teori är att H är mer insyltad än lite i det hela. I alla fall på pappret. Sen kniper hon käft såklart för hon vet vart pengarna till villan hon bor i kommer ifrån.
Ja den rosa bubblan hade inte riktigt spruckit vid den tidpunkten.

H är i mina ögon halvkriminell bakom jungfrufasaden. En bekännelse av det hon vet skulle vara ett gratis ansiktslyft.
Exakt! Det är vad jag misstänker också. H ville ha huset lika mkt som Bulvanen. Hon verkar luttrad av livet på ngt sätt. Så ingen duvunge. Jag tror att H var rätt så mån om att pengar fixades fram till huset i Brissund. Och rätt så engagerad i markaffärerna. Det känns så mellan raderna när hon berättar men jag kan inte bevisa det.
Citera
2022-11-19, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men du har ju inte berättat ngt. av värde. Du har begärt att vi ska byta spår och utreda direktören istället. Men inga fakta att gå på.
Du har hintat om två eller ett par inhyrda torpeder från Sthlms undre värd som utförde mord o försvinnande. Men inga alls namn! Eller namn på liga. Så var ska vi söka? I tomma intet för 50 år sedan.
Istället för att berätta det lilla du hört från din familj och släkt. Så hade man kanske fått ngt.lite att gå på. Förövrigt så vet du nog inte mer än din far och H. samt det vittnesmål som togs upp i podden igår att bulvanen hade två hotfulla gorillor med sig när han skulle bestrida en faktura.

Inte ens Leif GW Persson kände till några kontraktsmördare. Trots att han undersökte den undre världen i Sthlm på den tiden. GW trodde att det bara var anstaltssnack.
Men det tycks ju som att bulvanen jobbade som indrivare till kanske Sandhamnsligan.
Och då kan han haft kontakter som kanske var honom behjälplig. Både med SS och BA.

Jag visste inte det var en tävling i IQ. Jag vet var jag ligger så jag har inte dåligt självförtroende.
Hur är det med dig själv då? Det beror nog på dagsformen.
Så namnet på ligan är det avgörande för dig.
Vi vet inget om något namn med säkerhet och det är relativt ointressant.
Man kan inte dömma MC Klubben Hells Angels för mord som exempel. Man måste dömma individer från klubben.
Samma gäller här.
Det är personerna som ska stå för sitt agerande oavsett namn på liga eller klubb.
Det finns inget GG sagt som jag inte redan hintat om.
Gamla nyheter för mig är nya för dig.
Sen får du säga vad du vill.
Det finns personer som jag berättat sanningen för men utanför detta forum så det finns mejl med datum som bevisar det och därmed vittnen.
Så du kan gapa och skrika om vad du vill.
Vi skrattar åt dig oavsett.
Citera
2022-11-19, 23:28
Medlem
Citat:
Tror H är ett stycke för sig. Misstänker hon spelade ut Yves mot B och att Y såg rött vid kvinnovåld och försvara henne oavsett bakgrunden till det hela.dessutom var barn närvarande.

Det fanns nog mer som att Yves kanske hota B att om han visa sig där igen skulle han ha ihjäl honom. Vem vet?

Jag tror inte H och Y förutom detta var särskilt komparativa. Hon hade inga egenskaper han drogs till och samma gällde för henne varför han fastna för den lugnare systern istället.

Jag misstänker att H kan haft någon hållhake på B. Att det var anledningen att han aldrig kom tillbaka och krävde något. Hon hade sett och hört en hel del som kanske kunde få honom inför lås och bom.

Det är bara möjliga alternativ till varför han höll sig borta för alltid. Något avgörande måste det varit och det vet H.
Precis vad jag funderat på också. För bulvanen var inte snäll när det gällde affärer. Så varför skulle han vara juste mot H om hon inte hade hållhake på honom.
Citera
2022-11-19, 23:31
Medlem
Citat:
Precis vad jag funderat på också. För bulvanen var inte snäll när det gällde affärer. Så varför skulle han vara juste mot H om hon inte hade hållhake på honom.
För han har inte bara varit elak och det har Hjördis bekräftat. Ditt enda kompis i detta.
Han kanske tyckte synd om dom oäkta barnen som exempel.
Citera
2022-11-19, 23:31
Medlem
Citat:
Misstänkte det och du är något på spåren.
Hon går lite under radarn och helt ovetande är hon inte. Mest troligt mer än vi tror.
Finns mer konstiga omständigheter kring vissa saker kring henne.
Jag/vi som arbetar utanför detta forum måste få vissa saker bekräftade innan vi avslöjar eller påstår något offentligt.
Vi får se om och när det blir.
Finns mycket mer intressanta saker vi tittar på kring personer kring fallet och deras barn och släkt.
Vi gör dock ingen podd så vi säljer inte lösnummer på spekulation och indicier utan vi vill veta att det vi säger stämmer.
Det skiljer GG ord mot vårat.

Jag förstår och jag är bara en nyfiken amatörklurare. Är inte ett dugg förvånad att det finns mer, snarare tvärtom. Hoppas ni kommer fram till några resultat, stora som små, att dela här.

Tänk bara på att H är bedräglig och bakslug så det inte slår tillbaka på er själva när ni minst anar det.
Citera
2022-11-19, 23:32
Medlem
Citat:
Så namnet på ligan är det avgörande för dig.
Vi vet inget om något namn med säkerhet och det är relativt ointressant.
Man kan inte dömma MC Klubben Hells Angels för mord som exempel. Man måste dömma individer från klubben.
Samma gäller här.
Det är personerna som ska stå för sitt agerande oavsett namn på liga eller klubb.
Det finns inget GG sagt som jag inte redan hintat om.
Gamla nyheter för mig är nya för dig.
Sen får du säga vad du vill.
Det finns personer som jag berättat sanningen för men utanför detta forum så det finns mejl med datum som bevisar det och därmed vittnen.
Så du kan gapa och skrika om vad du vill.
Vi skrattar åt dig oavsett.
Ge ett tydligt exempel från senaste poddavsnittet då.
Gapa och skrika? Jag är lugn som en filbunke.
EDIT: Du har förnekat allt bulvanen är skyldig till, allt utom lurendrejeri.
Vidhåller du det fortfarande?
Senast redigerad av ottoplommon 2022-11-19 kl. 23:50.
Citera
2022-11-19, 23:33
Medlem
Citat:

Tror som dig till 100%.
Sen vad som var värst för honom vet vi inte. Yves eller hållhaken eller att han bara tyckte synd om den oäkta sonen.
Citera
2022-11-19, 23:35
Medlem
Citat:
För han har inte bara varit elak och det har Hjördis bekräftat. Ditt enda kompis i detta.
Han kanske tyckte synd om dom oäkta barnen som exempel.
Men han tyckte inte synd om gamle snälle Sven. Som han kallade sin vän.
Citera
2022-11-19, 23:37
Medlem
Citat:
Ge ett tydligt exempel från senaste poddavsnittet då.
Gapa och skrika? Jag är lugn som en filbunke.
EDIT: Du har förnekat allt bulvanen är skyldig till utom lurendrejeri.
Vidhåller du det fortfarande?
Har jag aldrig gjort. Jag nekar till honom som mördare. Mellanhand har jag aldrig nekat till och då på uppdrag av direktören.
Just därför jag undrat varför aldrig polisen eller GG lagt tid på den som betalde kalaset.
Sen han ni inte kunnat bevisa något oavsett.
Citera
2022-11-19, 23:40
Medlem
Citat:
Men han tyckte inte synd om gamle snälle Sven. Som han kallade sin vän.
Vän kanske blev ovän för honom eller direktören eller någon annan från den undre världen.
Du kanske känner till det gamla uttrycket.
Ståplats i Nybroviken.
Om inte så finns Google.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in