2022-09-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Bulvanen har hängt ut sig själv genom sitt beteende.

Det fetade. Sandlådenivå. Du vet inget alls för då hade du berättat det för länge sedan.

Lägg inte ord i min mun. Var har jag någonsin påstått att "dom är så i helvete duktiga" om GG.
Däremot har jag tyckt att det varit orättfärdiga påhopp på GG från dig och andra här i tråden.
Som ni inte har belägg för. Ibland rena konspirationer som du snutit direkt ur näsan.
Tillhör inte du ryggdunkargänget. Eller platsar du inte
Citera
2022-09-29, 19:23
Medlem
Citat:
Det är djupt mänskligt. Om jag själv blev mördad skulle min sista önskan vara att det blev känt vad jag råkat ut för och att mördaren straffades för det. Rättvisa. För mig själv, mina anhöriga och vänners skull.
Men inte till vilket pris som helst och att personer ska utnyttja 2 döda personer för egen vinning.
Tror du SS som inte ville sälja sin mark till vem som helst att hans namn frekvent ska hängas ut i media
Du har dålig eller ingen koll.
Citera
2022-09-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Jag säger inte att det är sanningen eftersom kroppen aldrig kommer att hittas.
Därför finns ingen anledning att sprida ut det men jag personligen tror stt det stämmer och att jag vet det som är mest troligt.
Ni får spekulera vidare och misslyckas gång på gång.
Inser du inte vilken oseriös fjant du framstår som?
Om du säkert vet att kroppen aldrig kommer att hittas så får du belägga det med någon substans.
Annars är det ej trovärdigt.

Det är väl snarare ett antagande från dig.
Det enda man kan göra är att söka och utesluta efter hand.
Citera
2022-09-29, 19:34
Medlem
Citat:
Tillhör inte du ryggdunkargänget. Eller platsar du inte
Nu blandar du ärtor med morötter igen.
Läs innantill och svara på det som skrivs rakt av och läs inte in dynga mellan raderna.
Citera
2022-09-29, 19:46
Medlem
Citat:
Men inte till vilket pris som helst och att personer ska utnyttja 2 döda personer för egen vinning.
Tror du SS som inte ville sälja sin mark till vem som helst att hans namn frekvent ska hängas ut i media
Du har dålig eller ingen koll.
För egen vinning? Det får du bevisa.

Jag tror att Sven skulle vara glad att folk bryr sig om honom. Att han ej har blivit glömd.
Att människor lägger ner hela sin själ samt pengar för att finna hans kvarlevor samt söker svar till hans försvinnande.
Att folk fortfarande bryr sig om Sven Sjögren efter 50 år.

Jag tror inte han är som du att han beundrar en smart brottsling som kommer undan med sitt brott.
Och vad skulle Sven Sjögren ha emot att hans namn och historia omnämns i media menar du?

Det är ju inte så kul för Bulvanens anhöriga däremot.
Det bästa hade ju varit om Bulvanen avhållit sig från att bedra SS från första början och därmed dragit på sig misstankar.
Det är väl ändå Bulvanens ansvar. Eller hur?
Citera
2022-09-29, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Exakt.

Djupt mänskligt. Hade en mördad så hade h*n, oftast, kunnat förmedla sig med andra så hade det funnits en sista önskan att sanningen skulle komma fram samt att GM fick sitt straff. Precis som du också skriver så handlar det också om rättvisa. För den mördade, dennes anhöriga och vänner. Numera verkar det inte finnas några nära anhöriga till SS men 1972 fanns det en del.
Ja det är så djupt rotat i människosjälen att det inte behöver nämnas.
Det är bara *tlarsson365 som greppar efter halmstrån här.
Citera
2022-09-29, 19:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
En kändis på Gotland även om 50 år.

Citat:
Ja och du påstår att du sitter inne med sanningen.
Så då är ju du personen som kan få stopp på det genom att berätta sanningen då.
Men nä, det vill du inte. Ska man skratta eller gråta? Löjligt.

EDIT: Om du inte vill berätta så får du ju gilla läget. Sökandet och "skvallret" kommer att fortsätta.

Ja pratet och diskussionerna runt SS förvinnande och död är permanent.

Omöjligt att bevisa att Bulvanen var inblandad men det är också omöjligt att bevisa att han inte var det. Många personer anser honom som MGM och andra inte. Denne mans eftermäle är, och kommer att förbli, i mångas mun som "mördaren". Fortfarande om 50 år kommer det att pratas SS och hans stora markområden och hur han försvann utan ett riktigt bra spår. Samma sak gällande Bulvanen. Kan mycket väl komma en stor artikel med braskande rubriker på 100-årsdagen av SS förvinnande.

Vad man än har att säga om Bulvanen så har han varit välkänd person och kommer så att förbli på sin hemö. Alltså en kändis i den sämre bemärkelsen.
Senast redigerad av Skaraborg2 2022-09-29 kl. 19:56.
Citera
2022-09-29, 19:55
Medlem
Citat:
För egen vinning? Det får du bevisa.

Jag tror att Sven skulle vara glad att folk bryr sig om honom. Att han ej har blivit glömd.
Att människor lägger ner hela sin själ samt pengar för att finna hans kvarlevor samt söker svar till hans försvinnande.
Att folk fortfarande bryr sig om Sven Sjögren efter 50 år.

Jag tror inte han är som du att han beundrar en smart brottsling som kommer undan med sitt brott.
Och vad skulle Sven Sjögren ha emot att hans namn och historia omnämns i media menar du?

Det är ju inte så kul för Bulvanens anhöriga däremot.
Det bästa hade ju varit om Bulvanen avhållit sig från att bedra SS från första början och därmed dragit på sig misstankar.
Det är väl ändå Bulvanens ansvar. Eller hur?
Bedrägeri javisst men hur mycket handlar det om den biten.
Ni säger ju hela tiden att han är mördare och hur mycket ni än söker finns inget att ta på.
Du verkar tro att alla vill ha uppmärksamhet.
Min bild av SS är helt annorlunda.
Citera
2022-09-29, 19:58
Medlem
Citat:
Inser du inte vilken oseriös fjant du framstår som?
Om du säkert vet att kroppen aldrig kommer att hittas så får du belägga det med någon substans.
Annars är det ej trovärdigt.

Det är väl snarare ett antagande från dig.
Det enda man kan göra är att söka och utesluta efter hand.
Jag bara ifrågasätter er som påstår saker hela tiden.
Om jag nu vet vad huvudpersonen sagt har jag ingen skyldighet att berätta det för någon.
Sen att ni är nyfikna och skvallerkellingar är ert problem. Inte mitt.
Citera
2022-09-29, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja pratet och diskussionerna runt SS förvinnande och död är permanent.

Omöjligt att bevisa att Bulvanen var inblandad men det är också omöjligt att bevisa att han inte var det. Många personer anser honom som MGM och andra inte. Denne mans eftermäle är, och kommer att förbli, i mångas mun som "mördaren". Fortfarande om 50 år kommer det att pratas SS och hans stora markområden och hur han försvann utan ett riktigt bra spår. Samma sak gällande Bulvanen. Kan mycket väl komma en stor artikel med braskande rubriker på 100-årsdagen av SS förvinnande.

Vad man än har att säga om Bulvanen så har han varit välkänd person och kommer så att förbli på sin hemö. Alltså en kändis i den sämre bemärkelsen.
Ökänd med andra ord.
Om inte folk vågade prata medans han levde så säger det ju en hel del om honom.
MGM eller ensam GM det är frågan.
Citera
2022-09-29, 20:02
Medlem
Citat:
Ja det är så djupt rotat i människosjälen att det inte behöver nämnas.
Det är bara *tlarsson365 som greppar efter halmstrån här.
Ert sista hopp är tippen och jag vet att så inte är fallet och det jag vet räcker för mig.
Ni har en bevisbörda över allt ni gått ut med.
Eftersom kroppen inte kan hittas så säger jag inget eftersom kroppen är borta för all framtid.
Ni är synade och ni försökte bluffa och det har visats sig.
Citera
2022-09-29, 20:04
Medlem
Citat:
Jag bara ifrågasätter er som påstår saker hela tiden.
Om jag nu vet vad huvudpersonen sagt har jag ingen skyldighet att berätta det för någon.
Sen att ni är nyfikna och skvallerkellingar är ert problem. Inte mitt.
Du pratar runt en massa strunt men har inga kort att lägga på bordet.
Du pratar emot dig själv också hela tiden. Gå tillbaka i tråden och läs vad du själv skrivit.

Du är bara här för att sprida så mkt oreda du kan.
En oseriös fjant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in