2022-09-16, 21:11
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Du skojar? Det finns inga knutna händer när köttet har trillat bort. Fingerleder består av flera åtskilda ben.
Jag är ingen expert på området . tycker ändå det ser ut så på benet de visar ..
Kanske jag behöver glasögon . men min uppfattning just nu är vad jag ser ..
Tycker det ser ut som mumifierad knuten hand ,,, då har ju liksom köttet torkat och bevarat benbitarna i sitt sista levnadsögonblick.
Citera
2022-09-16, 21:15
Medlem
flugornass avatar
Nytt för mig det här, hur länge sedan är det han försvann?
Jag kanske kan tillföra något nytt!
Citera
2022-09-16, 21:18
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Min fråga är enkel.
Har dom startat en utredning med tanke på fynden.
Har man spärrat av området och ringt in kriminaltekniker.
Om inte så ljuger du.

Nu bytte du fråga. Du påstod Polisen inte bryr sig. Skickar man något till NFC så bryr man sig. Det är komiskt du tror något skickas till NFC bara för några enstaka personer är nyfikna.

Så förvänta dig inte andra skall sitta och tala sanning, när du själv sitter och trollar om fakta.

Själva sakfrågan om vad som hänt skiter jag i. Men det är jobbigt med folk, som sitter och tjatar hela tiden. Speciellt om de ljuger om fakta.
Citera
2022-09-16, 21:20
Medlem
Så om benbiten inte är SS så är det här en riktigt stor besvikelse. Overallen är inte jätteintressant om den är SS för han kan ha slängt den där själv och/eller frågat bulvanen åka och slänga skräp åt honom. Hoppet är att skelettet är SS annars är grävningen en stor besvikelse då de verkligen trodde SS låg där. Står att grävningen är avslutat.

Om dom inte hittade SS och de visar sig vara skelett från någon annan forntida person så blir det lite komiskt fortsätta dra ut på podden och annat.
Citera
2022-09-16, 21:22
Citat:
I perioder . JA.
Men det handlar om att man måste va strategisk i sitt tänk.
Förutom detta måste man ha ett kritiskt tänkande.
Önsketänkande är inte att föredra om man ska överväga olika scenarier och dessutom försöka vara nyanserad.
Därför var det så lätt från start att genomskåda grävgruppens strategi som sen visade sig stämma till 100%.
Att förutse det är som att sno godis från barn.
Jag var först kritiskt inställd till skeletthunden också , men vilken hund - som markerar innan de gräver fram mänskliga skelett delar plus att de hittar en overall - overall som SS dessutom oftast gick omkring med..
Som sagt jag är oerhört tacksam över att grävgruppen gör detta förvinnande av SS möjligt att lösa .
Vad jag förstått det som handlar det enbart om att hitta honom vad som därefter händer rent generellt det vet man ju inte i nuet. .
Senast redigerad av Massonite 2022-09-16 kl. 21:26.
Citera
2022-09-16, 21:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Den 5 oktober 1972.

Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Nytt för mig det här, hur länge sedan är det han försvann?
Jag kanske kan tillföra något nytt!

Lantbrukaren och markägaren 62-årige Sven Sjögren försvann från sin bostad den 5 oktober 1972.
Citera
2022-09-16, 21:23
Medlem
När kommer svar om skelettet är det beviset som avgör om SS blev dumpat där. Overallen kan inte avgöra det . Vill veta om benbiten är SS .
Citera
2022-09-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Nu bytte du fråga. Du påstod Polisen inte bryr sig. Skickar man något till NFC så bryr man sig. Det är komiskt du tror något skickas till NFC bara för några enstaka personer är nyfikna.

Så förvänta dig inte andra skall sitta och tala sanning, när du själv sitter och trollar om fakta.

Själva sakfrågan om vad som hänt skiter jag i. Men det är jobbigt med folk, som sitter och tjatar hela tiden. Speciellt om de ljuger om fakta.
Att man skickar något till NFC men inte spärrar av en förmodad brottsplats och tillsätter egen personal är ett tecken på att dom prioriterar detta oerhört lågt eller knappast alls.
Om svaret mot alla odds skulle visa sig intressant och Polisen har skitit i att säkra platsen så hamnar dom i trubbel.
Det skulle dom inte riskera om chansen ens var 1%.
Att dom skickat något till NFC betyder ingenting i sammanhanget.
Det är vilka resurser dom själva lägger ner på plats och den är noll.
Citera
2022-09-16, 21:25
Medlem
flugornass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Lantbrukaren och markägaren 62-årige Sven Sjögren försvann från sin bostad den 5 oktober 1972.
Oj då var jag inte ens född, men då vet säkert min mormor mer om detta.
Skall besöka henne på söndag och hoppas på att hon är klar i huvudet då, återkommer.
Citera
2022-09-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Jag var först kritiskt inställd till skeletthunden också , men vilken hund - som markerar innan de gräver fram mänskliga skelett delar plus att de hittar en overall - overall som SS dessutom oftast gick omkring med..
Som sagt jag är oerhört tacksam över att grävgruppen gör detta förvinnande av SS möjligt att lösa .
Vad jag förstått det som handlar det enbart om att hitta honom vad som därefter händer rent generellt det vet man ju inte i nuet. .
Har dom kollat om hunden kan ha missat hundratalet ben på tippen.
Att säga att han är lyckad är rent nonsens.
Vi har inget att jämföra med och det innebär att fyndet lika gärna kan vara en slump .
En sådan hund ska markera på alla ben och det är som att skicka ut en hund i skogen och säga att den hittade svamp på hösten när hela skogen är full med svamp.
Världens bästa Svamphund.
Nu haltar detta också.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-09-16 kl. 21:32.
Citera
2022-09-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Oj då var jag inte ens född, men då vet säkert min mormor mer om detta.
Skall besöka henne på söndag och hoppas på att hon är klar i huvudet då, återkommer.
Det är inte ditt fel att du inte var född.
Hälsa mormor.👵❤
Citera
2022-09-16, 21:35
Citat:
Har dom kollat om hunden kan ha missat hundratalet ben på tippen.
Att säga att han är lyckad är rent nonsens.
Vi har inget att jämföra med och det innebär att fyndet lika gärna kan vara en slump .
En sådan hund ska markera på alla ben och det är som att skicka ut en hund i skogen och säga att den hittade svamp på hösten när hela skogen är full med svamp.
Världens bästa Svamphund.
Nu haltar detta också.
Hade denna tråd varit så intressant utan dig , du är för mycket alltså , men nu på ett mer positivt sätt
De har ju hittat skelettdelar med hjälp av en utbildad skeletthund som garanterat inte markerar på annat än mänskliga skellet eller i bitar.

Vet dock ej om det framkommit ännu om fler delar markerats , vet dock att hunden markerat på 3 ställen .. varav detta är det första de gräver på .., ja nått sånt stämmer .,
Senast redigerad av Massonite 2022-09-16 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in