2022-10-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Man kan i princip bara utesluta det som är undersökt och dom senaste åren är det GG spår.
Ladan Tippen mm.
Inget annat kan uteslutas och inte ett självmord.
Ni tror och bestämmer vad som kan uteslutas.
Självmord , kvarnen och havet har man sagt att det inte är trovärdigt medan ladan och tippen är glödhett.
Ni är så fel ute att ni inte anar.
På vilka grunder har de fetade områdena kunnat uteslutas?
Citera
2022-10-02, 13:32
Medlem
Eoppoyzs avatar
Gick det att utröna om den gröna overallen var Svens eller inte?
Citera
2022-10-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankfeber
På vilka grunder har de fetade områdena kunnat uteslutas?
Det vet jag inte i detalj.
Men GG har velat att dessa inte ska vara så aktuella för det går inte att göra en podd som går att utreda pga ekonomisk och att det inte är praktiskt möjligt.
Men att gräva är görbart både gällande ladan och tippen och därför försökte man den vägen via bulvanen och 30 podd avsnitt.
Sen tror ju många ryggdunkare på det och då blir det en sanningen som man måste upprepa gång på gång för att få dom att fatta att GG är så fel ute som det går.
Men det har varit svårt och att man inte närmat sig någon lösning verkar dom inte fatta.
Citera
2022-10-02, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Gick det att utröna om den gröna overallen var Svens eller inte?
Det tar tydligen flera månader pga att man inte är prioriterade trots att fyndet är stekhett.
Alla verkar dock inte tycka det och trots att polisen ställer upp.
Citera
2022-10-02, 13:56
Medlem
Citat:
Det vet jag inte i detalj.
Men GG har velat att dessa inte ska vara så aktuella för det går inte att göra en podd som går att utreda pga ekonomisk och att det inte är praktiskt möjligt.
Men att gräva är görbart både gällande ladan och tippen och därför försökte man den vägen via bulvanen och 30 podd avsnitt.
Sen tror ju många ryggdunkare på det och då blir det en sanningen som man måste upprepa gång på gång för att få dom att fatta att GG är så fel ute som det går.
Men det har varit svårt och att man inte närmat sig någon lösning verkar dom inte fatta.
För mig, som är relativt icke insatt i ärendet, finner jag det otroligt provocerande att poddmakarna är så heta på gröten, trors att det är uppenbart uppgjort hur dom ska tjäna pengar och berömmelse på detta fall. Vem är den punchiga polisen som dragits med i cirkusen, som drar med grabbarna på en superhemlig grottutforskning? Det är kling & klang all over...bara lek och stoj. Vad är viktigast? Att göra sig ett namb, eller att utreda outredda omständigheter?
"Fynden" på tippen, mitt under LIVE-sändning känns så patetiskt... det är så uppenbart uppgjort att jag skäms och jag lider med dom efterlevande som faktiskt tror på poddgamarna.
Citera
2022-10-02, 14:33
Medlem
Citat:
För mig, som är relativt icke insatt i ärendet, finner jag det otroligt provocerande att poddmakarna är så heta på gröten, trors att det är uppenbart uppgjort hur dom ska tjäna pengar och berömmelse på detta fall. Vem är den punchiga polisen som dragits med i cirkusen, som drar med grabbarna på en superhemlig grottutforskning? Det är kling & klang all over...bara lek och stoj. Vad är viktigast? Att göra sig ett namb, eller att utreda outredda omständigheter?
"Fynden" på tippen, mitt under LIVE-sändning känns så patetiskt... det är så uppenbart uppgjort att jag skäms och jag lider med dom efterlevande som faktiskt tror på poddgamarna.
Du har rätt men det mest förvånande enligt mig att så många står bredvid och stampar takten.
Det är så sjukt och uppenbart det är men så många fattar inte det.
Det är ju därför dom kan hålla på om det nu är 10 år och det obegripligt.
GG är en sekt för dom som inte fattar bättre.
Sen är jag tacksam att du finns här och vågar ifrågasätta detta spektakel.
All cred till dig . Sen får du tycka vad du vill men då ser det ur fler perspektiv och det är bra.
Citera
2022-10-02, 14:48
Medlem
Citat:
Du har rätt men det mest förvånande enligt mig att så många står bredvid och stampar takten.
Det är så sjukt och uppenbart det är men så många fattar inte det.
Det är ju därför dom kan hålla på om det nu är 10 år och det obegripligt.
GG är en sekt för dom som inte fattar bättre.
Sen är jag tacksam att du finns här och vågar ifrågasätta detta spektakel.
All cred till dig . Sen får du tycka vad du vill men då ser det ur fler perspektiv och det är bra.
Jag är självtänkande och ifrågasätter det jag anser vara fel och galet.
Att knyta näven i fickan och knipa käft är inte min melodi.
Det verkar vara en mob som försöker höja doktorn och magistern till skyarna, vilket jag finner väldigt märkligt. Ju mer jag hittar av tidningsartiklar, så är det ganska uppenbart att dom vill bli rikligt belönade som upptäckare av någonting, ny grotta, morduppklaring eller annat. Att dessutom nominera sig själv till journalistpris, eller vad det var, är pinsamt. (Guldspade?)
Det är knäppt. Kejsarens nya kläder är redan skriven.
Citera
2022-10-02, 14:49
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Säger bara nej och hänvisar till talfel.
Mina öron kan inte med det.
Lite magstarkt av en gotlänning att påstå att andra dialekter är talfel😁
Citera
2022-10-02, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Lite magstarkt av en gotlänning att påstå att andra dialekter är talfel😁
Gotlänningar har inte talfel utan det är så inavel låter. 😂😅😆
Citera
2022-10-02, 15:02
Medlem
Citat:
Jag är självtänkande och ifrågasätter det jag anser vara fel och galet.
Att knyta näven i fickan och knipa käft är inte min melodi.
Det verkar vara en mob som försöker höja doktorn och magistern till skyarna, vilket jag finner väldigt märkligt. Ju mer jag hittar av tidningsartiklar, så är det ganska uppenbart att dom vill bli rikligt belönade som upptäckare av någonting, ny grotta, morduppklaring eller annat. Att dessutom nominera sig själv till journalistpris, eller vad det var, är pinsamt. (Guldspade?)
Det är knäppt. Kejsarens nya kläder är redan skriven.
Vi är lika på den punkten på gott och ont.
Dock mest gott. 😉
Citera
2022-10-02, 15:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Misären värre med tiden hemma hos SS.

Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Det fans tecken på att någon hade letat efter något i huset. Väskor som inte varit öppnade på länge som nyligen verkade ha öppnats osv.

Med det sagt så rådde det nog hyffsad misär. Enligt släktingarna som uttalat sig så hade det inte alltid varit så här illa utan det måste ha blivit värre mot slutet, innan han försvann.

Tack för dessa uppgifter.

Var osäker på hur det förhöll sig. Tänkte mera på ett ev. letande i skåp och lådor. Ja jag tror också att misären hemma hos SS blev värre med tiden.
Citera
2022-10-02, 17:08
Medlem
Varför är det bara de som är emot GG som ska klassas som "självtänkande" (av sig själva)? De andra som tycker tvärtemot är tydligen skräp om man går på det som skrivs här i tråden. Varför är det så att de som är kritiska är de som är aggressiva och måste "köra över" alla andra? Det ger er inte mer rätt än andra och att ni påstår att ni sitter på någon information som ni inte kommer att dela med er gör det inte till sanning. Det är barnsligt att tlarsson (som tydligen ska vara en vuxen man men beter sig som en fjortis med uttal om att han inte går att knäcka, att han är ett berg eller var det nu är han har sagt) sitter där och säger att alla andra "stampar takten" - man kan vara kritisk och stöttande på samma gång. Att dom samlar in pengar för att kunna genomföra det hela får de stå för och de som faktiskt donerar pengar. Om man inte tycker att det är okej så ge dom inga pengar då. Förstår man inte att deras podd och "märke" inte kommer att få mer uppmärksamhet om de faktiskt inte hittar något - nu i början tycker pressen och publiken att det är spännande men det kommer att ebba ut om de skulle bli påkomna med att plantera bevis eller om inget hittas. Då finns det bättre sätt att bygga ett rykte/märke. Att GG skulle ta den risken efter att ha spenderat tio år på fallet är väldigt långsökt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in