Citat:
Ursprungligen postat av
RFT
Är det verkligen bara jag och ”Svedalafoxtrot”
ifrågasätter.
Att KÅ, om han lever, har konto på Flashback, det kan vara möjligt.
Men varför skulle han ge ”hintar” om sig själv och sitt liv till Skaraborg?
Varför skriver han inte direkt i tråden?
Vill han skapa någon slags mystik kring sig själv?
Varför träder han inte fram om han lever?
Har han efter 60 år fortfarande ett pris på sitt huvud.
Jag vill uppmana Skaraborg att lägga ut de PM som Skaraborg misstänker är från KÅ.
Jo, jag kan absolut ifrågasätta detaljer och vissa slutsatser. Skaraborg kan vara lite för godtrogen ibland och verka ta alla uppgifter som seriösa. Vi har ju haft ett par kända troll (eller dårar) i tråden, för några år sedan, och när de fantiserat ihop tvärsäker info måste man ju ignorera dom.
För att ta ett exempel så var det en som påstod sig ha info om både nytt namn på Dahlsjö, barnens namn, samt var han var begravd, men det var som sagt skrivet av en som i andra trådar uppenbart skrev strunt och måste ignoreras.
Men! Jag tycker man måste se helheten och lära sig gilla de små spekulationerna på ”Hemmets Veckotidnings-vis” som t ex det där om ”skulle kunna vara Gay på bilden” eller ”ett av alla PM skulle kunna vara skrivet av Kjell-Åke”. Personligen gillar jag dessa små bisatser samt de många sidohistorierna skarpt då de tillför ett stort värde till trådens helhet. Och jag och säkert många andra har inga som helst problem med vissa ordval och sätt att beskriva information. Hakar inte upp mig på att några ”vet” kanske borde uttryckts ”anta” eller att några ”bevis” kanske borde uttryckts ”starka indikationer”.
Och jag tycker det blir jäkligt tråkigt när ni systematiskt sågar en av Flashbacks bästa och mest aktade skribenter samt Flashbacks kanske bästa tråd. Varken Skaraborg eller tråden förtjänar er skarpa kritik, som ibland ramlar över i trams om oviktiga detaljer.
Räcker liksom att ifrågasätta lite runt hur uppgifter från olika ”uppgiftslämnare” summerats samt fråga allmänt runt det. Man behöver inte fråga samma sak dag efter dag efter dag upphakat på nån ny detalj, enbart i syfte att misskreditera Skaraborg och tråden. Framförallt om man inte tillför någonting själv i form av t ex egna teorier etc. (vilket jag tycker du ibland gör, och därför jag svarar kritiskt till den nyreggade istället för till dig).
Som jag skrivit innan. Jag är väl 50/50 med vad jag tror. Kan vara dödsolycka i nära anslutning till de försvann eller de kan ha stuckit och börjat ett nytt liv. Jag tycker alltså inte alls det senare är osannolikt och tycker den delen är mer intressant att spekulera kring.
Vill man inte delta i diskussionerna så kan man ju hellre lämna tråden i fred än att förstöra den. Tycker jag.
(Min huvudteori är väl att Kjell-Åke blev frälst, började ett nytt liv, och har en position i sin nya gemenskap som gör/gjorde att han aldrig kunde ge sig tillkänna då det skulle förstöra hans nya liv. Är även, enligt mig, enda förklaringen till att han inte begick nya brott.)