Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Om så skedde gällande de här dokumenten så funderar jag över om de behöll dem eller lämnade kvar dem på platsen där de fann dem?
Kan de här då ha sett en ev. möjlighet till snabba stålar? OBS: Detta är enbart en fundering från min sida.
Det fanns knappast tid att läsa dokumenten på plats. Om killarna medvetet tog dem med sig så måste de ju direkt ha förstått vad de handlade om. Och därvidlag är jag tveksam. Det är ju knappast så att det konkret i pappren stod t ex att politikern eller tjänstemannen eller företagsledaren NN fifflat med pengar. För att förstå vad dokumenten handlade om behövde man antagligen vara insatt i det de handlade om.
En fundering från min sida är om killarna fick med sig dokumenten ”på köpet” och de blev liggande, kanske i bilen.
Vart leder mitt resonemang?
Jo, till detta:
Det var inte skrivna dokument.
Det var bilder.
Det var bilder och kanske negativ på t ex höga tjänstemän, politiker och/eller företagsledare i speciella situationer. Alltså när de besöker prostituerade och bordeller. (Inte nödvändigtvis i Göteborg eller ens i Sverige.)
Killarna kanske inte kände igen personerna på bilderna, men de såg vad som försiggick på bilderna.
(Vi ska dessutom ta i beaktande att den som anlitade ”undre världen” för att få tillbaka bilderna och/eller dokumenten själv kommer i en beroendeställning till ”undre världen”.)