Bil med dragkrok, husvagn och tält.
Citat:
För din egen sinnesro, kanske du inte ska tolka "måste" så hårt i en tråd där olika alternativ bollas.
Angående bilens försvinnande, menar jag att det är det minsta problemet i sammanhanget. Sedan tycker jag att det är ologiskt att killarna skulle dumpat den. De, eller någon i deras närhet, borde varit intresserade av att få en hacka för den, och sålt den, kanske i delar om det nu var viktigt i något narrativ att den försvann samtidigt som killarna.
Roger Dahlsjö sa sig ha sett dem åka iväg i bilen. Enligt hans kamrat som intervjuades i radiodokumentären, fortsatte Roger att säga att de i familjen inte visste något. Men det låter inte som om de var så oroliga för det. Annat är det med Kjell-Åkes syster. OM man tänker sig att K-Å ledsnat på livet som knegare och småbarnspappa, och som hans flickvän menade att han sagt, ville "lufta sig", kan man tänka sig att han drog utan att ta ordentligt farväl, för att han var rädd för att närstående skulle protestera. Men behövde han vara så försvunnen för att få den friheten?
Gays syster Ramona, sa sig ha gått hem till Gay typ en vecka efter försvinnandet och träffade där en kille som hon senare identifierade som K-Å iklädd en tröja hon stickat till Gay. Han verkade förskräckt över att se henne. Är detta något som framkommit i polisförhör Skaraborg?
Angående bilens försvinnande, menar jag att det är det minsta problemet i sammanhanget. Sedan tycker jag att det är ologiskt att killarna skulle dumpat den. De, eller någon i deras närhet, borde varit intresserade av att få en hacka för den, och sålt den, kanske i delar om det nu var viktigt i något narrativ att den försvann samtidigt som killarna.
Roger Dahlsjö sa sig ha sett dem åka iväg i bilen. Enligt hans kamrat som intervjuades i radiodokumentären, fortsatte Roger att säga att de i familjen inte visste något. Men det låter inte som om de var så oroliga för det. Annat är det med Kjell-Åkes syster. OM man tänker sig att K-Å ledsnat på livet som knegare och småbarnspappa, och som hans flickvän menade att han sagt, ville "lufta sig", kan man tänka sig att han drog utan att ta ordentligt farväl, för att han var rädd för att närstående skulle protestera. Men behövde han vara så försvunnen för att få den friheten?
Gays syster Ramona, sa sig ha gått hem till Gay typ en vecka efter försvinnandet och träffade där en kille som hon senare identifierade som K-Å iklädd en tröja hon stickat till Gay. Han verkade förskräckt över att se henne. Är detta något som framkommit i polisförhör Skaraborg?
Jag har träffat RM och han ljög friskt - till att börja med.
Har haft kontakt med ett mycket stort antal personer sedan 2009. Både personligen, via telefon, via mail och via PM. Dessa har varit såväl anonyma som icke anonyma. "Tröjmannen" kände sig "obekväm" när han fick se Gays syster och intog då en "ägandeställning" till lägenheten som visade på att han inte ville henne komma in i den. Naturligtvis skulle hon ha meddelat polisen vad som hade inträffat i denna dörröppning på Risåsgatan 9C men tyvärr gjorde hon aldrig det.
Vet inte om detta tidigare har blivit omnämnt i tråden eller inte? Hur som helst så spelar det ingen roll. Dahlsjö, Kjell-Åke och Gay hade var för sig pratat om att dra från stan under våren/försommaren 1965. Egentligen letade de efter en husvagn men p. g. a. att den midnattsblå saknade dragkrok samt att de inte kunde få tag i en husvagn och en bil med dragkrok fick det bli ett tält. En bekant till Dahlsjö (som också hette Johansson) lånade ut det här tältet. Han ringde efteråt vid ett flertal tillfällen hem till familjen Dahlsjö och helt naturligt frågade när han skulle få tillbaka sitt tält. Tyvärr fick han aldrig tillbaka sin egendom.