Citat:
Ursprungligen postat av
Karolinen97
från den bilden jag har fått så tror jag att "Putte" vet exakt vad som hände med brodern men han kan inte av lojalitetsband eller något liknande "svika" sin bror genom att berätta vart han finns och all den uppståndelse det skulle skapa.
Allt detta hände för 60 år sedan. Det kan knappast finnas en hotbild mot varken KÅ eller JD nu.
Du har nog rätt. Om vi tänker oss att KÅ lever. Ett avslöjande skulle leda till uppmärksamhet i media. Han skulle tvingas träda fram och avkrävas att berätta allt. Han skulle antagligen bli ifrågasatt, journalister etc skulle kräva ”bevis”. Man skulle t o m ifrågasätta om han verkligen är KÅ. Bevis i form av DNA skulle efterfrågas.
Tänk t ex när journalister börjar fråga om de har något med Hybners försvinnande att göra. Det skulle bli stor uppmärksamhet och många frågor från sensationslystna journalister.
Jag ser framför mig att någon av reklam-tv-kanalerna skulle upptäcka att det finns stora reklamintäkter inom räckhåll om man gör en dokumentär. Varför skulle KÅ vilja det? Om han hade velat bli ”kändis” så hade han väl trätt fram för länge sedan. Tillfällen har ju funnits i och med att media då och då tagit upp fallet.
Hans syster, hans son och Putte, liksom JD:s nu levande släktingar, skulle också hamna under medias uppmärksamhet.
Inte heller om/när KÅ är avliden, kommer de som vet att berätta. Av samma anledning.
Alla är gamla och vill inte ha ett media-drev efter sig. Så tror jag.