Citat:
Med tanke på att det är snart fem år sedan trådstarten, så lär vi nog inte komma så mycket längre. Åtminstone inte här i tråden.
Vi som verkligen har satt oss in i detta mycket märkliga fall har fått fram mycket uppgifter och information varav en del har presenterats här. Åtminstone en del av oss tror sig veta vad det var som var orsaken till att dessa tre personer kom att försvinna för alltid.
Mängder med personer har blivit vidtalade under årens lopp. Till skillnad mot i fallet med "Brevbäraren som försvann", så har här ett flertal, dock inte alla, svårt att minnas.
Eftersom det hela kom att förbli ett olöst försvinnande går naturligtvis inget av detta att bevisa. Det finns i a f inget som motsätter att det ena hade med det andra att göra. Enligt mitt förmenande snarare tvärtom.
Troligtvis det mest märkliga fall över olösta svenska försvinnanden åtminstone i modern tid. Dessutom ett massförsvinnande där ingen kom att hittas - vare sig som död eller levande.
Vi som verkligen har satt oss in i detta mycket märkliga fall har fått fram mycket uppgifter och information varav en del har presenterats här. Åtminstone en del av oss tror sig veta vad det var som var orsaken till att dessa tre personer kom att försvinna för alltid.
Mängder med personer har blivit vidtalade under årens lopp. Till skillnad mot i fallet med "Brevbäraren som försvann", så har här ett flertal, dock inte alla, svårt att minnas.
Eftersom det hela kom att förbli ett olöst försvinnande går naturligtvis inget av detta att bevisa. Det finns i a f inget som motsätter att det ena hade med det andra att göra. Enligt mitt förmenande snarare tvärtom.
Troligtvis det mest märkliga fall över olösta svenska försvinnanden åtminstone i modern tid. Dessutom ett massförsvinnande där ingen kom att hittas - vare sig som död eller levande.
Jag måste som många andra tacka för en otroligt intressant tråd och det har varit enormt spännande att följa den. bockar ödmjukt inför er grävare.
Jag tror att den stora insmugglingen av Preludin till Gtb kan ha varit en av orsakerna till att herrarna försvann.
Kjell Åke fick ju stryk några dagar innan dom försvann och jag har funderat lite på om han kan ha fått stryk av Polisen och på det viset startat en vandring som ledde till att dom försvann?
Jag har för mig att jag läste någonstans att polisen använde okonventionella metoder under den här perioden.
Sen har vi Solbritt Johansson som kom att röra sig i samma områden några år senare
Jag är nyfiken på vem eller vilka personer som hade anknytning till den förmodade GM även hade anknytning till Dahlsjö gänget?