Citat:
Ursprungligen postat av John Ohlsson
Tack för intressant läsning!
Efter att ha läst denna tråd, så tror jag att dessa personer helt enkelt har råkat ut för en olycka - och den mest sannolika är att de har kört ner bilen i något vatten; dvs sjö, hav, älv etc.
Att någon eller några skulle ha blivit mördade och att gärningsmannen (-männen) sedan bara skulle ha gått upp i rök är osannolikt.
Förklaringen till den "mystiske mannen" som systern mötte i broderns lägenhet, iklädd dennes tröja, kan ha en mängd förklaringar; händelsen kan ha inträffat FÖRE olyckan. Och om det var så att systern - av vilken anledning ? - ringer på sin försvunne broders dörr och en främmande man öppnar, så skulle det kunna förklaras med att brodern helt enkelt hade lånat ut lägenheten. Ex.
Eller som någon skrev någon gång: "Vill ni lösa en gåta - sök i det våta"
Tack för din uppskattning samt för visat intresse John Ohlsson.
Nej detta var ingen olycka.
"Den okände" som systern till Karlsson ser är ca 14 dagar efter försvinnandet. Hon kommer också ihåg att det var fortfarande sommar när hon såg denne person stående i dörröppningen till broderns lägenhet på Risåsgatan 9C.
Nej denne okände man hade inte lånat lägenheten av den försvunne brodern. Han intog en arrogant, självsäker, en mycket avvisande attityd gentemot henne samt en "ägandeinställning" till denna lägenhet. Han var väldigt mån om att "bli av med henne" så snabbt som möjligt.
Om denne man hade fått lånat lägenheten av brodern så hade han förklarat detta för systern när hon frågade: "Var är min bror?" varvid "den okände" svarade "Ja jag har inte sett honom. Du får väl söka bland pubarna i Haga." På detta sätt hade
aldrig en person betett sig, som han gjorde om han hade fått lånat lägenheten av Karlsson.
Anledning till att systern ringer på dörren till broderns lägenhet är just denna: Han hade inte vare sig varit synlig eller hade hört av sig. Brodern hade då varit försvunnen, enligt systern, ca 14 dagar.
"Den okände" kanske inte var så okänd ändå - till 75-80%?