Citat:
Vad sägs om en karta över hisingen från 1965
Ursprungligen postat av pedda19
Hej allihop. Jag är ny på FB,,,skaffade login enbart pga Dahlsjöfallet då detta är mycket intressant. Jag har läst mycket Svensk krim-historia och jag vill minnas att jag läste om detta fallet i GP 1984. Jag är även väl bekant med KTB på Vasagatan där alla tidningsfilmer förvaras. Eftersom jag bor i närheten av GBG så vill jag gärna hjälpa till med detta fallet om jag bara kan.
, har själv letat en del men inte funnit någon som har de norra delarna kvar.
Citat:
Du hade förvarnat oss att det inte skulle vara så smaskigt men en limpa cigg var ändå en liten besvikelse.
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Karlsson får därefter flytta in hos sin äldre bror. Brodern har precis gift sig och fått barn. Familjen bor i en liten etta. Efter en tid gör polisen en husrannsakan hos denne äldre broder. I en garderob hittar då polisen minst en stulen cigarettlimpa. Troligtvis från ett kioskinbrott. Sådana inbrott var "populära" vid denna tid.
Tragisk bakrund, han var lite vildare än vad jag trodde, självfallet värt ett bättre öde men om man umgås med kriminella så får man nog räkna med att man kan fara illa.
Har stirrat mig blind på diverse kartor över hisingen och kan inte fatta vad de kan ha stoppat undan bilen utan att bli upptäckt på 44 år, börjar nästan tro att den blivit nermonterad på någon skrot.
Hur fungerade skrotarna förr i tiden?
Varför tror du(skaraborg) att bilen skulle vara helt nerblodad och oåterkallerligt otvättbar, det behöver ju inte paja en hel bil för att man tagit död på en eller två i en bil.
Jag skulle kunna tänka mig att de åkt till skroten och sedan inväntat (i Herr Karlssons lgh) en bra tidpunkt för att fly landet.
Kan fortfarande inte begripa varför de skulle tagit död på Herr Karlsson, ok att Hymme råkar dödas av misstag, men det krävs faan i mig mycket för att ta död på en kompis trotts att de är kriminella.