Citat:
Ursprungligen postat av ladylie
Jag vill bara säga att denna tråden har hållit mig vaken många nätter...
Tackar specielt Skara för detta, då det är han som startade denna.
Varför all denna missnöje här på slutet kan jag inte förstå, Skara sa redan i sina första inlägg att vi skulle vara glada om vi nådde 50% av vad som skett.
Det är långt över 50% nu....
Det som inte kommit fram till almänhetens kännedom på 46 år, kanske inte är för almänheten att veta....
"bortslarvade" polisraporter, minimalt i media m.m.
Har någon tänkt på att polismyndigheten kanske faktiskt vet vad som skett....
Huruvida det finns en sekretess ang. dessa 4 grabbar, kan jag inte svara på. däremot är det fullt möjligt och då kan man få ta del av domstolshandlingar som talar om att, det finns en sekretess dock inte för vad.
jag har plöjt igenom HELA tråden, inklusive trollets många idiotinlägg. Man kan tydligt se när Skara citerar sina mejl och PM. Detta är ett helt annat språk än det han vanligtvis använder.
Det för mig är fakta nog för att veta att han inte fabulerar.
Det han inte skrivet ut finns att läsa mellan raderna....
Jag har helt enkelt lagt ihop 1 och 1 och kommit fram till en slutsats, som jag mycket väl kan tänka mig behöver sekretess skydd.Det finns många tänkbara senarion till vad som skett.
Men en sak är jag 100% säker på och det är att hade det skett en olycka där alla inblandade hade dött, skulle det inte ligga en sekretess på fallet.
Mitt tips till alla är att läsa igenom hela tråden en gång till, med öppna sinnen. utan att bli påverkade av allas förlag till olika senarion.
/ladylie
Stort tack för ditt intressanta inlägg.
I t.ex. fallet med polisutredningen ang. "Hymme" Lundquist har det inte varit tal om att man kunde ringa och beställa den och sedan få den skickad per mail. Denna fick läsas på det ställe där den befann sig. Ej heller gavs något tillstånd att få kopiera den utan endast göra anteckningar. Här rådde definitivt inte någon "enkel sekretess".
Citat av Locky från inlägg # 2923:
"En tanke
jag är förvånad ,jag har hela tiden fått vissa vem jag är när jag begärt tillgång till gamla arkiv och liknande." Ja just det Locky. Precis på det sättet har det varit hela tiden.
Varken jag eller någon annan med kunskap om detta har fabulerat, även om vissa önskar att så skulle vara fallet.
I det sista fetstilsmarkerade som jag har gjort i din text, så verkar du förstå varför det bl.a. inte är någon "enkel sekretess" på dessa gamla handlingar. Du verkar också ha förstått vad som är känsligt
den dag som idag är.
Ja, det är idag långt över 50%.
Här nedan kommer nu denna text som är hämtat från ett e-mail ang. att få ta del av polisutredningen ang. "Hymme". Personens namn som skickade detta, har dock inte tagits med. I övrigt är texten
exakt.
Hej igen!
Nu har jag förhört mig om reglerna. Vid förbehåll (som i det här
fallet), där ni får läsa allt som står i handlingarna, är det inte
tillåtet att kopiera. Skulle det varit fråga om utlämnande hade vi
först kopierat och därefter strukit över de uppgifter som betraktas
som känsliga. Ni får alltså inte kopiera.