Citat:
Ursprungligen postat av persona
En mycket bra teori, GhettoSven! En sak man kan fundera på: Vi vet inte vilka som befann sig i bilen vid olyckstillfället. Det kan vara så att KÅJ inte var med på bilfärden. Om vi utgår från det så är GK:s systers vittnesmål att KÅJ befann sig i lägenheten trovärdigt (se post #2299). "Jag har inte sett honom. Du får väl söka bland pubarna i Haga." KÅJ kunde rimligtvis inte veta vad som hänt med GK, bara att han han var försvunnen.
Det finns en rad förklaringar till personen i GRKs lägenhet. I den miljön gick polare före privatliv. Se tex min post #2287. Det finns ett stort utrymme av förklaringar pga den sena kontakten mellan Gays syster och polisen.
Vad gäller Johansson så såg han ut som vilken svensk 18-åring som helst 1965. Jag tycker att hans utseende har överdrivits i tråden, de flesta har bara sett en suddig bild av honom där han råkar stirra in i kameran. Härur har några gjort personlighetsanalyser av honom - pseudovetenskap. (Finns även en yngre bild ute på nätet)
Många gissar utifrån vad vi vet att Johansson skulle haft mycket svårt att avvika pga starka sociala förhållanden, ogynnsamma medicinska skäl, samt ålder.
Jag gissar att alla fyra ligger i PV:n i vattnet vid Göta älvs östra strand. Eller i annat vatten på Hymmes väg norrut. Utan Johansson faller min teori helt. Den dagen då bilen hittas är chansen stor att vi kommer att förvånas över den enkla fyndplatsen.
Man skall aldrig gå över ån efter vatten, inte ens i Dahlsjöfallet. Den enklaste lösningen är oftast den rätta lösningen.