Citat:
Ursprungligen postat av lostwitness
Alla dessa frågor finns redan besvarade flera gånger. Och du verkar inte heller ha läst igenom tråden?
Din enda agenda verkar vara att förstöra tråden. Varför vet jag ej.
Det torde ej vara alltför svårt att kunna läsa mellan raderna angående detta fall. Vissa saker säger sig självt. Och jag kan mycket väl förstå att det är känsliga uppgifter vi har att göra med här.
Mitt råd till dig är att läsa tråden!
Slutligen: Många tack till dig Skaraborg2 för ett utomordentligt arbete och troligtvis den intressantaste tråd jag läst på FB.
Stort tack för din uppskattning lostwitness.
Ja det är verkligen känsliga uppgifter - ännu efter hela 45 år. Kan ge ett litet exempel på detta. Det finns personer än i dag som lever och som umgicks i kretsen runt Kjell-Åke Johansson. När dessa personer får frågor om hans person så blir svaret "Tyvärr kan jag inte placera honom"!
Det finns bl.a. källor som i allra högsta grad var aktiva vid "Dahlsjö-gängets" försvinnanden samt åren efteråt. Dessa källor "sadlade" sedan om och vill av naturliga skäl inte att det skall bli känt vad de en gång pysslade med.
Folk har skrivit till mig: "Detta är ingen saga utan allt är förklarbart". Tyvärr har jag inte ännu fått det förklarat för mig förutom vissa mindre delar samt en del svårtolkade "hintar".
Uppgifterna om vad som utspelade sig finns
inte arkiverade någonstans i något register utan finns faktiskt bara att få från "ett visst håll".