[
Citat:
QUOTE=CrapStack]Jag tvivlar inte på att du har rätt angående att de läste PU, men de kan ju inte läsa alla PU som snuten upprättar
.
Att NKK ljög är tämligen konstigt, det är verkligen märkligt att de inte vill ta upp detta fall, det finns ju en uppsjö av fall som inte är i närheten så intressanta som detta i NKK. Däremot så tror jag inte "konspirationen" sträcker sig så brett så att även NKK är informerade. Men ett mycket konstigt agerande från redaktören.
Håller delvis med, men om det är ointressant för dem så är det väl det. Jag tycker dock att det borde kunnat bli en följetong för läsarna att följa, så visst är det lite konstigt.
håller med, fullkomligt ointressant.[/quote]
Troligtvis läste inte media alla PU som polisen upprättade men i stort sett de flesta. I vilket fall som helst så måste de ha läst detta med de tre försvunna och bilen + "Hymme". Detta var ju verkligen ett udda försvinnande.
Precis som i dag så ville tidningarna sälja så många lösnummer som möjligt. Vilka rubriker hade inte media kunnat skapa med ett sådant fall? Folk hade sprungit benen av sig för att att köpa en tidning med en rubrik liknande "3 unga män från Göteborg mystiskt försvunna tillsammans med en bil." Hade media vid denna tid riktigt börjat att rota i fallet, så hade det verkligen kunnat bli en följetång. Nu blev det i stället knappt något skrivit alls!
Detta med NKK, tror inte jag heller att det skulle vara någon slags "konspiration". När jag svarade honom att NKK inte bara tar upp uppklarade fall, så räknade jag upp en hel del ouppklarade, så erhöll jag inget svar tillbaka från redaktionen för svenska NKK. 2007 så hade de sitt kontor i Göteborg.