• 1
  • 2
2009-04-20, 20:53
Bannlyst
Hittills har det politiskt korrekta debattklimatet i Sverige och övriga EU gjort att det varit fullständigt tabu att efterlysa konkret information kring Förintelsen. Man får knappt nämna ordet "Förintelsen" utan att samtidigt krysta fram värdeomdömen och/eller en besvärad blick. Många EU-länder har rentav gjort det olagligt att ens säga att man tror att Förintelsen inte ägt rum. Jag menar att det nu är dags att ompröva denna ställning. Nu håller snart FN en stor konferens "mot rasism" och där ska Irans president tala, någon som officiellt avfärdar Förintelsen som en bluff. Och därmed såklart även folket i hans land. När iranier flyr till Sverige, hur ska de då kunna veta vilken president som talar sanning? Bör vi inte visa att vi i Sverige tror på vetenskap och öppenhet? Då bör vi föregå med gott exempel och sluta hysch-hyscha kring revisionism. Att man inte får tala om frågan fritt, stärker ju snarare misstankarna om att det är något lurt.
Citera
2009-04-20, 21:08
Medlem
WeAreAllOnes avatar
jag såg nyheten på CNN där som smutskastade den iranske presidenten och anklagade honom för att vara "rasistisk och anti-semitisk men att man kunde inte förvänta sig något annat."
Konstigt nog ville dom inte sätta på ljudet så att man fick höra hans tal. Jag tror säkert att han hade en hel del väldigt vettiga saker att säga egentligen om Israels utrikespolitik och hela Gaza-situationen, men det fick man så klart inte höra. Media for Dummies 101. Nu antar varenda hjärntvättad amerikan och engelsman att hela Iran är rasistiskt = Iran är ännu ett "hot". Hur många gånger kommer amerikaner/engelsmän gå på samma trick?

Förresten har någon här någon bra hemsida där man kan läsa bevisen (om det nu finns några) om Utrotningen hände eller inte?
Citera
2009-04-20, 21:16
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WeAreAllOne
jag såg nyheten på CNN där som smutskastade den iranske presidenten och anklagade honom för att vara "rasistisk och anti-semitisk men att man kunde inte förvänta sig något annat."
Konstigt nog ville dom inte sätta på ljudet så att man fick höra hans tal. Jag tror säkert att han hade en hel del väldigt vettiga saker att säga egentligen om Israels utrikespolitik och hela Gaza-situationen, men det fick man så klart inte höra. Media for Dummies 101. Nu antar varenda hjärntvättad amerikan och engelsman att hela Iran är rasistiskt = Iran är ännu ett "hot". Hur många gånger kommer amerikaner/engelsmän gå på samma trick?

Förresten har någon här någon bra hemsida där man kan läsa bevisen (om det nu finns några) om Utrotningen hände eller inte?

VHO och CODOH har oerhört mycket intressant material online. Välkomna in i revisionismdiskussionerna förresten, WeAreAllOne och TotalLiberal!

http://www.codoh.com/

http://www.vho.org/
Citera
2009-04-20, 21:28
Medlem
theungroundables avatar
Han har ju faktiskt en poäng.

Jag har aldrig ens övervägt att förintelsen inte skulle ha ägt rum och ser inte heller någon större anledning till att göra det. I min värld så är det fakta likt att jorden kretsar kring solen. Jag har inte fått något "bevis" på att det förhåller sig så förklarat för mig men väljer ändå att tro på det. Orka ifrågasätta allt.

Vad jag hajade till om här var omvärldens reaktion på den Iranske presidentens uttalande. Att han förnekar förintelsen förstår jag att dom inte gillar men det han säger om Israel stämmer ju för fan. Dom förtrycker Palestinerna som fan genom vägspärrar och lagar.
Varför reagerar dom så starkt på att han påpekar det?
Citera
2009-04-20, 21:44
Medlem
WeAreAllOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theungroundable
Att han förnekar förintelsen förstår jag att dom inte gillar men det han säger om Israel stämmer ju för fan. Dom förtrycker Palestinerna som fan genom vägspärrar och lagar.

Medier som CNN, FOX egentligen alla dom större medierna i väst-världen har en gemensam agenda tillsammans med privata företag (som Haliburton, General Motors etc) och USAs regering. Det kommer allt ner till kontroll av resurser på jorden. Det har ju varit ganska mycket nu om Iran och deras "kärnvapen" och "stöd till terrorism på jorden" etc etc. Dom här reaktionerna är bara en fortsättning på smutskastningen av Iran. USA kan ju inte längre starta krig utan folket bakom sig (en förändring som skedde på grund av hippiesen på 60-70-talet. En anledning till att cannabis förbjöds. Idag betraktas cannabis som "dödsknark" och hippies som "lata pundare". Var tror du folk fick den bilden?).
Citera
2009-04-20, 22:20
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalLiberal
Bör vi inte visa att vi i Sverige tror på vetenskap och öppenhet? Då bör vi föregå med gott exempel och sluta hysch-hyscha kring revisionism. Att man inte får tala om frågan fritt, stärker ju snarare misstankarna om att det är något lurt.
Du får tala om denna fråga i Sverige. Det kanske inte är PK att vara revisionist, men du har fortfarande rätten att i frågasätta den gängse historiesynen, vilket ju också görs tex här hela tiden.
Revisionisternas stora problem är ju att visa på hur detta så kallade falsarium skulle ha gått till, och exakt vem det är som ser till att alla dessa detaljer hålls hemliga, och att revisionister hamnar i fängelse för att de inte ska 'avslöja sanningen'.
Citera
2009-04-20, 23:34
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Du får tala om denna fråga i Sverige.

Inte offentligt utan att bli klassad som samhällsparia.
Citera
2009-04-21, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeAreAllOne

Här är länken, det bästa jag sett på länge och just på AH födelsedag:

http://www.youtube.com/watch?v=kRzd9obLjfQ

Självklart så är man anti-semit så fort man kritiserar Israel, och fåren tar mer illa upp att Ahmedinijad kritisera Israels rasism än att 90 000 oskyldiga barn dog under Gaza konflikten 2009.
Senast redigerad av KohSamui 2009-04-21 kl. 23:25.
Citera
2009-04-21, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KohSamui
Här är länken, det bästa jag sett på länge och just på AH födelsedag:

http://www.youtube.com/watch?v=kRzd9obLjfQ

Självklart så är man anti-semit så fort man kritiserar Israel, och fåren tar mer illa upp att Ahmedinijad kritisera Israels rasism än att 90 000 oskyldiga barn dog under Gaza konflikten 2009.

Ännu ett idiotiskt inlägg .. 90,000 barn? Har du några som helst källor som styrker detta påstående?
Citera
2009-04-21, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av segfault

Ännu ett idiotiskt inlägg .. 90,000 barn? Har du några som helst källor som styrker detta påstående?

Vad är det med dig, är du anti-Semit? Ifrågasätter du dödstalet? Vill du att jag ska visa dig hemska bilder på döda barn?
Att du inte skäms?

90 000 Gaza Förintelsen, ni kommer läsa om det i skolan, jag lovar.
Citera
2009-04-22, 00:07
Medlem
Profunduss avatar
Gaza förintenelsen... när ska vi läsa om den i så fall? Inte hört ett piss om det genom grundskola eller gymnasium.
Citera
2009-04-28, 00:20
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theungroundable
[...]
Vad jag hajade till om här var omvärldens reaktion på den Iranske presidentens uttalande. Att han förnekar förintelsen förstår jag att dom inte gillar men det han säger om Israel stämmer ju för fan. Dom förtrycker Palestinerna som fan genom vägspärrar och lagar.
Fel gubbe helt enkelt. Hade det varit (nästan) vem annars som helst så hade det inte blivit sådant rabalder.

Enda förklaringen till de "flyende" delegaternas beteende skulle vara om Ahmedinijad under sitt tal sa något om att Förintelsen inte har skett eller att Förintelsen skulle vara någon sorts judisk bluff, men något sådant har jag inte hört. Det han sa om Israel som en rasistisk stat tycker jag däremot stämmer till i princip 100%.

Att försvara minnet av Förintelsen är inte detsamma som att okritiskt hylla Israel eller bortse ifrån deras brott mot mänskliga rättigheter!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in