Citat:
Ursprungligen postat av cokeman
Jag lirar på ps3 och det har hängt sig en gång, skulle gå in i en byggnad i Primm.
Sånt kan dock hända så det va bara att starta om, skönt med auto save.
Jag är dock lite kluven på hur jag ska bygga min gubbe.
Satte rätt jämt på per, agi och cha.
Vill ha en snubbe som skjuter det mesta med sitt gevär och sen kan snacka ner allt och alla.
Dock så får man ju använda barter, lockpick och science till en massa annat coolt.
Är lvl 6 än bara iof, men jag kan verkligen inte välja min karaktär! =)
Som tagskills har jag Guns, Repair och Speach. Får väl bara acceptera att man inte kan göra allt =P
Missar man mycket roliga vapen om man bara har 5 i styrka?
Och det finns väl inga krav för armors va?
Min gubbe har 6 i styrka och då kan man ha dom mesta vapen, det ända man förlorar på att ha mindre är att det blir lite gungigt när du siktar, så att du inte kan träffa lika lätt.. Ungefär som att du skulle vara crippled och inte riktigt kan hålla upp vapnet..
Jag använder mig av Anti-material rifle, ett sniper som man behöver ha 8 i styrka på egentligen, men jag har en perk som gör att alla vapen går ner 2 i styrka. Alltså det snipret behöver egentligen 8 i styrka men med den perken så behöver den bara 6
Men dom flesta vapen behöver nog inte mera än 5-6 i styrka, du kommer inte missa så mycket
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Angående vapenutbudet så tycker jag att det känns mer balanserat än i F3, där man praktiskt taget fick über-vapen direkt och sedan aldrig behövde byta. Här hankar man sig fram med något halvruttet hagelgevär i öknen, vilket känns mer verkligt, och får försöka klara sig bäst fan man kan.
Håller med dig där, gillar det mycket bättre än 3an, gillar hela grejen med öknen bättre än Washington (eller vad det nu va för ställe?)