2010-10-22, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troxie
Aha, tackar. Vet du möjligen också hur man byter ammo typ för sitt vapen?

Du går in på din pip-boy/items/ammo, och om du har någon annan ammo som passar till det vapnet du har equippat så "lyser" det lite, bara att trycka på det så använder du det ammot istället

Någon som vet om och isåfall hur man kan ändra sina perks efter man har satt ut dom?
Har spelat i över 20timmar så har inte direkt någon lust att börja om..
Citera
2010-10-22, 13:13
Medlem
Fan vad många olika skojiga närstridsvapen det finns då! Rebar Club och Bladed Gauntlet är riktigt grymma ju.

Är dock tyvärr inte lika imponerad över urvalet av skjutvapen, men å andra sidan har jag inte kommit så långt ännu...
Citera
2010-10-22, 13:14
Medlem
cokemans avatar
Jag lirar på ps3 och det har hängt sig en gång, skulle gå in i en byggnad i Primm.
Sånt kan dock hända så det va bara att starta om, skönt med auto save.

Jag är dock lite kluven på hur jag ska bygga min gubbe.
Satte rätt jämt på per, agi och cha.
Vill ha en snubbe som skjuter det mesta med sitt gevär och sen kan snacka ner allt och alla.
Dock så får man ju använda barter, lockpick och science till en massa annat coolt.
Är lvl 6 än bara iof, men jag kan verkligen inte välja min karaktär! =)
Som tagskills har jag Guns, Repair och Speach. Får väl bara acceptera att man inte kan göra allt =P

Missar man mycket roliga vapen om man bara har 5 i styrka?
Och det finns väl inga krav för armors va?
Citera
2010-10-22, 13:21
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Tja.

Sorry jag kan inte hjälpa dig, någon annan kanske dock kan?
Citera
2010-10-22, 13:37
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Costanza101
Tja.

Skitsvårt, satt aslänge med det igår. Anyway, så här går du:

EDIT: Sorry för .bmp, orkade inte ändra.
Citera
2010-10-22, 13:40
Medlem
zBr9s avatar
Angående vapenutbudet så tycker jag att det känns mer balanserat än i F3, där man praktiskt taget fick über-vapen direkt och sedan aldrig behövde byta. Här hankar man sig fram med något halvruttet hagelgevär i öknen, vilket känns mer verkligt, och får försöka klara sig bäst fan man kan.
Citera
2010-10-22, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman
Jag lirar på ps3 och det har hängt sig en gång, skulle gå in i en byggnad i Primm.

Vill ha en snubbe som skjuter det mesta med sitt gevär och sen kan snacka ner allt och alla.
Dock så får man ju använda barter, lockpick och science till en massa annat coolt.
Som tagskills har jag Guns, Repair och Speach. Får väl bara acceptera att man inte kan göra allt =P

Min gubbe har 6 i styrka och då kan man ha dom mesta vapen, det ända man förlorar på att ha mindre är att det blir lite gungigt när du siktar, så att du inte kan träffa lika lätt.. Ungefär som att du skulle vara crippled och inte riktigt kan hålla upp vapnet..
Jag använder mig av Anti-material rifle, ett sniper som man behöver ha 8 i styrka på egentligen, men jag har en perk som gör att alla vapen går ner 2 i styrka. Alltså det snipret behöver egentligen 8 i styrka men med den perken så behöver den bara 6

Men dom flesta vapen behöver nog inte mera än 5-6 i styrka, du kommer inte missa så mycket

Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Angående vapenutbudet så tycker jag att det känns mer balanserat än i F3, där man praktiskt taget fick über-vapen direkt och sedan aldrig behövde byta. Här hankar man sig fram med något halvruttet hagelgevär i öknen, vilket känns mer verkligt, och får försöka klara sig bäst fan man kan.

Håller med dig där, gillar det mycket bättre än 3an, gillar hela grejen med öknen bättre än Washington (eller vad det nu va för ställe?)
Senast redigerad av Lunkis 2010-10-22 kl. 13:48.
Citera
2010-10-22, 13:49
Medlem
Muppenarjags avatar
Behöver lite hjälp!

Senast redigerad av Muppenarjag 2010-10-22 kl. 13:52.
Citera
2010-10-22, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenarjag
Behöver lite hjälp!

Hade också problem med det här tidigare och det ända sättet som jag kom på va att gå tillbaka till det stället jag såg henne sist och säga åt henne att man tycker man ska sepparera ett tag..
Och kompanjoner kan inte dö, dom blir bara medvetslösa och när du dödat allting runt i kring så får dom tillbaka medvetandet och reser sig igen med fullt i liv
Citera
2010-10-22, 13:55
Medlem
Costanza101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Skitsvårt, satt aslänge med det igår. Anyway, så här går du:

EDIT: Sorry för .bmp, orkade inte ändra.
Snällt som fan att du tog de screenshotsen men jag verkar inte kunna hitta de! Skulle du kunna istället ta en print screen på local mappen på vart jag ska?
Citera
2010-10-22, 13:55
Medlem
Muppenarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkis
Hade också problem med det här tidigare och det ända sättet som jag kom på va att gå tillbaka till det stället jag såg henne sist och säga åt henne att man tycker man ska sepparera ett tag..
Och kompanjoner kan inte dö, dom blir bara medvetslösa och när du dödat allting runt i kring så får dom tillbaka medvetandet och reser sig igen med fullt i liv

Lite svårt då jag inte kommer ihåg när jag blev av med henne, men jag får försöka leta runt lite. Såg någon på ett annat forum som sa att jag skulle vänta i några dagar, men har testat det också utan att det hjälpte.

Edit: Tack för hjälpen Lunkis. Hon måste ha väntat utanför ett hus automatisk, men jag hittade henne nu iaf
Citera
2010-10-22, 13:57
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeman

Nu har jag inte spelat NV. Men guns har inget med strenght att göra. Så svaret blir, nej.

Strenght är främst till för att boosta melee/brawler(unarmed) chars, sen att kunna bära med sig mera prylar. Det enda som kan tänkas behöva styrka är vissa perks som kräver att man har X i något. Och med tanke på att strenght är till för just närstrid, så är det heller ingen stor risk att du går miste om några perks. Då dessa perks oftast är avsedda för just det ändamålet.

EDIT: Nu var det någon som svarat och det finns tydligen req för att bära vissa vapen. Men fortfarande ska du inte behöva förlita dig på styrka utan istället kanske luck, perc, agilty.
Senast redigerad av Porryhatter 2010-10-22 kl. 14:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in