2010-02-23, 19:12
Medlem
Randomdude34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Förresten, hur kan du ha fått en ny PCG? Februarinummret har ju redan kommit för länge sedan. Och det är bra tidigt för marsnummret eller?

Jag vetefan varför jag får marsuplagan nu Kan nog fixa bilder snart.
Citera
2010-02-23, 19:47
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Det var någon som länkade att det tydligen skall finnas ett "hard core mode" där man tvingas dricka. (och äta? sova?). Det nämns även att ammo skulle få vikt. Detta är glada nyheter för mig som har suttit och spelat den grymma overhaul moden Wanderers edition. Kolla upp den och se allt gött de har fixat. Värt att testa för er som har haft FO3 på hyllan i ett par år. Spelet blir som nytt, jag lovar.

Lägg till den mysiga moden Underground hideout också. Über!

Jag tycker att FO vinner väldigt mycket på att man gör det vardagliga överlevnaden till ett spelmoment, inte bara skjutandet. Det skänker realism åt spelupplevelsen att plocka vatten ifrån en å, släppa ner sin water purifier på marken, se till att man har energy cells, lyssna till det trivsamma puttrandet med sitt avslutande "Piing", och hurra över att ens "bad water" nu har förvandlats till "good water", med tillhörande förändringar i item stats. I Wanderer moden så finns det en massa sådant. Jaga och grilla kött. Sov på uppblåsbar madrass i det fria, (man kan ställa in att man måste sova med jämna intervaller), välj den bästa looten (damsugar-looting förhindras av realistisk vikt), går runt stenad med färgglada "visuals" på MDMA eller sätt dig ner och klipp en joint och se hur spelvärldens färgintensitet ökar en smula. Det finns truckloads med sådana förändringar i denna moden så den rekommenderas starkt. Allt är väl genomfört. När man börjar bli trött så gärspar PC till lite granna. Det kurrar i magen vid hunger och man harklar sig lite torrt vid törst. Jag hoppas att pojkarna från Black Isle tänker i samma banor.
Det är kul att överleva och hanka sig fram, samtidigt som man sakta men säkert gnetar på emot nästa level.

Ta ner DogMeat Pack Mule också så kan han knalla efter med ett par nuka cola, fältapoteket (bara knark) och ett par rounds med extra ammo. Kolla in dessa screenshots. Jag och DogMeat med sina packs är på besök i Rivet city.

http://img502.imageshack.us/img502/6403/screenshot0u.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/396/screenshot1u.jpg

Edit: Wanderer är en väldigt stor mod i sig, men det sammarbetas med andra moddare och en som rekommenderas att köra ihop med Wanderer är Marts mutant mod. Kolla upp den också.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-02-23 kl. 19:52.
Citera
2010-02-23, 19:58
Medlem
Randomdude34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randomdude34

Håller på och ladda upp nu, hela artikeln
Citera
2010-02-23, 20:01
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:

Sicken snajdare! Tack!
Citera
2010-02-23, 20:15
Medlem
Randomdude34s avatar
Citat:

Sådär, klart, allt bör va läsbart om nåt saknas, ni inte ser vad det står eller ni vill ha en närmare titt säg til

http://sv.tinypic.com/useralbum.php?ua=SfJHxicnyK7xZxjJAPFPPg%3D%3D&page =2

Tänk på att börja bakifrån i albumet vart så när jag laddade upp

Enjoy!
Citera
2010-02-23, 20:20
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Du har inte lust att zippa ihop bilderna och dänga upp på Megaupload eller liknande? Lite bökigt att sitta och spara ner dem en och en för att kunna rotera på dem i en bildredigerare. Eller tänkte du att vi skall sitta och välta våra monitorer åt ena sidan?
Citera
2010-02-23, 20:23
Medlem
Randomdude34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
Du har inte lust att zippa ihop bilderna och dänga upp på Megaupload eller liknande? Lite bökigt att sitta och spara ner dem en och en för att kunna rotera på dem i en bildredigerare. Eller tänkte du att vi skall sitta och välta våra monitorer åt ena sidan?

Kan möjligen ordna det när jag kommer tillbaka ~1h om ingen av er redan fixat det.

Och från det här tycker jag det där companion wheelet är intresant.
Citera
2010-02-23, 20:53
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Sådär, klart, allt bör va läsbart om nåt saknas, ni inte ser vad det står eller ni vill ha en närmare titt säg til

http://sv.tinypic.com/useralbum.php?ua=SfJHxicnyK7xZxjJAPFPPg%3D%3D&page =2

Tänk på att börja bakifrån i albumet vart så när jag laddade upp

Enjoy!
Tack, tack, tack! Du är en pärla!

La upp en rar: http://www.filedropper.com/fnv Har dock ingen aning om i vilken ordning bilderna ska läsas tyvärr.
Citera
2010-02-23, 21:03
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:

Det var det värsta. Om den redan är klar så borde ju jag också få min snart

Jag tänker vänta på tidningen innan jag läser mer iallafall
Citera
2010-02-23, 21:24
Medlem
Dexxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Förresten, hur kan du ha fått en ny PCG? Februarinummret har ju redan kommit för länge sedan. Och det är bra tidigt för marsnummret eller?

Engelsk prenumerant, måhända? Jag prenumererar också och har inte fått min heller.

EDIT: Oj vadfan, glömde bort att man skickas till senaste olästa, istället för nyaste inlägget.
Citera
2010-02-23, 22:03
Medlem
Randomdude34s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Tack, tack, tack! Du är en pärla!

La upp en rar: http://www.filedropper.com/fnv Har dock ingen aning om i vilken ordning bilderna ska läsas tyvärr.

Inge problem, borde tänkt på det själv först men jag litar inte riktigt själv på random saker jag tankar ner

Bilderna ligger i albumet första bildet sist och den sista sistom man säger så, vart så när jag laddade upp första först osv...

Och nej, ej engelsk premenurant jag vetefan varför jag får den såpass tidig, men jag klagar inte
Citera
2010-02-23, 22:30
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Inge problem, borde tänkt på det själv först men jag litar inte riktigt själv på random saker jag tankar ner

Bilderna ligger i albumet första bildet sist och den sista sistom man säger så, vart så när jag laddade upp första först osv...

Och nej, ej engelsk premenurant jag vetefan varför jag får den såpass tidig, men jag klagar inte
Haha, jäklar vilken miss jag gjorde då med .rar-filen. Det fanns ju en till sida med bilder som inte blev med. Aja, tack som fan iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in