Det var någon som länkade att det tydligen skall finnas ett "hard core mode" där man tvingas dricka. (och äta? sova?). Det nämns även att ammo skulle få vikt. Detta är glada nyheter för mig som har suttit och spelat den grymma overhaul moden
Wanderers edition. Kolla upp den och se allt gött de har fixat. Värt att testa för er som har haft FO3 på hyllan i ett par år. Spelet blir som nytt, jag lovar.
Lägg till den mysiga moden
Underground hideout också. Über!
Jag tycker att FO vinner väldigt mycket på att man gör det vardagliga överlevnaden till ett spelmoment, inte bara skjutandet. Det skänker realism åt spelupplevelsen att plocka vatten ifrån en å, släppa ner sin water purifier på marken, se till att man har energy cells, lyssna till det trivsamma puttrandet med sitt avslutande "Piing", och hurra över att ens "bad water" nu har förvandlats till "good water", med tillhörande förändringar i item stats. I Wanderer moden så finns det en massa sådant. Jaga och grilla kött. Sov på uppblåsbar madrass i det fria, (man kan ställa in att man måste sova med jämna intervaller), välj den bästa looten (damsugar-looting förhindras av realistisk vikt), går runt stenad med färgglada "visuals" på MDMA eller sätt dig ner och klipp en joint och se hur spelvärldens färgintensitet ökar en smula. Det finns truckloads med sådana förändringar i denna moden så den rekommenderas starkt. Allt är väl genomfört. När man börjar bli trött så gärspar PC till lite granna. Det kurrar i magen vid hunger och man harklar sig lite torrt vid törst. Jag hoppas att pojkarna från Black Isle tänker i samma banor.
Det är kul att överleva och hanka sig fram, samtidigt som man sakta men säkert gnetar på emot nästa level.
Ta ner DogMeat
Pack Mule också så kan han knalla efter med ett par nuka cola, fältapoteket (bara knark) och ett par rounds med extra ammo. Kolla in dessa screenshots. Jag och DogMeat med sina packs är på besök i Rivet city.
http://img502.imageshack.us/img502/6403/screenshot0u.jpg
http://img99.imageshack.us/img99/396/screenshot1u.jpg
Edit: Wanderer är en väldigt stor mod i sig, men det sammarbetas med andra moddare och en som rekommenderas att köra ihop med Wanderer är Marts mutant mod. Kolla upp den också.