2010-10-16, 21:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guIIet
Jag tror jag förstår vad du menar, frys- krashbuggen? Jag har faktiskt ingen aning om det, största sannolikhet att det är fixat. Upplever du problem i Fallout 3?
Hade problem med F3 ja, spelet frös inte utan blev utsparkad till skrivbordet.
Citera
2010-10-16, 21:13
Medlem
Jo, i hard core mode fungerar de väl ungefär likadant. Skillnaden blir väl hur mycket hp de genererar. Om jag inte minns fel får man +20hp över tid av en renad vattenflaska. En stimpack generarar bra mycket mer hp över tid än så (beroende på hur hög medicine skill du har).

I hard core mode måste man besöka en doktor eller använda en doktorsväska för att kunna fixa till skadade kroppsdelar.
Citera
2010-10-16, 21:15
Medlem
Crices avatar
Ang. Goodsprings:

Citera
2010-10-16, 21:24
Medlem
Önskar jag hade ett Xbox
Citera
2010-10-16, 21:34
Medlem
Storblottarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TFm.Seeder
Du kunde ju hela dig med vatten förut också? Inte mycket men varje gång du drack så gick hp upp lite i normal mode iallafall vad jag kommer ihåg från F3.

Och Ang Stimpacks så återställer dem mycket hp men de kan inte återställa skadade delar på kroppen och dem effekter dem ger dig. Alltså om du har ett skadat ben så kan inte stimpack återställa det hel.
OBS detta gäller bara i Hardcore.
Jag fick för mig att vatten i Hardcore Mode skulle ha samma kraftiga påverkan som stimpacks hade, men det kanske är fel?
Citera
2010-10-16, 22:32
Medlem
Wilderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TFm.Seeder
Du kunde ju hela dig med vatten förut också? Inte mycket men varje gång du drack så gick hp upp lite i normal mode iallafall vad jag kommer ihåg från F3.

Och Ang Stimpacks så återställer dem mycket hp men de kan inte återställa skadade delar på kroppen och dem effekter dem ger dig. Alltså om du har ett skadat ben så kan inte stimpack återställa det hel.
OBS detta gäller bara i Hardcore.

Kan man inte använda de och dem korrekt bör man hålla sig till dom.

OnT: Nu går jag och stoppar i spelet i Xboxen, sätter mig till rätta i soffan med en halvdyr whiskey i handen och ser fram emot en bra kväll.
Citera
2010-10-16, 22:59
Medlem
Gjorde precis min karaktär, tog RNG traiten Wild Wasteland. Undrar vad som kommer ske, har höga förhoppningar. Grafiken ser typ likadan ut, liten besvikelse där annars.
Citera
2010-10-16, 23:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
Kom för fan ihåg att använda spoiler när ni skriver om erat personliga spelande...
Citera
2010-10-17, 00:15
Medlem
Sillkungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storblottarn
Jag fick för mig att vatten i Hardcore Mode skulle ha samma kraftiga påverkan som stimpacks hade, men det kanske är fel?

I Hardcore Mode så dricker man vatten för att inte få dehydration. Alltså för att inte torka ut och dö av törst. Det har inte samma kraftiga verkan som Stimpacks.

Citat:
Från Fallout Wiki:
When playing Hardcore mode in Fallout: New Vegas, purified water is a more refreshing drink than alcohol or soda.
Senast redigerad av Sillkung 2010-10-17 kl. 00:19.
Citera
2010-10-17, 00:32
Medlem
blåljuss avatar
Jävla horigt att man har laddat ner det på Steam, klart och färdigt. Men måste vänta en vecka på att låsas upp.
Citera
2010-10-17, 02:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Crice
Ang. Goodsprings:

Citera
2010-10-17, 02:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soloshow
Gjorde precis min karaktär, tog RNG traiten Wild Wasteland. Undrar vad som kommer ske, har höga förhoppningar. Grafiken ser typ likadan ut, liten besvikelse där annars.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in