2013-10-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishMilk
Jag har sett lite Lets Play på YouTube av detta spel, spelat både F3, Oblivion och Skyrim, så jag är familjär med Bethesdas spel. En sak som jag inte gillar i spelen är followers, dom är mestadels bara i vägen och skapar mer problem än vad de löser.

Men av de LP jag sett så har nästan alla haft followers och ibland har jag fått intrycket att det är ett måste för många quests. Stämmer det?

(Köpte just det på Steam, 22% kvar av nedladdningen. Tänker köra omoddat första gången, brukar vara bäst så.)
På sätt och vis, du behöver dom inte för några vanliga quests (finns ett fåtal undantag) men varje follower har en egen questline och det finns 8 olika followers.
Citera
2013-10-16, 21:33
Moderator
Arne.Ankas avatar
Finns det något bra program för att lägga in moddar eller är manuell installation bäst?
Citera
2013-10-20, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Finns det något bra program för att lägga in moddar eller är manuell installation bäst?
Fallout mod manager
Citera
2013-10-20, 07:42
Medlem
cavvemans avatar
Citat:

Nexus Mod Manager. För med det har du support för skyrim etc.
Citera
2013-10-21, 12:33
Medlem
dbaw84s avatar
Jag har kört fast i det där questet come fly with me.. Jag gick upp och snackade med den där ruttna snubben Jason på övervåningen, sen gick jag ner i källaren och gick lös på nightkin, nu kan jag inte hitta några fler nightkins men kan ändå inte säga till Jason att jag har tagit död på demonerna.
Citera
2013-10-21, 15:48
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dbaw84
Jag har kört fast i det där questet come fly with me.. Jag gick upp och snackade med den där ruttna snubben Jason på övervåningen, sen gick jag ner i källaren och gick lös på nightkin, nu kan jag inte hitta några fler nightkins men kan ändå inte säga till Jason att jag har tagit död på demonerna.

Om du spelar på pc så finns det alltid kommandot killall i console. Det har löst detta bekymmer för mig någon gång tidigare under det questet, alternativt att du laddar en tidigare save innan du började döda nightkins och provar på nytt.
Citera
2013-10-22, 01:11
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:

Citera
2013-10-22, 02:13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
...
Kolla igenom ALLT, varenda litet skrymle och spring några varv runt så löser de sig nog ska du se, dom är djävligt bra på att gömma sig.
Citera
2013-10-22, 02:17
Medlem
Citat:
Kolla igenom ALLT, varenda litet skrymle och spring några varv runt så löser de sig nog ska du se, dom är djävligt bra på att gömma sig.
Sista utvägen kan du köra i consolen, klara questen genom att klara questen med kommandot och quest-ID, kolla falloutwiki.
Citera
2013-10-22, 23:13
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thaiwai
Sista utvägen kan du köra i consolen, klara questen genom att klara questen med kommandot och quest-ID, kolla falloutwiki.

Vad är det med dgens ungdomar, fuskar så fort man möter nåt hinder?
Citera
2013-10-22, 23:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Vad är det med dgens ungdomar, fuskar så fort man möter nåt hinder?
En del uppdrag buggar ur så de inte kan slutföras utan konsollkommandon.
Citera
2013-10-23, 00:37
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
En del uppdrag buggar ur så de inte kan slutföras utan konsollkommandon.

Det där tror jag inte på tyvärr, brukade då gå ut och göra nåt annat vettigt under spelets månad, månader och återvände, inga problem.. I vissa uppdrag krävs ju att man ska ha vissa färdigheter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in